Spegla iPhone till Windows 11

Permalänk
Officiell jultomte

Spegla iPhone till Windows 11

Halloj,

Tänkte bygga något overhead-fäste till min iPhone för att filma lite lödningsjobb men hade gärna haft en live-stream till min dator för att lättare se vad jag gör.

Någon som har bra tips på en lösning med låg latency, med eller utan kabel som fungerar smidigt.
Tack på förhand.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare kört DroidCam (som går att ladda ner här) för att kunna använda min iPhone som webbkamera och tyckte det fungerade bra. Det borde ju kunna fungera för ditt syfte också. Har för mig att det går att välja mellan den främre/bakre kameran beroende på vad som passar bäst. Appen är gratis att använda, så du kan ju alltid prova.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av ToJa92:

Jag har tidigare kört DroidCam (som går att ladda ner här) för att kunna använda min iPhone som webbkamera och tyckte det fungerade bra. Det borde ju kunna fungera för ditt syfte också. Har för mig att det går att välja mellan den främre/bakre kameran beroende på vad som passar bäst. Appen är gratis att använda, så du kan ju alltid prova.

Testade DroidCam och det verkar fungera ypperligt bra. Tack för den!

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset