Månadens Drop! Super-grafik till minipris

Permalänk
Melding Plague

Månadens Drop! Super-grafik till minipris

Den som vill uppgradera inför spelhösten får en fyndchans när Inet firar fredag med ett Super-erbjudande för SweClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bättre vänta in nya kort om ett par månader.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris dock. Inte säkert alls att man får mer prestanda för pengen med 5000-serien om dom fläskar på med priset.

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem

Såldes inte denna nyss på Amazon för samma pris?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Finns en annan 4070 Ti Super för billigare pris på dagens fynd så meh

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Är det bara 1 fläkt??

Permalänk
Medlem

Tror inte det var många som ville ha detta som drop. Trodde ni lyssnade på medlemmarna.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Oj, kombinerar de "Ti" med "Super" numera, trodde det var antingen eller.
När kommer "Ultra" modellerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Inte exakt samma men ja, tog nog lite luften ur det här erbjudandet som egentligen är ett bra erbjudande. Inte för mig men säkert många som kommer nappa.

Permalänk
Medlem

Hade vart lite roligare om inte Amazon la ut ett igår för billigare

EDIT: Fast den är över 10k nu igen så i guess detta är bra för dem som missade den ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Lite blekt va med tanke på att det finns massa deals på detta kort?

*raaap*

Permalänk
Medlem

Jag kanske inte har fattat riktigt men jag tycker att vissa låter som en bortskämd unge som inte fick julklappen som den önskade sig........

Jag gillar idén och jag hoppas att någon utnyttjar erbjudandet, tyvärr inte aktuellt för mig! Förhoppningsvis nästa drop

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

från dagens fynd:
draanexle
Medlem ★

Skrivet av Gustenrocks:
Produkt: PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB VERTO
Länk: https://www.amazon.se/-/en/GeForceTM-SUPERTM-VERTOTM-Overcloc....
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13139086
Pris: 8632kr

4070 Ti Super för under 10k är ju sällsynt, under 9k får väl ändå räknas som ett fynd. Vet dock inte mycket om kylaren.

Gå till inlägget
Hade detta GPU ett tag när det var på rea tidigare en gång för ca 8500.

Vad jag minns så var temps bra och kortet var överlag väldigt tyst. Coilwhine fanns men det var väldigt låg och hördes endast om jag hade örat precis intill gpu.
Som ljudkänslig helt klart OK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

från dagens fynd:
draanexle
Medlem ★

Skrivet av Gustenrocks:
Produkt: PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB VERTO
Länk: https://www.amazon.se/-/en/GeForceTM-SUPERTM-VERTOTM-Overcloc....
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13139086
Pris: 8632kr

4070 Ti Super för under 10k är ju sällsynt, under 9k får väl ändå räknas som ett fynd. Vet dock inte mycket om kylaren.

Gå till inlägget
Hade detta GPU ett tag när det var på rea tidigare en gång för ca 8500.

Vad jag minns så var temps bra och kortet var överlag väldigt tyst. Coilwhine fanns men det var väldigt låg och hördes endast om jag hade örat precis intill gpu.
Som ljudkänslig helt klart OK

Priset är kr10,133.48 hos Amazon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Priset är kr10,133.48 hos Amazon

Nu ja.

Permalänk
Medlem

Bra pris, tack till Inet och Sweclockers som ordnar detta åt oss medlemmar!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Ja, så då kan vi alla vara glada att vi kan klicka hem det hos inet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tror inte det var många som ville ha detta som drop. Trodde ni lyssnade på medlemmarna.

Vad ville du ha då?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Väldigt fint drop!
Men fan man vågar ju inte slå till för att man vill gärna se vad 5000 serien bjuder på. Dyr lär den vara, det vet vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FewDee:

Är det bara 1 fläkt??

Kortet har två fläktar, en fläkt på varje sida

Visa signatur

ASUS P7P55D-E PRO, Intel i7 860, 8Gb DDR3, PowerColor HD5870 PCS+, Intel330 180Gb SSD + 3Tb HDD, Corsair 750HX, FD Define R2.
Skärm: Samsung P2450.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad ville du ha då?

Vad som helst förutom ett top tier grafikkort som det redan funnits många liknande rabatter på som fler har råd med?

Att de bara har sålt 2 st sedan erbjudandet kom säger väl det mesta.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Snusfri

Mycket tråkigt gnäll när Sweclockers styr upp drops.
Själv är jag inte intresserad av droppet denna gång, men det är roligt och trevligt att de gör detta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Vad som helst förutom ett top tier grafikkort som det redan funnits många liknande rabatter på som fler har råd med?

Att de bara har sålt 2 st sedan erbjudandet kom säger väl det mesta.

Det stämmer inte att det har funnits "många liknande" rabatter.

Det går att räkna enskilda tillfällen på en hand då ett RTX 4070 Ti Super har legat under 9000 kr (kontinuerligt) och inte bara något enstaka fynd-ex hos Komplett eller dylikt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kylaren imponerar inte på mig. Menar MSI själva att den skulle ha någon fördel jämfört med "vanliga" kylare?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket tråkigt gnäll när Sweclockers styr upp drops.
Själv är jag inte intresserad av droppet denna gång, men det är roligt och trevligt att de gör detta.

Eller hur, buhu jag får inte utlopp för mitt konsumtionsbehov så jag uttrycker mitt missnöje.

Detta är lyxkonsumtion, om det inte passar går det alldeles utmärkt att låta bli att handla, eller titta på ett billigare alternativ som passar plånboken/budgeten

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det stämmer inte att det har funnits "många liknande" rabatter.

Det går att räkna enskilda tillfällen på en hand då ett RTX 4070 Ti Super har legat under 9000 kr (kontinuerligt) och inte bara något enstaka fynd-ex hos Komplett eller dylikt.

Mvh

Gnällers gon gnäll.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Igelkott:

Kylaren imponerar inte på mig. Menar MSI själva att den skulle ha någon fördel jämfört med "vanliga" kylare?

Ser väl ut som någon form av radialkylare som kan hjälpa med att få ut den varma luften ut ur chassit. Brukar vara ganska populärt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Wow vilket fint drop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Relativt unik lösning utanför FE versionen då du har två fläktar, en som blåser rakt utanför chassit (baksidan) samt en som kör genom (uppåt). De flesta kylare med mer än en fläkt blåser ut all varmluft i chassit (i princip).

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Oj, kombinerar de "Ti" med "Super" numera, trodde det var antingen eller.
När kommer "Ultra" modellerna?

"Super" i Nvidia-världen betyder typ "refresh". Dvs, när det kommer en ny generation av en redan använd modellbeteckning.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304