Permalänk
Medlem

"Har du också reklamfritt i TV4-appen"

Sen 2 månader har jag ingen reklam på tv4 play på min samsung tv är det fler som har det så.
Är det på fler TV fabrikat typ LG.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Joab:

Sen 2 månader har jag ingen reklam på tv4 play på min samsung tv är det fler som har det så.
Är det på fler TV fabrikat typ LG.

Välkommen till forumet!

Jag är lite oklar på vad du frågar om. Är det att du inte längre kan körs TV4-appen? Det finns en tråd om detta här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1722038-tv4-appen-hitt...

Det vill säga är TV:n för gammal fungerar inte längre vissa appar och dit hör TV4-appen.

Om du frågar om den faktiska reklamen, likt att du förut fick reklam för TV4-program på Samsungs Hemskärm, men inte längre? I sådana fall är det ingen teknisk förklaring eller något du kan "fixa". Rimligen får du den reklam som Samsung vill att du ska få, vilket lika rimligen beror på vem som betalar Samsung pengar eller inte för att få reklam exponerad. TV4 kanske gjorde det förut men inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Välkommen till forumet!

Jag är lite oklar på vad du frågar om. Är det att du inte längre kan körs TV4-appen? Det finns en tråd om detta här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1722038-tv4-appen-hitt...

Det vill säga är TV:n för gammal fungerar inte längre vissa appar och dit hör TV4-appen.

Om du frågar om den faktiska reklamen, likt att du förut fick reklam för TV4-program på Samsungs Hemskärm, men inte längre? I sådana fall är det ingen teknisk förklaring eller något du kan "fixa". Rimligen får du den reklam som Samsung vill att du ska få, vilket lika rimligen beror på vem som betalar Samsung pengar eller inte för att få reklam exponerad. TV4 kanske gjorde det förut men inte längre.

Appen funkar perfekt men det finns ingen reklam och jag har inte något abonnemang.
Frågan är är det fler som har samma positiva fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joab:

Appen funkar perfekt men det finns ingen reklam och jag har inte något abonnemang.
Frågan är är det fler som har samma positiva fel.

Jag du en pi-hole eller liknande i nätverket?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Joab:

Appen funkar perfekt men det finns ingen reklam och jag har inte något abonnemang.
Frågan är är det fler som har samma positiva fel.

Jag har en Samsung igång just nu och den pushar TV4-reklam som vanligt. Det du ser är nog jämförbart med att varmvattnet försvinner. En lokal snarare än global situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag du en pi-hole eller liknande i nätverket?

Nej

Permalänk
Medlem

Kanske får ställa min nyinköpta Lg55c3 i källaren tillsvidare det är så jävla bra att slippa reklamen.

Permalänk
Medlem

Reklamen på TV4 Play kan försvinna emellanåt trots att man inte betalar för något abonnemang. Det har hänt mig flera gånger på flera olika enheter (t.ex. LGs app, chromecast, android app och i webbläsare).

Men det är en tillfällig bugg, så du får räkna med att reklamen kommer tillbaka så småningom.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Reklamen på TV4 Play kan försvinna emellanåt trots att man inte betalar för något abonnemang. Det har hänt mig flera gånger på flera olika enheter (t.ex. LGs app, chromecast, android app och i webbläsare).

Men det är en tillfällig bugg, så du får räkna med att reklamen kommer tillbaka så småningom.

Köpte en ny tv åt min mamma 3 veckor sen samma på den men på telefon och surfplatta har jag reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Köpte en ny tv åt min mamma 3 veckor sen samma på den men på telefon och surfplatta har jag reklam

Som sagt så får du räkna med att reklamen återkommer så småningom.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Bildexpert 📺

Ah, det är alltså TV4-appen som just nu inte visar reklam. Det hela har nog väldigt lite med "Samsung tv" att göra. En lämplig rubrik hade varit något i stil med "Har du också reklamfritt i TV4-appen?"

Så skönt. Nästan lika spännande som på den tiden man fick TV1000 efter midnatt utan att vara abonnent. Njut så länge det håller

Permalänk
Medlem

Appen är uppdaterad 26.8.24 minst 1månad efter det reklamen försvann kommer nog funka länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Appen är uppdaterad 26.8.24 minst 1månad efter det reklamen försvann kommer nog funka länge.

Det har inget med appversion att göra, så du kan som sagt inte utgå från att set förblir så.

Det är högst tillfälligt när reklamen försvinner och när den kommer tillbaka.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag har en Samsung igång just nu och den pushar TV4-reklam som vanligt. Det du ser är nog jämförbart med att varmvattnet försvinner. En lokal snarare än global situation.

<Uppladdad bildlänk>

Men det var inte på tv4 play appen väl utan live tv .
Det är på tv4 play appen som det inte är reklam på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ah, det är alltså TV4-appen som just nu inte visar reklam. Det hela har nog väldigt lite med "Samsung tv" att göra. En lämplig rubrik hade varit något i stil med "Har du också reklamfritt i TV4-appen?"

Så skönt. Nästan lika spännande som på den tiden man fick TV1000 efter midnatt utan att vara abonnent. Njut så länge det håller

(ot)
Var det inte vuxen program efter midnatt? = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Är det ingen med samsung tv som har reklamfritt på tv4 play appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Sen 2 månader har jag ingen reklam på tv4 play på min samsung tv är det fler som har det så.
Är det på fler TV fabrikat typ LG.

Provade precis att installera appen på min LG. Reklam hela tiden, så nej.

Skrivet av xfade:

(ot)
Var det inte vuxen program efter midnatt? = )

Yes! Det var underbart i dubbel bemärkelse.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av xfade:

(ot)
Var det inte vuxen program efter midnatt? = )

"Naturfilm med Nisse Dahlbäck" brukade vi säga.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Provade precis att installera appen på min LG. Reklam hela tiden, så nej.

Får väl ställa min Lgc3 som jag får idag i källaren tills appen visar reklam igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Får väl ställa min Lgc3 som jag får idag i källaren tills appen visar reklam igen.

Eller så kan du betala OCH ha en bra bild?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Eller hoppas på att reklamen fotfarande är borta

Permalänk
Medlem

Hemma hos morsan med hennes samsung du8000 ingen reklam på tv4 play appen fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Hemma hos morsan med hennes samsung du8000 ingen reklam på tv4 play appen fortfarande.

Grattis!

Permalänk
Medlem

Nu idag kom reklamen tillbaka.