4chan hackat – sidan ligger nere

Permalänk
Melding Plague

4chan hackat – sidan ligger nere

Allt från användaruppgifter till sajtens källkod kan vara ute på vift.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Och ingenting av värde gick förlorat

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att 4chan fortfarande existerade.
Inte hört sidan nämnas på över 10 år och känner ingen som (iaf öppet) säger (erkänner?) att dom frekvent besöker den.

.
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Inte hört sidan nämnas på över 10 år och känner ingen som (iaf öppet) säger (erkänner?) att dom frekvent besöker den.

Det känns väl som Flashback eller motsvarande

Finns en hel del gamla reliker som fortfarande lever, till exempel Sweclockers

Permalänk
Medlem

Hade dom inte bättre skydd ?

Permalänk
Medlem

Och inte en tår fälldes.

Internets slask-ho.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Aphex:

Och ingenting av värde gick förlorat

God natt, käre prins.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HazZarD:

Hade dom inte bättre skydd ?

Infra var inte uppdaterad sedan 2016 och dom körde phpMyAdmin som jag förstår det, 100% självförvållat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Infra var inte uppdaterad sedan 2016 och dom körde phpMyAdmin som jag förstår det, 100% självförvållat

Sjukt ändå att 4chan av alla platser klarade sig så länge med så föråldrad teknik.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

moot som startade och drev sidan sålde det 2015. Sen är 4chan inget unikum idag så det finns andra platser för folk som vill diskutera saker som tidigare var öppet diskuterat på 4chan. Så relevansen har gått ner enormt.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

En sida jag hört talas om men aldrig besökt. Är namnet en spexig "stavning" av ordet "fortune"?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

En sida jag hört talas om men aldrig besökt. Är namnet en spexig "stavning" av ordet "fortune"?

Lucky you.. minns 4chan hade vissa ökända trådar som involverade"vad är detta?" Fråga om ngt de tagit bild på.. "is it a fetus or just some nasty stuff", och iom att man scrollade likt reddit så visste man ju inte vad för milt eller extremt nasty nästa bild involverade.. 😋 (minns jag fann en sån tråd, scrollade på första sidan av flera, minns inte vad det var men jag insåg snabbt 4chan var inte av mitt intresse)

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john2376:

Lucky you.. minns 4chan hade vissa ökända trådar som involverade"vad är detta?" Fråga om ngt de tagit bild på.. "is it a fetus or just some nasty stuff", och iom att man scrollade likt reddit så visste man ju inte vad för milt eller extremt nasty nästa bild involverade.. 😋 (minns jag fann en sån tråd, scrollade på första sidan av flera, minns inte vad det var men jag insåg snabbt 4chan var inte av mitt intresse)

De som har läst/sett flugornas herre kan ganska snabbt räkna ut vad totalt anonym ofiltrerad internet-häng kan innebära. Lägg till att vissa hängt där i årtionden… mycket läskigt innehåll blir det till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, det är inte mer spännande än att 4chan baserades på den japanska sidan 2chan, och 3chan var redan taget.

Permalänk

Inget fel på 4chan. Det finns flera trevliga SafeForWork forum. Man måste bara lära sig slangen och jargongen, vilket kan ta tid. I övrigt är det helt vanligt folk som sitter på hemsidan nuförtiden. Förut var det annorlunda, men internets mörkaste vrår har flyttats till andra forum, bort från ljuset, som 4chan stigit in i de senaste åren.

Den totala anonymiteten har en charm, det är bara innehållet som räknas, inte ditt namn, ingen identitet.

Permalänk
Medlem

Tror att jag aldrig någonsin varit inne på 4chan

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Den är uppe.

Visa signatur

HP