Är denna enklare laptop prisvärd?

Permalänk
Medlem

Är denna enklare laptop prisvärd?

Ska hjälpa en jag känner att hitta en bärbar. Eller ja rättare sagt jag blir bombade med frågor om alla möjliga laptops som finns känns det som🤣

Vad den ska användas till:
Enkla spel, tänk spel till mobilen.
Teams.
Youtube/surf.

Krav:
Ska vara "snabb".
Minst 15".
Budget: Har väl ingen satt budget men säg max 8000kr.
Helst gå hitta på Elgiganten/power för att kunna köpa över disk (inget krav så är det någon mycket bättre hos annan så länka gärna så får vi se).

Hittade denna som jag tycker ser bra ut för priset.
Acer nitro

Den ska liksom inte användas till direkt spelande eller tunga tasks. Visst är det ett rtx 4050 i den men hittade inte direkt någon annan som hade liknande eller bättre spec ifall de vill spela något mer krävande än farmville eller vad de nu spelar.

Bomba mig gärna med andra förslag om ni har.
Tack på förhand

Rubrik smått förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Ska hjälpa en jag känner att hitta en bärbar. Eller ja rättare sagt jag blir bombade med frågor om alla möjliga laptops som finns känns det som🤣

Vad den ska användas till:
Enkla spel, tänk spel till mobilen.
Teams.
Youtube/surf.

Krav:
Ska vara "snabb".
Minst 15".
Budget: Har väl ingen satt budget men säg max 8000kr.
Helst gå hitta på Elgiganten/power för att kunna köpa över disk (inget krav så är det någon mycket bättre hos annan så länka gärna så får vi se).

Hittade denna som jag tycker ser bra ut för priset.
Acer nitro

Den ska liksom inte användas till direkt spelande eller tunga tasks. Visst är det ett rtx 4050 i den men hittade inte direkt någon annan som hade liknande eller bättre spec ifall de vill spela något mer krävande än farmville eller vad de nu spelar.

Bomba mig gärna med andra förslag om ni har.
Tack på förhand

Asså allt är relativt, för 8000kr så får man det ABSOLUT sämsta man kan köpa nytt och samtidigt kalla gaming dator..

Så sätt till speldator så är den långt ifrån "snabb" men för 8000kr så kommer det nog inte bli bättre! Kanske att man kan hitta något på rea direkt från HP/Lenovo med någon form av rea/rabatt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Asså allt är relativt, för 8000kr så får man det ABSOLUT sämsta man kan köpa nytt och samtidigt kalla gaming dator..

Så sätt till speldator så är den långt ifrån "snabb" men för 8000kr så kommer det nog inte bli bättre! Kanske att man kan hitta något på rea direkt från HP/Lenovo med någon form av rea/rabatt.

Sen om du inte ska spela har du användning av GPUn? Är kanske smartare att satsa på något med en bättre CPU istället.

Kan vara bra att skriva ner vad du ska göra med datorn så blir det lättare att komma med vettiga alternativ

Den är inte till mig men det jag skrev är väl vad jag fått veta den ska användas till. Det jag fick veta var väldigt enkla spel men tänkte att det kunde vara bra säkra upp med en gpu då jag inte vet hur enkla.
Som sagt inte direkt följt med i bärbara världen utan vet bara att den de har idag tar tydligen 20 minuter bara starta så vad som helst är nog bättre än den🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Den är inte till mig men det jag skrev är väl vad jag fått veta den ska användas till. Det jag fick veta var väldigt enkla spel men tänkte att det kunde vara bra säkra upp med en gpu då jag inte vet hur enkla.
Som sagt inte direkt följt med i bärbara världen utan vet bara att den de har idag tar tydligen 20 minuter bara starta så vad som helst är nog bättre än den🤣

Okej ja i sånt fall så fungerar vad som mer eller mindre..

Sen ska jag vara ärligt, klickade på länken och lästa kanske 60% av resterande av ditt inlägg.........

Så är det bara vanligt "kontors användande" samt enklare spel så är den datorn mer än tillräckligt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ingen som kan tänkas ha något tips på en bärbar för max 8000kr?
Behöver ej vara med dedikerat grafikkort.

Såg även att de säljer den datorn jag länkade med rtx 2050 för 5990kr. Är det stor skillnad mellan dom två grafikkorten så det skulle vara värt lägga 2000kr mer för att få ett 4050?