Premier League säsong 2024/2025

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Premier League säsong 2024/2025

Nu när sommaren börjar gå mot sitt slut har en ny Premier League-säsong också börjat. Liksom förra säsongen skapar jag en tråd som vi fans kan nyttja för att diskutera matcher, spåningar och tankar om denna säsong.

Som jag brukar göra med mina fotbollstrådar tänker jag inleda med lite frågeställningar. Så vi kör!

Vilken klubb kommer att överraska oss?
Vilka spelare kommer att briljera?
Kan vi förvänta oss några skrällar?
Och såklart, vem tror vi vinner denna säsong?

Låt oss diskutera!

Permalänk
Medlem

Håller på United, men det blir väl som troligast tidigare säsonger. Mängder med dalar.
Tycker mest om att se på engelsk fotboll, men hela Premier League och Allsvenskan känns dom sista åren som helt dötråkiga. Samma vinnare i Premier League sista vad 4 åren? All cred till city, inget illa menat. Men spänningen saknas stundtals.
Allsvenskan ska vi inte ens tala om, varenda jävla gång DIF får chansen att ta in mark på Malmö som dom antingen torskat eller kvittat, så brakar dom totalt samman. Hela Allsvenskan är som ett enmannarace stundtals känns det som.
Skiljer 9 poäng till 2:an och 3:an med 10 omgångar kvar.
Urbota tråkigt har det blivit när ett lag totalt dominerar i respektive serie. Ser tyvärr inget som tyder på att denna säsong i PL ska bli nåt annorlunda. United? Hoppas men tror inte det. Arsenal som varit nära 2-3 gånger senaste åren? Kanske....men slutar väl som vanligt med city på topp. Jippie....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Håller på United, men det blir väl som troligast tidigare säsonger. Mängder med dalar.
Tycker mest om att se på engelsk fotboll, men hela Premier League och Allsvenskan känns dom sista åren som helt dötråkiga. Samma vinnare i Premier League sista vad 4 åren? All cred till city, inget illa menat. Men spänningen saknas stundtals.
Allsvenskan ska vi inte ens tala om, varenda jävla gång DIF får chansen att ta in mark på Malmö som dom antingen torskat eller kvittat, så brakar dom totalt samman. Hela Allsvenskan är som ett enmannarace stundtals känns det som.
Skiljer 9 poäng till 2:an och 3:an med 10 omgångar kvar.
Urbota tråkigt har det blivit när ett lag totalt dominerar i respektive serie. Ser tyvärr inget som tyder på att denna säsong i PL ska bli nåt annorlunda. United? Hoppas men tror inte det. Arsenal som varit nära 2-3 gånger senaste åren? Kanske....men slutar väl som vanligt med city på topp. Jippie....

Premier League har väl iofs inte varit ensidigt senaste 2 säsongerna? Skiljde väl 2 och 4 poängen senaste 2 åren, avgjordes sista omgången.

Arsenal vinner i år, city får någon form av straff för sina sjuhundraelva överträdelser. Kör man FM är det - 115 poäng 😀

Jag tror Isak kommer tag nästa steg, jag tror lucas bergström kommer göra några fina matcher, men som alla rookies kommer kurvan vara som en berg o dalbana.

Skräll tror jag nog Aston villa igen. Chelsea och Liverpool tror jag kan floppa lite mot var de borde vara.

Ipswich kan skrälla med att klara sig kvar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, i princip bara tyska ligan som är intressant... även om Bayern dominerat. Jämn liga rakt över i alla fall.

Också tröttnat på fotbollen just pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Ja, i princip bara tyska ligan som är intressant... även om Bayern dominerat. Jämn liga rakt över i alla fall.

Också tröttnat på fotbollen just pga detta.

Ja den icke ensidiga bundesliga som Bayern vunnit 15/20 senaste.
Bundesliga är väl den ensidigaste ligan i värden?

https://bundesliga.se/mastarnas-mastare/

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Premier League har väl iofs inte varit ensidigt senaste 2 säsongerna? Skiljde väl 2 och 4 poängen senaste 2 åren, avgjordes sista omgången.

Arsenal vinner i år, city får någon form av straff för sina sjuhundraelva överträdelser. Kör man FM är det - 115 poäng 😀

Jag tror Isak kommer tag nästa steg, jag tror lucas bergström kommer göra några fina matcher, men som alla rookies kommer kurvan vara som en berg o dalbana.

Skräll tror jag nog Aston villa igen. Chelsea och Liverpool tror jag kan floppa lite mot var de borde vara.

Ipswich kan skrälla med att klara sig kvar

Hoppas på att ett lag skräller, Arsenal har varit nära 2-3 gånger eller nåt men lyckas inte hela vägen. Spänningen i engelska ligan har det inte varit ont om sista säsongerna, vore bara roligt om nåt annat lag stod som segrare för en gångs skull. (Kom igen United 💪) Inte tråkigt över lag, jämt har det varit. Men tråkigt med samma vinnare 🙂
Fast det finns ju exempel på mer ensidiga ligor, 🇩🇪 ex som påpekats

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Inte tråkigt över lag, jämt har det varit. Men tråkigt med samma vinnare 🙂

Det håller jag med om, vet inte vad man skall säga om VAR heller i england? Som någon ritar med paint på offside linjer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det håller jag med om, vet inte vad man skall säga om VAR heller i england? Som någon ritar med paint på offside linjer

Är för dåligt insatt i hur pass bra eller dåligt VAR har fungerat, så kan inte uttala mig där.
Är positiv till det överlag dock ska sägas.

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Som Liverpool-fan känns det väldigt hopplöst.
Tappat många spelare och fler är på väg bort, inga nyförvärv alls.

Vi kanske köper en ny målvakt som för €40m+ som kommer lånas ut till klubben vi köper honom ifrån direkt.

Har nog aldrig varit så besviken på ett transfer-fönster och vilken riktning vi verkar vara på väg, och då räknar jag med perioden under Hicks och Gillett och med Woy vid rodret.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är för dåligt insatt i hur pass bra eller dåligt VAR har fungerat, så kan inte uttala mig där.
Är positiv till det överlag dock ska sägas.

Jag är positiv också men England tar 10min för offside och sedan på reprisen är inte offside linjen korrekt... Så målet godkänts men spelaren är 2m offside.
Hände ett par gånger... För olika lag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är positiv också men England tar 10min för offside och sedan på reprisen är inte offside linjen korrekt... Så målet godkänts men spelaren är 2m offside.

Ja då är det ju riktigt risigt. Ska ju liksom inte få hända om man har den tekniken tillgänglig.
Of topic, skulle vilja se Premier League och föredrar svenska kommentatorer. Men med Viaplay priser? Då blir det tyvärr att skippa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, Tennis använder samma system och där avgörs det av en dator på ~5 sekunder med återspelning på skärmarna så alla ser domslutet och varför. I England kan man gå och laga mat efter varje mål pga var.

Bra ide, urusel implementering än så länge.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av THB:

Som Liverpool-fan känns det väldigt hopplöst.
Tappat många spelare och fler är på väg bort, inga nyförvärv alls.

Vi kanske köper en ny målvakt som för €40m+ som kommer lånas ut till klubben vi köper honom ifrån direkt.

Har nog aldrig varit så besviken på ett transfer-fönster och vilken riktning vi verkar vara på väg, och då räknar jag med perioden under Hicks och Gillett och med Woy vid rodret.

Också Liverpool-fan. Skulle inte säga att det är hopplöst men känns definitivt inte toppen. Enda nytillskottet är ju Arne som jag har höga förhoppningar för, men samtidigt inga nya spelare som får en att gå "WOW!". Vore glad om vi kan få en Topp 4-plats mot slutet av säsongen. Men jag är kanske lite för optimistisk hahah

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Premier League rullar på! Nu har alla klubbar spelat sin tredje match och tabellen ser ungefär likadan ut nu som den gjorde under slutet av förra säsongen. Liverpool och Man City är på topp, följt av Brighton på tredje plats. Något som jag inte helt räknade med när jag (arrogant av mig) klassade dem som ett one season wonder efter förra säsongen. Men samtidigt är det fortfarande väldigt tidigt in på säsongen och allting hinner förändras. Då blir min stora fråga om Brighton har förmågan att hålla sig åtminstone i topp 4? Är dessvärre lite obekant med deras trupp och tränare.

Sedan ska det bli spännande att se hur det går på söndag när Tottenham och Arsenal möts. Vem tror ni på?

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Nu har matchdag 5 spelats av vissa somliga lag, bland annat av mitt kära Liverpool som nu är i ledningen, men detta lär bli temporärt i och med att City har lika mycket poäng och inte spelat sin femte match ännu. Chelsea ser ut att vara tillbaka i god form då de är tillbaka i topp fyra, efter vad som känns som typ en evighet. Aston Villa fortsätter att hålla upp sitt momentum från förra säsongen, och har vunnit alla sina matcher utom en.

Imorgon kör City mot Arsenal vilket lär bli en tuff match. Ser fram emot det!

Permalänk
Snusfri

Everton får nya ägare.

Hoppas läget stabiliserar sig för lillebror nudå när de får nya ägare och inte bluffen Farhad Moshiri.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av THB:

Everton får nya ägare.

Hoppas läget stabiliserar sig för lillebror nudå när de får nya ägare och inte bluffen Farhad Moshiri.

Det kan endast tiden avgöra.

Men vilka veckor vi har haft i ligan! Matchdag 7 är förbi och käraste Liverpool leder, men med väldigt knappa marginaler. City och Arsenal har båda ett poäng mindre, vilket påminner väldigt mycket om hur saker såg ut under förra säsongen.

Och Chelsea har börjat få momentum igen och ligger på fjärde plats. Vilket ändå är lite kul att se efter ett par tuffa säsonger. Chelsea-fans på SweC hur känns det? Ska bli intressant att mötas på söndag!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Ok ännu en uppdatering. Matchdag 8 börjar gå mot sitt slut och det är lite som har förändrats. Liverpool håller i ledningen efter en hemmamatch mot Chelsea. Man City ligger fortfarande efter med ett enda poäng och sedan har vi Arsenal på tredje plats.

Igår vann Tottenham stort igår med 4-1 mot West Ham och Brighton fortsätter att impronera efter en bortavinst mot Newcastle.

Nästa söndag blir en intensiv dag när Chelsea möter Newcastle, Man United spelar mot West Ham och Liverpool möter Arsenal, vilket kan bli ett riktigt spännande möte!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Nu är matchdag 9 förbi och nu har det hänt lite. Mötet mellan Liverpool och Arsenal slutade oavgjort (😭) och Man City har tagit ledningen. Aston Villa står på en stabil fjärdeplats. Denna vecka kan Man United mot Chelsea bli spännande.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Man United-tränaren Erik Ten Hag har fått sparken, bekräftar flera medier. Gamla spelaren Ruud van Nistelrooy hoppar in som interimtränare tills en ersättare har hittats. United-fans på SweC, vad tycker vi om beskedet? Både att ten Hag lämnar och valet av van Nistelrooy? Vem hade ni gärna sett ta över?

Spontant känner jag att det var en tidsfråga innan det här hände, iom att han fick kicken tidigare i år innan de tvärvände. Samt att de haft en stökig start på säsongen.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Edin_II:

Man United-tränaren Erik Ten Hag har fått sparken, bekräftar flera medier. Gamla spelaren Ruud van Nistelrooy hoppar in som interimtränare tills en ersättare har hittats. United-fans på SweC, vad tycker vi om beskedet? Både att ten Hag lämnar och valet av van Nistelrooy? Vem hade ni gärna sett ta över?

Spontant känner jag att det var en tidsfråga innan det här hände, iom att han fick kicken tidigare i år innan de tvärvände. Samt att de haft en stökig start på säsongen.

Väldigt synd, nu kanske de får in någon som är kompetent...

Janne Andersson skulle väl passa dom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Ganska väntat och att Ruud skulle ta över har man "vetat om" ganska länge OM Ten Hag skulle få sparken.
Bra eller dåligt, skulle säga att han mer eller mindre har sparkat sig själv med extremt skumma startelvor, byten och inte alls kört den taktik han varit känd för TROTS att han fått de spelare han behövt till det. Varenda match är det minst 2-3 spelare som är "out of position" trots att det finns spelare som kan/bör spela där. Ta bara något så simpelt som att vi har TRE tior varav två nästan alltid spelar... (Bruno, Eriksen och Mount).

Rent taktiskt... ja... i en simulation och på en laptop fungerar det med att man i bestämda perioder ska spela långsammare och sedan öka tempot i x minuter... men verkligheten ser inte riktigt ut så och spelare kan inte riktigt växla konstant.

Just nu finns det ingen klar "favorit" jag skulle vilja se, inte som är tillgänglig i alla fall. Vad jag INTE vill se är någon som Southgate t ex... eller liknande enbart för att man har ett brittiskt pass. Vet att det florerat rykten kring Zidane... men hur mycket substans det verkligen finns i det vet jag inte, men det är något liknande vi behöver. En stark manager som kan be spelare dra åt helvete om de inte gör som de är tillsagda eller bänkas om de inte presterar... dvs vi måste bort från detta med "player power" som genomsyrat klubben ända sen Sir Alex lämnade.

Men Ten Hag lär inte klaga, han lär hitta ett nytt jobb relativt fort skulle jag tro där han VILL vara... för det känns inte riktigt som han vill vara i United... och lämnar med 17m pund i fickan.

Edit:
Amorim från Sporting är väl kanske den som är mest intressant, men tvivlar starkt på att det skulle vara möjligt innan säsongen är slut... och då skulle jag tippa på att han ersätter Pep i City istället dessutom.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Tror inte vi kommer få se några direkta "chocker" denna säsong.

Villa fortsätter sin fina form från förra säsongen, tror jag faktiskt Liverpool tar det i år... Arsenal känns mer som det börjar svalna runt... men skulle inte förvåna mig om City tar hem det i slutändan ändå. Dom i fallet är väl sagt att komma först under 2025 och lär nog inte påverka denna säsong... om de finns skyldiga.

Chockerna är väl mer i negativ mening där vi har både United och Newcastle, men även till viss mån Tottenham som känns väldigt obalanserat just nu. Chelsea är den eviga frågan; när ska de köpa en riktig forward

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Ganska väntat och att Ruud skulle ta över har man "vetat om" ganska länge OM Ten Hag skulle få sparken.
Bra eller dåligt, skulle säga att han mer eller mindre har sparkat sig själv med extremt skumma startelvor, byten och inte alls kört den taktik han varit känd för TROTS att han fått de spelare han behövt till det. Varenda match är det minst 2-3 spelare som är "out of position" trots att det finns spelare som kan/bör spela där. Ta bara något så simpelt som att vi har TRE tior varav två nästan alltid spelar... (Bruno, Eriksen och Mount).

Rent taktiskt... ja... i en simulation och på en laptop fungerar det med att man i bestämda perioder ska spela långsammare och sedan öka tempot i x minuter... men verkligheten ser inte riktigt ut så och spelare kan inte riktigt växla konstant.

Just nu finns det ingen klar "favorit" jag skulle vilja se, inte som är tillgänglig i alla fall. Vad jag INTE vill se är någon som Southgate t ex... eller liknande enbart för att man har ett brittiskt pass. Vet att det florerat rykten kring Zidane... men hur mycket substans det verkligen finns i det vet jag inte, men det är något liknande vi behöver. En stark manager som kan be spelare dra åt helvete om de inte gör som de är tillsagda eller bänkas om de inte presterar... dvs vi måste bort från detta med "player power" som genomsyrat klubben ända sen Sir Alex lämnade.

Men Ten Hag lär inte klaga, han lär hitta ett nytt jobb relativt fort skulle jag tro där han VILL vara... för det känns inte riktigt som han vill vara i United... och lämnar med 17m pund i fickan.

Edit:
Amorim från Sporting är väl kanske den som är mest intressant, men tvivlar starkt på att det skulle vara möjligt innan säsongen är slut... och då skulle jag tippa på att han ersätter Pep i City istället dessutom.

Det låter rätt rimligt. Tror också att "player power" ligger bakom en del problem. Kan heller inte se Southgate som efterträdare. Amorim är ett intressant val, han kan komma in med en hunger för att ändra saker och ett skifte i mentalitet. Ja, Ten Hag lär klara sig fint efter det här. Får bara se vilken klubb han hamnar i. Kanske en återgång till Ajax?

Skrivet av Necrophor:

Tror inte vi kommer få se några direkta "chocker" denna säsong.

Villa fortsätter sin fina form från förra säsongen, tror jag faktiskt Liverpool tar det i år... Arsenal känns mer som det börjar svalna runt... men skulle inte förvåna mig om City tar hem det i slutändan ändå. Dom i fallet är väl sagt att komma först under 2025 och lär nog inte påverka denna säsong... om de finns skyldiga.

Chockerna är väl mer i negativ mening där vi har både United och Newcastle, men även till viss mån Tottenham som känns väldigt obalanserat just nu. Chelsea är den eviga frågan; när ska de köpa en riktig forward

Jo jag känner nog lite samma. Jag hoppas (med tummar, tår och hela min själ) att Liverpool tar hem det denna gång. Men man vet aldrig. City kan alltid få övertaget när man minst anar det. Villa lär nog hålla upp sin nivå till säsongens slut. Och gällande Chelsea och sin forward, winter transfer window snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Det låter rätt rimligt. Tror också att "player power" ligger bakom en del problem. Kan heller inte se Southgate som efterträdare. Amorim är ett intressant val, han kan komma in med en hunger för att ändra saker och ett skifte i mentalitet. Ja, Ten Hag lär klara sig fint efter det här. Får bara se vilken klubb han hamnar i. Kanske en återgång till Ajax?

Jo jag känner nog lite samma. Jag hoppas (med tummar, tår och hela min själ) att Liverpool tar hem det denna gång. Men man vet aldrig. City kan alltid få övertaget när man minst anar det. Villa lär nog hålla upp sin nivå till säsongens slut. Och gällande Chelsea och sin forward, winter transfer window snart!

Tror inte det blir Ajax, tror mer på tyska ligan faktiskt, där hans "laptop modell" kanske fungerar bättre och han inte behöver tampas med "stjärnor". Men huvudsaken är väl att han trivs, tror inte han ville vara kvar alls i United när han skrev på förlängningen, men det var för bra pengar för att tacka nej. Nu är han ju ekonomiskt oberoende bara genom att "lämna"

Chelsea har väl transferban nu har jag för mig, därför de var så extremt aktiva denna sommar (igen) och varför det var ganska chockerade att de INTE köpte en riktig forward Ahhh, de riskerar en transferban (2 fönster) för det som hände när Abramovich var där och bröt mot reglerna, så har de tur och det drar ut lite till på tiden kanske de kan hitta något i vinter ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Som YNWA-fan måste man säga att det kan vara tveksamt i år gällande Titeln. Under Klopps era så var "sämsta" nivån på spelet dåligt, men när dom var i form och spelade bra så var det riktigt bra, intressant fotboll och roligt. Högsta nivån med Slott tycker jag inte att det är på samma nivå, men vem vet.. vi kanske inte fått se den "högsta" ännu. Men dålig form är bättre iallafall gentemot Klopp, och kan spela jämnare matcher utan att tappa alltför mycket boll ( hur man kan slå felpassningar på denna nivå med X-antal miljoner för att göra ett enda jobb för mig är... otroligt )

För övrigt Trent.. måste bli bänkad! Dålig nivå, tyvärr Bradley fortfarande skadad. Och Robertsson måste lära sig stå på fötterna och sluta halka stup i kvarten.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Tror inte det blir Ajax, tror mer på tyska ligan faktiskt, där hans "laptop modell" kanske fungerar bättre och han inte behöver tampas med "stjärnor". Men huvudsaken är väl att han trivs, tror inte han ville vara kvar alls i United när han skrev på förlängningen, men det var för bra pengar för att tacka nej. Nu är han ju ekonomiskt oberoende bara genom att "lämna"

Chelsea har väl transferban nu har jag för mig, därför de var så extremt aktiva denna sommar (igen) och varför det var ganska chockerade att de INTE köpte en riktig forward Ahhh, de riskerar en transferban (2 fönster) för det som hände när Abramovich var där och bröt mot reglerna, så har de tur och det drar ut lite till på tiden kanske de kan hitta något i vinter ^^

Mmm nu när du säger tyska ligan kan jag se det funka ändå. Och ja, om Chelsea får sin transfer ban blir det stökigt haha.

Permalänk
Medlem

Varför skulle Chelsea behöva en ny striker? De sprutar in mål och Jackson går från klarhet till klarhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Varför skulle Chelsea behöva en ny striker? De sprutar in mål och Jackson går från klarhet till klarhet.

För att de inte har någon renodlad central striker?

Både Palmer och Jackson är väl mer wingers (palmer till höger och Jackson till vänster) och spelare som Jao Felix är väl inte heller vad man kan kalla för en renodlad centrerad striker.

Och mål från Wingers har en tendens att gå i vågor, annars skulle United kunna förlita sig på t ex Rashford som sprutade in mål EN säsong... eller Garnacho/Amad. Försvarare lär sig med tiden, även hur man bör agera mot just wingers om det inte finns något centraliserat hot.

Men kul att höra att det går bra för Jackson, alltid gillat han stil (speciellt från vänstra kanten), så får hoppas han kan hålla sig skadefri och fortsätta en fin utvecklingskurva så han kan hålla jämna steg med Palmer

Två unga spelare som har extremt hög potential där \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Philippk:

Som YNWA-fan måste man säga att det kan vara tveksamt i år gällande Titeln. Under Klopps era så var "sämsta" nivån på spelet dåligt, men när dom var i form och spelade bra så var det riktigt bra, intressant fotboll och roligt. Högsta nivån med Slott tycker jag inte att det är på samma nivå, men vem vet.. vi kanske inte fått se den "högsta" ännu. Men dålig form är bättre iallafall gentemot Klopp, och kan spela jämnare matcher utan att tappa alltför mycket boll ( hur man kan slå felpassningar på denna nivå med X-antal miljoner för att göra ett enda jobb för mig är... otroligt )

För övrigt Trent.. måste bli bänkad! Dålig nivå, tyvärr Bradley fortfarande skadad. Och Robertsson måste lära sig stå på fötterna och sluta halka stup i kvarten.

Ja asså jag tycker att Slot har skött sig rätt bra hittills men det är för tidigt att säga något egentligen. Det är först nu efter att ha mött Chelsea och Arsenal som han börjar prövas och vi behöver se hur han klarar sig mot fler "storklubbar" innan det går att göra en ärlig bedömning, skulle jag säga.

Tycker Trent har skött sig helt ok hittills. Men det är bara min åsikt. Inte helt satt mig in i det men det låter som att han ska till Madrid???