Inet tar över Webhallens gamla butik i Stockholm

Permalänk
Snusfri

Tråkigt att det blir ytterligare en butik i Stockholm.
Skulle vara riktigt roligt om de tog av sig skyglapparna och inser att Sverige är så mycket mer än Sthlm, Göteborg och Malmö.

Tror väldigt många skulle uppskatta en butik i tex Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, Luleå, Kiruna om man kollar norrut eller Örebro, Karlstad, Skövde, Halmstad, Helsingborg om man kollar Danmark.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett en butik i min närhet. Men med handen på hjärtat, jag bor cirka 6 mil ifrån Inet i Göteborg och leveranserna kommer ALLTID dagen efter. Det är mer en feel-good känsla än något faktiskt behov tror jag att de ska öppna shop i mina hoods. Dessutom är jag i Götet relativt ofta ändå. Men jag förstår er som verkligen bor långt ifrån en av de tre storstäderna.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Gött med en butik på södra sidan stan. Det var fan på tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

De gånger jag var in på Webhallens butik på Medis var det närapå inga kunder där, och det har varit olika tider varje gång. Butiken som sådan kändes väl steril också, inte särskilt välkomnande. Även om det är rätt centralt känns placeringen inte särskilt naturlig så ska Inet lyckas där behövs nog butiken göras övertydlig.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Minns när det här med 'data' var nytt och det fanns flera PC-butiker även i mindre orter såsom Karlstad där jag bor.

De stora kedjorna håller sig till de stora städerna, det är förståeligt, eftersom det är där den större kundbasen finns. Men samtidigt så har de stora kedjorna konkurrerat ut de mindre butikerna runt om i landet och kvar finns snart bara de stora kedjorna i de stora städerna, vilket gör att PC-entusiasterna i mindre orter kanske känner sig lite mindre entusiastiska. Visst, fri frakt och snabba leveranser i all ära, men i bland vill man bara kunna gå hem med en datorpryl med ett litet leende på läpparna efter att ha fått vandrat runt en stund i ett PC-mecka, bland likasinnade.

Tyvärr finns det inget speciellt roligt o traska runt i Sthlm heller. Dåligt med amerikanska microcenter

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Den nya butiken vid Medborgarplatsen planeras öppna i oktober.

Läs hela artikeln här

Respekt för publiceringstiden!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av etnica33:

Tyvärr finns det inget speciellt roligt o traska runt i Sthlm heller. Dåligt med amerikanska microcenter

Finns alltid en större hund. Äh, det uttrycket funkar ju inte på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etnica33:

Microcenter finns det inte heller så många av,
Men det är ju intressant att de också satsar helt på att sälja i butik.

Permalänk

Bank/Bigga burgare/Webbis/Inet => nagelstudio?