Helgsnack: Hur ser det ut på din TV-bänk?

Permalänk
Medlem

Väldigt tomt på den för att jag inte vill skymma bilden samt småbarn som kan förstöra saker.

Eventuellt kommer soundbaren bytas ut mot SONYs nya. Den nuvarande (JBL) håller inte måttet.

Har en Xbox Series X samt en HDMI-docka för mobilen i TV-bänken. Annars är den tom.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Från vilken butik har du köpt TV-bänken? Den var snygg och ser ut att ha plats för min elektronik.

IKEA Rannäs. Stabil konstruktion och gott om utrymme.
Jag har dock inte monterat mittendörren då jag gärna vill se displayen på recievern och cd-spelaren.

https://www.ikea.com/se/sv/p/rannaes-tv-baenk-med-doerrar-sva...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Förstår inte hur folk kan ha så lite saker

Det skulle inte förvåna mig om bilderna som postas är när rummet är nystädat. Sådana här trådar brukar ju om inte vara en bra ursäkt att städa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en svart TV-bänk som jag köpte hos Jysk ~10 år sedan. Lite svårt att se vad som är vad då allt är svart, men TV och blu-rayspelare, Switch, Wii och PS4 är på bänken, Xbox 360, PS3 och PS2 på hyllorna i mitten och diverse spel i dom två lådorna längs ner. Väggen bakom är helt vit och tom då det känns bäst för ambilight-effekten från TVn, vilket inte demonstreras så bra på bilden men iaf.

Permalänk
Medlem

Balkongen är nu städad :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Viktigt med bra underhållning när man långskiter!

Men mer seriöst, var är det för rum med kakel egentligen?

Det rummet ska ha varit bageri i ett tidigare liv.

Skrivet av Trigger:

Vackert!

Vitt kakel är underskattat, särskilt estetiskt men även akustiskt

Akustiken är faktiskt förvånansvärt bra då rummet har oregelbundna mått, tårtbitsformat och dessutom mycket kanter och detaljer som bryter upp ljud, jag trodde också först att det skulle vara katastrof men det var det inte utan rummet låter nog faktisk bättre än "normala lägenhetsrum" brukar göra då det inte verkar finnas några utpräglade resonanser och det ekar inte heller fult. Det finns få större parallella ytor i det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nuvarande setup som duger gott. LG A1 55". Dock ska högtalarna bytas mot ett par Carlsson OA116 som står hemma hos päronen. Kommer folieras vita vilket jag tror kommer bli kalas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir en del grejer alltså.. Har fått banta ner "mini-konsoller" då de inte får plats. Vill ha en TV-bänk i trä som matchar golvet "smoaked oak" - kanske blir till vintern om man kan hitta en som tål vikten och som har djupet, lättare sagt än gjort.

Någon som har tips? 180cm bred och gärna 50cm djup i passande stil, med plats för allt mög man samlar på sig! 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har ingen tvbänk och inte heller nån tv uppställd just nu. Jag ogillar även opraktiska monteringar och gömda saker då det bara blir svårt att nå kablar och kontakter. Jag håller ofta på med nått "systempul" så sakerna ska vara lätta att nå och just nu har jag börjat bygga upp en mindre ljudanläggning som på sikt ska bli nått hifi och surroundsystem med stöd för Dirac live multi subwoofer så jag är mest inne på dspmjukvara, mätningar och akustik just nu.

Rumskorrigering med Dirac multi sub är nytt både för mig och elektronikbranschen men jag är tämligen säker på att rumskorrigering med (framförallt) multisub innebär nästa stora ljudkvalitetslyft som verkligen kan innebära förbättringar för alla som inte har akustisk korrekt byggda rum.
Skaffade nyligen en Marantz Cinema 50 för att kunna komma igång med en multisubkapabel dsp, har också nyligen skaffat ett par par nya högtalare, ett par Opus 3 Chorus som nu är ombyggda till Rauna Vale och ett par BK Germini 2 basmoduler.

På bilden syns Vale och Gemini basmodulerna (båda vita) på golvet, basarna till höger om respektive topp och ett par Behringer 3031 stående bakom.
Cinema 50 på bordet till vänster och den svarta saken som skymtar längst till höger är en annan Marantz, en AV 8003.
Och så är det en dator och monitor med på bilden, inga slutsteg eller annat "fram" i rummet, tråden handlar om tvbänk och det här är det närmaste jag kommer en tvbänk.
<Uppladdad bildlänk>

Är du nöjd med din Cinema 50? Jag är på jakt efter en bättre integrerad förstärkare med Spotify connect och gärna hdmi. Jag överväger Marantz Stereo 70s.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mr Mr:

Är du nöjd med din Cinema 50? Jag är på jakt efter en bättre integrerad förstärkare med Spotify connect och gärna hdmi. Jag överväger Marantz Stereo 70s.

Jo nöjd, valde den för att det är den billigaste enheten som kan köra 4 separata baskanaler med Dirac, kanske kommer att köra den "hel" eller så blir den processor eller kanske både och, sitter ju även med 14 kanaler slutsteg på minst 150W i 8 Ohm så får se hur jag konfar upp det när alla bitar är på plats.
Men som sagt 50an valde jag främst för att den är den minsta modell som stödjer både Dirac Live med multibas och Audyssey MultEQ XT32 för jag är väldigt nyfiken på hur de systemen kan användas.
Jag är rätt övertygad om att dsperna även kan förbättra de flesta 2kanalsystem om man bara ska köra stereo.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Just nu sitter jag i min lilla torpstuga, där jag har minsta möjliga arrangemang, 14" tjockTV i 4:3-format kompletterad med DVB-T2 box för frikanalerna och en bordsantenn. Plus att jag streamar lite på laptopen, nu när grannarna har flyttat hem till stan och 4G-masten räcker till! Men boxen börjar konstra lite, och jag är i valet och kvalet om jag ska försöka hitta en beg. box på Blocket eller loppis, eller byta ut TVn till en platt-TV så jag inte behöver nån box! Nuvarande TV är inget fel på, och jag vill ha en TV i litet format, men det är svårt att hitta mindre än 24" i 16:9-formatet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Knorkas:

Just nu sitter jag i min lilla torpstuga, där jag har minsta möjliga arrangemang, 14" tjockTV i 4:3-format kompletterad med DVB-T2 box för frikanalerna och en bordsantenn. Plus att jag streamar lite på laptopen, nu när grannarna har flyttat hem till stan och 4G-masten räcker till! Men boxen börjar konstra lite, och jag är i valet och kvalet om jag ska försöka hitta en beg. box på Blocket eller loppis, eller byta ut TVn till en platt-TV så jag inte behöver nån box! Nuvarande TV är inget fel på, och jag vill ha en TV i litet format, men det är svårt att hitta mindre än 24" i 16:9-formatet.
<Uppladdad bildlänk>

Det går ju bra med en monitor och en box av nån passande typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går ju bra med en monitor och en box av nån passande typ.

Du menar en DVB T2-box och en datormonitor? Tanken har funnits, men jag konstaterade att då är jag uppe i minst samma pengar som en billig TV. Köra all TV på internet vill jag inte, mitt i sommaren räcker hastigheten inte till.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Knorkas:

Du menar en DVB T2-box och en datormonitor? Tanken har funnits, men jag konstaterade att då är jag uppe i minst samma pengar som en billig TV. Köra all TV på internet vill jag inte, mitt i sommaren räcker hastigheten inte till.

Det är ont om väldigt små nya tvar men det är inte så svårt att hitta monitorer som är så små, det finns tom oledmonitorer i 13-14" klassen,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ont om väldigt små nya tvar men det är inte så svårt att hitta monitorer som är så små, det finns tom oledmonitorer i 13-14" klassen,

Ja, men en box och en liten skärm hamnar när jag senast kollade på ca 2500-3000:-, för det priset får jag en 21-24" platt-TV (även om jag kanske får leta en stund). Eller får jag en ny box till min nuvarande TV, för en 500-ing.