Kindle föra över collection

Permalänk
Medlem

Kindle föra över collection

Jag har skaffat en ny Kindle eftersom min har fått repor på skärmen så nu vill jag förstås föra över mina böcker inklusive collections.
Min gamla är från 2018 och har version 5.12.4 på sig och den nya är modell C2V2L2 version 5.16.9
Jag har köpt böcker från många källor och jag har använt olika program för att bearbeta alla böcker så jag har fått plats med flera, ser ingen anledning att ha en bok på 6-9Mb när man genom att ta bort bilder på författaren, bilder på omslag på andra böcker och onödigt stora cover filer m,m får ner storleken till 0,3-0,5Mb.
Detta har resulterat i att jag har över 1000 collections och 5000 böcker på den gamla Kindle att göra om allt på den nya är inget jag vill ge mig på så nu undrar jag om det finns något sätt att föra över all information till den nya, kan man till exempel kopiera hela document foldern via en dator till den nya?

Permalänk
Medlem

Funkar Calibre på en sådan läsare?
Isåfall kanske du kan, om inte annat, börja om samlingen genom att låta Caliber hantera alla böcker.

Kan dock tänka mig att ev kopieringsskydd på böckerna kan ställa till det.

Ingen lösning på exakta problemet, men.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Spontana tanke;
Ta mappen med alla e-böcker från din gamla kindle.
Kopiera den till datorn.
Kopiera över till nya kindle (hela mappen)

Att kopiera är ju att föredra, för skulle något skita sig har du din gamla kindle intakt med hur det ser ut idag

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande att klämt 5000 böcker på 6 år måste jag säga