Sista chansen: Vinn dator värde 45 000 kr

Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem

Nu lyckades jag också få till dealen på ett annat EG här i stan som @robocc tipsat om!

Såhär blev det för mig:
Valde Pixel 9 Pro 256GB
Bytte in iPhone 12 64GB till ett värde av 1683:-
Fick extra inbytesrabatt á 4000:-
Valde EG's skärmskydd för 699:-
Betalade 56:- i kassan! (Detta inklusive startavgift på 250:-)

Med det landade abonnemanget på 249:- / månad för 20GB surf.
3 månader avgiftsfritt.

Otroligt nöjd, 100:- mer / månad än vad jag betalar idag och en fin telefon för det.
Helt klart en riktigt bra deal!

Permalänk

Jag har precis köpt
1 Pixel 9 pro xl 128gb
1 Pixel 9 pro xl 256gb
1 Pixel 9 pro 128gb

Var inga problem. Bytte in 3 skräptelefoner. Det jag blev förvånad över var att pengarna som blev över när priset dragits av från den billiga versionen (inte xl) så blev hela slutsumman justerad. Därav blev Pro XL 256gb även billigare.
Jag gick därifrån och betalade inte en krona för telefonerna. Fick även rabatt på startavgifter på grund av avdraget från de telefoner jag bytte in.

Hela familjen har nu nya mobiler och månadskostnaden för våra abbonemang har gått ner med 50 kr. Såååå himla glad!

Permalänk
Medlem

Är det stora Elgiganten eller dom mindre EG butiker som ni går in och köper telefonen?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Är det stora Elgiganten eller dom mindre EG butiker som ni går in och köper telefonen?

Mitt första försök var ett "stort" varuhus" där misslyckades det.
Mitt andra försök var på ett mindre, där köpet gick igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Mitt första försök var ett "stort" varuhus" där misslyckades det.
Mitt andra försök var på ett mindre, där köpet gick igenom.

Då kanske man ska prova dom mindre först. Vilken stad var detta?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Mest sugen på detta för att skaffa abonnemang "gratis". Har redan mobil så funderar på att plocka ut en mobil och sälja den. Får jag 6000kr så är ju abonnemanget gratis i två år... Men antar att det dyker upp en del Pixel 9 på blocket nu.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Är det 4000kr extra inbyte + telefonens värde + 50kr rabatt på 3-abb som man ska vara ute efter för att få som mest rabatt?
Tänkte byta in min gamla samsung note10+ 512gb.

Kan man även nyttja detta som företag? Hittar inget om det på EG-siten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som vet om man får byta in en surfplatta istället till Elgiganten? Jag har ingen smartphone över. Och vill ogärna byta in min nuvarande telefon INNAN jag flyttat all data.

Fråga en granne/kompis/släkting

Permalänk
Medlem

Pixel pro 9 xl dealen fungerade inte i Västerås med inbytestelefon tyvärr.

Permalänk
Medlem

Funkar det om man redan är 3-kund tro?

Permalänk
Skrivet av Deroan:

Funkar det om man redan är 3-kund tro?

Undrar detsamma; på nätet står det ju åtminstone "Gäller endast nyteckning av abonnemang!".

Men det kanske går att "nyteckna" ytterligare ett abb, och senare avsluta och nummerförflytta det gamla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toronaga:

Pixel pro 9 xl dealen fungerade inte i Västerås med inbytestelefon tyvärr.

Testa åka till Phonehouse (Elgiganten på Erikslund Shoppingcenter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Då kanske man ska prova dom mindre först. Vilken stad var detta?

Västerås.

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande. Tom säljaren skulle fixa en sådan deal.

379kr för obegränsad surf 24 mån, betalar för 21 månader samt 49kr frakt. Bytte in en sliten s7 Samsung.

Permalänk
Skrivet av gustengrodslukare:

Fick nyss dubbel-dealen på en Pixel 9 Pro 256 i butik. Bytte in en skräpmobil och betalade några hundralappar på plats. Nu återstår bara abonnemanget på 24 månader med 249 kr/mån (minus tre månader avgiftsfritt så i praktiken 21x249 kr)

Skrivet av gustengrodslukare:

Pris i avtalet med 3:
Abonnemang 3 surfa 20GB
Abonnemangsavgift 24 mån 299 kr/mån
3surfa rabatt 24 mån: -50 kr/mån
Abonnemangsrabatt 3 månader

Har följt denna deal i tråden här. Men måste bara fråga. 🤯

Är det alltså en totalkostnad (Pixel-mobil + abonnemang) på 24x249:-?
(-tre mån avgiftsfritt, +inbyte av skräpmobil med värde runt noll)

Dvs. 5976kr totalt, inte nån mer kostnad???

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Är faktiskt ganska intresserad av pixeln, för att installera och testa GrapheneOS.
För att se om t.ex. BankID o.dyl. funkar med det operativet.

Men BankID funkar med original-OSet på Pixeln, va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

Jag har precis köpt
1 Pixel 9 pro xl 128gb
1 Pixel 9 pro xl 256gb
1 Pixel 9 pro 128gb

Var inga problem. Bytte in 3 skräptelefoner. Det jag blev förvånad över var att pengarna som blev över när priset dragits av från den billiga versionen (inte xl) så blev hela slutsumman justerad. Därav blev Pro XL 256gb även billigare.
Jag gick därifrån och betalade inte en krona för telefonerna. Fick även rabatt på startavgifter på grund av avdraget från de telefoner jag bytte in.

Hela familjen har nu nya mobiler och månadskostnaden för våra abbonemang har gått ner med 50 kr. Såååå himla glad!

Det är helt galet. 😄👍 Har redan bundet abonnemang 24 månader annars hade jag åkt i 180 in till Elgiganten.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Har följt denna deal i tråden här. Men måste bara fråga. 🤯

Är det alltså en totalkostnad (Pixel-mobil + abonnemang) på 24x249:-?
(-tre mån avgiftsfritt, +inbyte av skräpmobil med värde runt noll)

Dvs. 5976kr totalt, inte nån mer kostnad???

Yes, det stämmer. Vissa verkar ha kommit undan med tre månaders gratis abonnemang också, dvs 249x21 = 5229

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Men BankID funkar med original-OSet på Pixeln, va?

ja, strock android funkar felfritt. GOS är ju lite mer speciell.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Elgigantens Pixel erbjudande i Göteborgsområdet? i sådana fall vilken butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Någon som testat Elgigantens Pixel erbjudande i Göteborgsområdet? i sådana fall vilken butik?

Köpte en precis från Bäckebol,

128 gb pixel pro xl
Telefonen gratis
Betalar bara 249kr i 21 månader då 3 månader fick man oxå.
Bytte in en pixel 6a helt trasig

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att den här dealen gäller på vissa varuhus och andra inte? Vad ska man säga när man kommer dit? Går det att byta in typ en LG G3?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av robocc:

Pixel 9 Pro XL 128GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro XL 256GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader + 800:- - värde av inbyte, vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro 128GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Edit: Verkar som att det kan vara som så att priset för XL 256GB landar på 249:-/mån + 2000:-, om man har lite otur med sin säljare. Det beror på hur säljaren gör sina uträkningar.

Tack för svaret! Är det någon skillnad på erbjudandena annat än modell mellan XL och icke XL (128GB-arna)?

Permalänk
Medlem

Kan iaf meddela att detta med pixel 9 bara gäller privatpersoner. För företag blir det 750kr/mån med inbyte m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Är faktiskt ganska intresserad av pixeln, för att installera och testa GrapheneOS.
För att se om t.ex. BankID o.dyl. funkar med det operativet.

Men vet inte man "jag kan leva" med att inte ha play store (om man vill skippa google-övervakningen som de garanterat har)

EDIT: Hur gör man med liknande "apple pay"-funktioner, det är ju väääldigt bekvämt med dubbel-tryck på strömknappen på iphonen för att få fram korten.

Längst ner i hörnet finns en plånboks ikon på hem skärmen bara att klicka på den så kommer man direkt till google pay.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort som redan är kunder hos Tre (men utan bindningstid)? Det står att erbjudandet endast gäller nya kunder. Behövde ni teckna nytt abonnemang med nytt telefonnummer och sedan göra nummerflytt och därefter säga upp ert gamla abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur har ni gjort som redan är kunder hos Tre (men utan bindningstid)? Det står att erbjudandet endast gäller nya kunder. Behövde ni teckna nytt abonnemang med nytt telefonnummer och sedan göra nummerflytt och därefter säga upp ert gamla abonnemang?

Du kan teckna nytt och sedan flytta numret. Elgiganten kommer inte runt det men var inga problem med tre's kundtjänst.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Är det nån som lyckats med pixel-dealen i Stockholmsområdet? Varit i 3 olika butiker idag och fått 3 olika besked om varför det inte går.... Elgiganten i ett nötskal

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga om Elgiganten Pixel Dealen, Vi tar Pixel 9 XL 256GB som exempel:

Telefonen kostar 15790. När man tecknar 3 abonemang i 24 månader så sparar man 10990 + (50kr/månad i 24 månader) = 12190

Sedan kan man få ytterligare 4000kr vid inbyte av en telefon. vilket blir en total rabatt på 12190 + 4000 = 16 190 vilket är mer än telefonen? <- hur blir det här?

Abonnemangskostnaden är 499 i månaden, men vissa säger att butiken kan erbjuda ett abonnemang på 249kr.

Så man kommer ut med en gratis telefon och betalar endast ett abonnemang på 249:- under 2 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

Är det nån som lyckats med pixel-dealen i Stockholmsområdet? Varit i 3 olika butiker idag och fått 3 olika besked om varför det inte går.... Elgiganten i ett nötskal

Vilka butiker besökte du? Hade tänkt åka iväg alldeles strax men gäller inte erbjudandet längre, eller vadå?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...