Försökte Teliabutiken, Ringvägen lura mig?

Permalänk
Medlem

Försökte Teliabutiken, Ringvägen lura mig?

Jag var inne i Teliabutiken Ringvägen, Stockholm nu i eftermiddags, 2024-09-20.

Jag tänkte eventuellt binda mitt befintliga abonnemang för att få litet rabatt på en ny iPhone 16 Pro Max 512. Jag hade tittat på hemsidan innan och sett att osubventionerat pris skulle vara 20 495:-, men när jag frågade i butiken sade säljaren 20 995:-. Jag sade att det måste vara fel, och då sade han att jag hade rätt och att hans dator hade varit "långsam". Precis innan hade han bett mig att stå på andra sidan podiet som han hade datorn på, jag tolkade det som att han inte ville att jag skulle se hans skärm.

Jag har varit med om att Telia har samarbetat med telefonsäljare som lägger på lite extra, men att de själva gör det??

Kan det vara så att säljarens dator var "långsam" eller försökte han/Telia lura mig?

Vänligen, Ylan

Permalänk

I get ovanligt att fysiska butiker kan vara lite dyrare hyllpris än att göra affären online på websidan.

Troligen gav han dig det priset för att få sitt sälj i butiken istället för att du skulle gå hem och ta det via onlinebutiken.

Men gisses vilket rövarpris... Fan får ont i magen när jag kollar på en telefon för 5000:- och tycker det är för dyrt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jo det är ett känt problem att man ser högre priser om man har en långsam dator.

De kan ju vara som rouge skriver att de har högre priser i butiken men att de kan dra ner till nätbutikens nivå ifall kunden är påläst.
Är ju lite som att få ner priset på försäkring/bredband/telefoni genom att ringa och klaga på priset brukar inte vara några problem.

Det kan också vara så att han helt enkelt läste fel men säljare är ofta luriga personer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Va? Finns Teliabutiker kvar?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Va? Finns Teliabutiker kvar?

Eh, ja?
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/boka-i-butik
Finns gott om dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

I get ovanligt att fysiska butiker kan vara lite dyrare hyllpris än att göra affären online på websidan.

Troligen gav han dig det priset för att få sitt sälj i butiken istället för att du skulle gå hem och ta det via onlinebutiken.

Men gisses vilket rövarpris... Fan får ont i magen när jag kollar på en telefon för 5000:- och tycker det är för dyrt...

Jag håller med. Att köpa en telefon för mer än 5.000:- är för dyrt 💸 brrr... Jag köper mina telefoner för runt 3.000:-

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag håller med. Att köpa en telefon för mer än 5.000:- är för dyrt 💸 brrr... Jag köper mina telefoner för runt 3.000:-

Du vet att du kan köpa telefoner för tusen kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du vet att du kan köpa telefoner för tusen kronor?

Jo men jag vill ha någon form av prestanda också.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅