Logitech släpper uppföljare till populära G915

Permalänk
Medlem

Största bristen från gamla G915 har de inte åtgärdat.
De hade kunnat skala av lite på kanterna och mellanrummen mellan tangentgrupperna, för att göra det några cm smalare.
Nu ska inte någon komma och säga att det ju finns i TKL-variant, inte det som är frågan.
För tangentbordet är för brett i onödan, jämför med t ex MX Mechanical som ju lyckas vara betydligt mer slimmat.
Trenden i allmänhet är ju att folk gärna vill ha smalare tgb, då är 3-4 cm extra i bredd helt fel.
Har inget problem med makroknapparna till vänster, men bredden till höger gör ju att armarna måste vara bredare isär.
Har själv ett G915 och just bredden är det jag främst stör mig på.

Sen när det gäller musen har just Superlight och de andra mer extrema mössen aldrig lockat, vilket det knappast gör för hemskt många andra heller.
Skulle nog istället behövas mer av "normal" spelmus, alltså någon riktigt bra sådan. Lite mer avskalad än G502, dvs utan sidoskroll inte minst, utan att vara alltför enkel.
Att kunna binda någon extra funktion till musen är inte fel, men behöver inte vara så många. Dvs inte bara 5 knappar, inkl skroll, utan istället typ 8-9. De vanliga + dpi-växlare + 2-3 till, liknande som MX518 m fl hade.

De skulle också behöva göra en ny, större och bättre Powerplay som funkar att ha under andra mattor. Att kunna ha trådlös utan att behöva ladda är ju ett bra koncept.

I allmänhet funkar Logitech rätt bra, säljer många sådana i arbetet och får feedback av användarna samt provar också själv en del då.
Lite imponerande hur bra tangentborden inte minst känns, inte ens de billigaste känns direkt dåliga att skriva på, även om det ju såklart är tydlig skillnad när man går uppåt.
När det gäller mössen får man gå upp en bit för att hitta något bra, skräpmöss utan sidoknappar är bara snålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den enda produkten jag vill ha från Logitech är den enda produkten de verkar vägra att göra. Jag vill ha en Powerplay platta som inte är så liten, typ 50x50cm eller nått sånt så man även kan använd andra musmattor.

De släppte 1 variant för 100 år sen och inget nytt sedan dess???

Skrivet av smd:

Om man inte vill försöka skära ut ett hål för powerplay mattan förståss

Jag köpte korkmatta på biltema och klippte ur för att passa powerplayen, har en 90x40 (typ?) tygmatta ovanpå det och sen en func.
Slätt och fint samt laddar bra trots lagren.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2021 för 1180 kr och är fortfarande mycket nöjd med den och jag kan inte tänka mig att den nya är så mycket bättre, när det gäller batteritiden så är den väldigt bra och den laddas med fördel på natten men det stör inte speciellt mycket när den används med kabel.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Köpte en Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2021 för 1180 kr och är fortfarande mycket nöjd med den och jag kan inte tänka mig att den nya är så mycket bättre, när det gäller batteritiden så är den väldigt bra och den laddas med fördel på natten men det stör inte speciellt mycket när den används med kabel.
Mvh Paul

Det här är inte en uppföljare till GPX Superlight (Superlight 2 finns redan) utan G Pro Lightspeed. Lagom förvirrande namngivning för två möss med samma form men skillnad i knappar och RGB-belysning.

Min GPX Superlight är annars en påminnelse om att inte köpa fler möss från Logitech. Skräpkvalitet med plast som slits på nolltid och scrollhjul som går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

G915 X såg bra ut tills man såg G tangenterna på vänster sida. Där gick det bort!

Som tur är bara på fullstora versionen, kör med TKL själv så den saknar dem.

Gillat enormt min G915 TKL även fast det inte är någon höjdare va gäller byggkvalité och så och är dyrt, men blir nog G915 X TKL så småningom så slipper man ***** microusb sladden och antar att knapparna är mera stabila då de är ju aningen "wobbliga" de nuvarande och troligtvis blir utbytbara för hur mycket klagomål de fått när man inte får tag på reserv knappar vilket vore bra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av thadriem:

Jag gillade G915 TKL tills en tangent gick sönder

Så du vet, Logitech är sjukt generösa och brukar skicka ut ett helt nytt set med keycaps gratis om man felanmäler. Har hänt två kompisar. I ett av fallen så tappades en capslock bort, så komer det helt nya caps på posten

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Kommer aldrig köpa tangentbord / mus med inbyggt batteri. Laddbara AA eller AAA är det enda rätta.

Permalänk
Medlem

Att de ska envisas med att ha med de totalt onödiga G-tangenterna på vänster-kanten av det fullstora tangentbordet.
Hur kan de efter feedback fortfarande ha kvar dess mest hatade feature?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

När det kommer till Logitech... Den legendariskt populära HERO sensorn i G502 var enligt mig obehaglig att använda, kändes inte snabb och precision.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag gillar det stilrena och trådlösa g915 men kvalité var urusel. Bröt sönder en plastpigg på shift knappen efter ca 13 månader och det gick inte att bara brytaren utbytt. Knappen har jag bara tryckt med lillfingret

Fick superlimma fast den

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

När det kommer till Logitech... Den legendariskt populära HERO sensorn i G502 var enligt mig obehaglig att använda, kändes inte snabb och precision.

Håller med, försökte att lära mig att tycka om en G502 Hero i ett par veckors tid men gick tillbaka till Deathadder V2 med en Razer Focus+ optical sensor.

Har också ett G815 Tactile liggandes i garderoben och haft den hedersvärda platsen i 2 års tid nu av samma anledning, stör mig sönder på makroknapparna och mjukvaran som man i princip tvingas använda för att kunna utnyttja alla funktioner.

Kör idag en Deathadder V2 + Huntsman V2 och är supernöjd med det

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Håller med, försökte att lära mig att tycka om en G502 Hero i ett par veckors tid men gick tillbaka till Deathadder V2 med en Razer Focus+ optical sensor.

Har också ett G815 Tactile liggandes i garderoben och haft den hedersvärda platsen i 2 års tid nu av samma anledning, stör mig sönder på makroknapparna och mjukvaran som man i princip tvingas använda för att kunna utnyttja alla funktioner.

Kör idag en Deathadder V2 + Huntsman V2 och är supernöjd med det

Jag med gick tillbaka fast då till Deathadder V3.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Gillade G915 förutom de fem snabbknapparna på sidan, helt värdelösa i min mening, alltid i vägen.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Har ett G815 med bruna brytare som primärt tangentbord. Gillar det skarpt, har egentligen bara ett klagomål och det är den där raden till vänster med makro tangenter. Har säkert tryckt 1000 gånger på G5 istället för ctrl när händerna lämnat tangenterna en stund. inser att jag alltid lokaliserat med känseln var kanten på tangentbordet är och nu är det en makrotangent istället för ctrl som är längst ut.

Hade en Trumpformulering (osammanhängande mening)