Hur tar jag bort mitt konto?

Permalänk
Medlem

Hur tar jag bort mitt konto?

Jag kan inte hitta någon möjlighet att ta bort mitt konto, vilket jag gärna skulle vilja göra.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag kan inte hitta någon möjlighet att ta bort mitt konto, vilket jag gärna skulle vilja göra.

Kontakta redaktionen skulle jag tro.
Nyfiken på varför? 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För att radera ditt konto kontaktar du Sweclockers:

https://www.sweclockers.com/kontakt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nyfiken på varför? 🙂

Jag har tröttnat på det här nu. Varje tråd är ju 99% dåliga one liner-skämt, spekulation från personer som inte förstår det som diskuteras, folk som bara kommenterar för kommenterandets skull o.s.v. Tråden/trådarna om de nuvarande Intel-problemen var droppen. Det är ju dagar sedan de framkom vad de aktuella problemen är, men här på SweClockers har det bara varit spekulation och "AMD är bra."

Visa signatur

Ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag har tröttnat på det här nu. Varje tråd är ju 99% dåliga one liner-skämt, spekulation från personer som inte förstår det som diskuteras, folk som bara kommenterar för kommenterandets skull o.s.v. Tråden/trådarna om de nuvarande Intel-problemen var droppen. Det är ju dagar sedan de framkom vad de aktuella problemen är, men här på SweClockers har det bara varit spekulation och "AMD är bra."

Ha, ser det inte riktigt på det sättet.
Men är det värt att radera ett över 19 år gammalt konto bara för det?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Att radera ett nästan 20 år gammalt konto känns lite extremt. Om jag tröttnat på forumet hade jag bara loggat ut på obestämd tid. Vem vet, om 5 år kanske forumet eller du (eller både och) har förändrats och du villig att hänga här igen, men visst, då kan man alltid bara göra ett nytt konto.

You do you.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ha, ser det inte riktigt på det sättet.
Men är det värt att radera ett över 19 år gammalt konto bara för det?

Skrivet av MinscS2:

Att radera ett nästan 20 år gammalt konto känns lite extremt. Om jag tröttnat på forumet hade jag bara loggat ut på obestämd tid. Vem vet, om 5 år kanske forumet eller du (eller både och) har förändrats och du villig att hänga här igen, men visst, då kan man alltid bara göra ett nytt konto.

You do you.

Jag vet, jag är dålig på att se tillbaka på det som varit och ser bara framtiden. Men ibland är det dags att gå vidare.

Visa signatur

Ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag vet, jag är dålig på att se tillbaka på det som varit och ser bara framtiden. Men ibland är det dags att gå vidare.

Jag kan förstå hur du tänker, känt liknande för Instagram, Facebook och allehanda andra ställen jag ledsnat på och där också tagit bort mina konton. Sen återskapat dem i vissa fall, men så är det.

Finner man inte längre något värde i något, kanske till och med så att det tar mer energi än det ger, inte dumt då att kliva därifrån.

Ha ett fint fortsatt liv och må väl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Jag kan förstå hur du tänker, känt liknande för Instagram, Facebook och allehanda andra ställen jag ledsnat på och där också tagit bort mina konton. Sen återskapat dem i vissa fall, men så är det.

Finner man inte längre något värde i något, kanske till och med så att det tar mer energi än det ger, inte dumt då att kliva därifrån.

Ha ett fint fortsatt liv och må väl!

Tyvärr blev det ingen borttagning av konto. SweClockers erbjuder enbart en anonymisering, vilket jag kan förstå. Tar man bort ett konto så kan man ju förstöra många trådar om inlägg och citeringar ska tas bort.

Jag siktar på att återvända om tio år och skryta med mitt trettioåriga konto istället, och nöjer mig med att logga ut.

Visa signatur

Ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Tyvärr blev det ingen borttagning av konto. SweClockers erbjuder enbart en anonymisering, vilket jag kan förstå. Tar man bort ett konto så kan man ju förstöra många trådar om inlägg och citeringar ska tas bort.

Jag siktar på att återvända om tio år och skryta med mitt trettioåriga konto istället, och nöjer mig med att logga ut.

Godspeed out there! o7

Also: Hur funkar anonymisering?

Visa signatur

Hjälp mig med mitt nästa datorbygge är ni bussiga. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

@Phod

Amd är ju bra om du kollar alla tester som finns inkl här på swec.

Samt det är bra att vi tar upp problemen nu med Intel.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9600X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4080S Strix - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Enkelt löst, radera bara alla dina gamla inlägg. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Enkelt löst, radera bara alla dina gamla inlägg. 😅

Du kan inte radera gamla inlägg.

Permalänk

Vi med gamla konton ska ju vara glada över det

Permalänk
Skrivet av matte-elite:

Vi med gamla konton ska ju vara glada över det

Varför?

Jag är nyfiken för mitt konto är inte så gammalt om man jämför med de flest andra.

Permalänk
Skrivet av surrogate activity:

Varför?

Jag är nyfiken för mitt konto är inte så gammalt om man jämför med de flest andra.

Allmänt häftigt bara. Old school.

Permalänk
Medlem

En enkel fråga iom GDPR etc, har man inte rätt att få sin data förstörd etc? Vad säger datainspektionen om att man bara blir anonymiserad och fortfarande kan spåras till person om man har lite insikt i diskussionen?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

En enkel fråga iom GDPR etc, har man inte rätt att få sin data förstörd etc? Vad säger datainspektionen om att man bara blir anonymiserad och fortfarande kan spåras till person om man har lite insikt i diskussionen?

Se https://www.imy.se/verksamhet/dataskydd/det-har-galler-enligt... för de möjligheter som finns att behandla personuppgifter inom ramen för GDPR.

Sannolikt har Swec i de allra flesta fall goda grunder att åberopa det som kallas för intresseavvägning, d.v.s. att allmänintresset av att behålla trådar/diskussioner intakta överväger den skada som en person eventuellt lider av att inte vara garanterad fullständig anonymitet (även om kontot anonymiseras så kan det som skrivits eventuellt identifiera personen).

Vad gäller "rätten att bli glömd": https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/ra...

En av de punkter som gäller för att du skall ha denna rätt är "Den personuppgiftsansvariga utför en uppgift av allmänt intresse och det saknas berättigade skäl som väger tyngre än ditt intresse.". Med hänvisning till grunden för intresseavvägning ovan, så kan Swecs intresse anses väga tyngre än användarens (iaf i annat än mycket speciella fall).

En annan punkt är "Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlades in för.". Det kan säkerligen hävdas att de fortfarande behövs (annars kanske trådar inte längre är begripliga, och de förlorar då sitt syfte).

Skulle en person däremot peka på några specifika inlägg som innehåller extremt känslig info, som personen ifråga ångrar ha delat med sig av och vill ha bort, så tror jag inte Swec är helt omöjliga vad gäller att redigera lite om man förklarar för dem varför.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Kontot avslutas

Blockar Sweclockers denna tråden i sök funktionen?
sökte efter specifikt "avsluta konto" utan en enda träff?

Var ett jäkla sökande för att hitta denna info.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Blockar Sweclockers denna tråden i sök funktionen?
sökte efter specifikt "avsluta konto" utan en enda träff?

Var ett jäkla sökande för att hitta denna info.

Inte tråden, men Feedback-forumet är väl inte med alls.

Permalänk
Medlem

Killen lyckades inte hålla sig undan Swec ändå.
Han var inloggade senast 24-11-04 20:00