Apple tar 1 600 kronor för batteribyte av iPhone 16 Pro

Permalänk
Melding Plague

Apple tar 1 600 kronor för batteribyte av iPhone 16 Pro

Bolaget ökar kostnaden för batteribyte med 250 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är det bästa med Apple. En behöver aldrig fundera på vad en ska göra med sina pengar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

1600kr är väldigt mycket pengar. När slowgate härjade så sänkte de ju priset till 400kr…

Permalänk
Medlem

Är det här ens en nyhet, ingen kommer byta batteri på en Iphone 16 dom närmaste 18-24 månaderna. Och om någon gör det så lär det gå på garanti.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sinsei

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du vänder dig till en annan reparatör eller servicepartner kan priserna skilja sig.

Ja, då blir priset 20-25% av apples pris.

Permalänk
Medlem

jag gör det själv tog 10 minuter första gången, köpte batteri på ebay för 350kr från irland och ett kitt för 25kr med mejslar, kollad youtube medans jag skruvade, man ska ha en list runt om där skärmen sitter för att den ska förbli vattentålig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ja, då blir priset 20-25% av apples pris.

50%+ är mer det jag sett när jag kollat batteribyte med 3e parts batteri.
20% vore jävligt bra men de har jag absolut inte hittat för min iphone12 pro max när jag kollat batteribyte.
250kr ca för byte + nytt batteri ja tack.

599-799 är de prisförslag jag fått hos flera jag kollat, då med 3e parts batteri.
Jämfört med Apple som tar 1250:-

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det kostade 800kr när jag skickade in min Xs för batteribyte 2020. Då var en hos en auktoriserad verkstad med originalbatteri. 1600kr är ju rätt drygt, tur att man kan göra det själv och spara en stor slant.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Ja, då blir priset 20-25% av apples pris.

Inte originalbatteriet. Och vad händer om serviceverkstaden som inte Apple certifierat ger dig ett dåligt batteri eller att det händer någon olycka. Gissar att detta gäller Google telefoner med för Google har väl certifierade verkstäder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

1600kr är väldigt mycket pengar. När slowgate härjade så sänkte de ju priset till 400kr…

Det var till o med 295:-

Men 1600 är dyrt, väldigt dyrt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det är dyrt men samtidigt om alternativet är att köpa en ny iphone för minst 8000kr, där man troligtvis knappt kommer märka skillnad. Så är ju ett dyrt batteribyte som ökar livslängden med 3-4 år inte helt dumt.
Om man orkar/vågar göra bytet själv sparar man ju en hel del om man tar "pirat" batterier, men kan man ens köpa ett äkta apple batteri till en iphone 15 och vad kostar de i så fall?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Dax för ett batteribyte på min gamla 12 pro. Har börjat spela så jävla mycket på telefonen under renderingar och toabesök att den är på 77% hah.. (alla mina andra har aldrig varit under 90%) I blame the games! Å andra sidan så används telefonen mindre och mindre som en telefon och mer och mer som en email klient och plånbok...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det är det bästa med Apple. En behöver aldrig fundera på vad en ska göra med sina pengar.

Det beror väl på hur mycket pengar man har..

Skrivet av klockish:

jag gör det själv tog 10 minuter första gången, köpte batteri på ebay för 350kr från irland och ett kitt för 25kr med mejslar, kollad youtube medans jag skruvade, man ska ha en list runt om där skärmen sitter för att den ska förbli vattentålig..

Så i realiteten så tar det en timma (beställa delar, hämta ut delar, osv.) så om man jobbar 1 timma istället så har man nästan tjänat in kostnaden för bytet (speciellt om man kan ta den kostnaden på ett företag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Så i realiteten så tar det en timma (beställa delar, hämta ut delar, osv.) så om man jobbar 1 timma istället så har man nästan tjänat in kostnaden för bytet (speciellt om man kan ta den kostnaden på ett företag)

Men beställa delar och hämta ut delar borde ta ungefär samma tid. Som när du beställer en reparation och skickar samt hämtar den reparerade telefonen, eller när du tar dig till butiken som gör jobbet?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Är det här ens en nyhet, ingen kommer byta batteri på en Iphone 16 dom närmaste 18-24 månaderna. Och om någon gör det så lär det gå på garanti.

Ja, kan ju vara bra att veta INNAN man köper telefonen...

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Har funderat på det, kikat på videos men det verkar ju sjukt pilligt.
Jag bytte skärm på min iPad själv härom året, det var tillräckligt besvärligt. Lite 50/50 om jag orkar göra det igen(spräckt även den nya...).

Min XR skulle jag behöva byta både batteri och skärm på, det lönar sig definitivt inte att betala någon för att göra det då värdet på mobilen är mkt lägre än kostnaden.
Men gör jag det själv med aliexpress-delar kan det ju löna sig.
Blir kanske ett försök när den är avlagd.

Permalänk
Medlem

Ett ickeproblem för oss som byter telefon vartannat eller varje år.

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Ett ickeproblem för oss som byter telefon vartannat eller varje år.

Då är väl problemet större med tanke på de hutlösa priserna som är på telefoner idag?

Är väl bättre att backa 1600kr vartannat år än 15000kr årligen? Förstår inte din kommentar i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Skrivet av taliz:

Har funderat på det, kikat på videos men det verkar ju sjukt pilligt.
Jag bytte skärm på min iPad själv härom året, det var tillräckligt besvärligt. Lite 50/50 om jag orkar göra det igen(spräckt även den nya...).

Min XR skulle jag behöva byta både batteri och skärm på, det lönar sig definitivt inte att betala någon för att göra det då värdet på mobilen är mkt lägre än kostnaden.
Men gör jag det själv med aliexpress-delar kan det ju löna sig.
Blir kanske ett försök när den är avlagd.

Gör man bytet i en Apple Store butik så behöver man ingen ersättningsmobil. Bytet tar någon timme och du kan vänta under tiden.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vad kostar Apple Care+ till telefonen? Min 13 mini kostar 1195kr att byta batteri hos Apple men kostar 0kr om man köpte AppleCare+ med telefonen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Musikälskare

Dyrt men också prisvärt då man förlänger livet på en dyr telefon

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Huh? Du lämnar telefonen och kommer tillbaka efter en timma och får tillbaka den
Batteribyte går jättesnabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Känns som att du svarade på din egen fråga.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Apple - för de med mycket pengar eller vilja avbetala för minsta lilla.

Nä, men väldigt nära. Jisses vilket pris O.o Dock blev jag inte förvånad, pengakåta som de är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vem orkar lämna in en mobil för batteribyte och krångla med en ersättningsmobil under tiden? Det är både mindre jobb och enklare att byta själv om man vet vad man gör.

Nyckelord här är "om man vet vad man gör"
Alla vet inte hur man gör, vågar eller vill.

Kul att du typ svarade på din egna fråga:)

Permalänk
Medlem

Ok pris, fast det slipper man bry sig om när man byter iPhone varje år 😂

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Mer än 200kr, ganska exakt 250kr. Då kan man skriva det och inte mer än...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Hade väl inte varit så himla dyrt om lönerna hängde med i utvecklingen, tack kapitalisterna och bankerna!

150 i timmen, 300 för ett batteri av okej kvalitet, några skruvar så är det bytt, 500:- hade varit ett helt okej pris

Permalänk
Medlem

JAHA! ... Det GÅR att göra bättre.. otroligt! Tekniken går framåt.. hos vissa iallafall.

Extra 5000 mAh batteri (MER än iphone) för 34,99 €... MED lucka!

/lacka ur