Ren eller uppgraderad installation av Windows 11?

Permalänk
Medlem

Ren eller uppgraderad installation av Windows 11?

Tjo!

Precis kört igång nybygget och installerad Windows 10 av gammal vana. Min gamla dator klarade ju inte av Windows 11 så har inte lagt en tanke på det. Fick direkt förfrågan om att uppgradera vilket jag gjorde. Några frågor kring det...

Jag har en digital licens. Går det att göra en ren installation av Windows 11 med den nu när jag uppgraderat? Nyckeln kommer från början från Windows 7...

Jag har nu som sagt var installerat Windows 10 och sen uppgraderat till Windows 11 direkt. Finns det några nackdelar med det? Har inte installerat några program eller något annat.

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i5 12600kf | Asus B760 | Corsair DDR4 32GB | Kingston 1TB NVME | Asus GeForce 3050 RTX| Hyper X Cloud II | Cherry MX 3.0S RGB | 27" Samsung PLS LCD | AOC 32" 4K

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om datorn var aktiverad innan uppgradering så ja, du kan göra ren ominstallation utan att behöva använda nyckeln

Permalänk
Medlem

Jag har uppgraderat samma installation från Vista till idag, bytt moderkort, hårddisk, SSD, plattform, grafikkort, och såklart windows Vista->7->8->8.1->10

Nyinstallerade system är bara onödigt jobbigt i min värld