Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Nya färger, nya knappar och bredare bilder är bara några av nyheterna med SweClockers uppfräschade mobildesign!

För att få all feedback, tankar och buggrapport samlat på ett och samma ställe kan du använda denna tråd för att lämna dina åsikter. Om du inte vill skriva i tråden kan du använda dig av kontaktformulet. Synpunkter om designen kan du också skriva ner och dessa kommer vi sammanställa och gå igenom nästa år.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Musikälskare

Skoj! Använder dock bara desktop

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag som trodde det skulle komma något revolutionerande inom mobiltelefoner när jag läste rubriken.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av flashen:

Du kommer också få se en och annan ändring.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av flashen:

*suck*
Får väl vara den som kör den obligatoriska: ”Do you guys not have phones?” 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*suck*

Näe, fick ingen deal på P9XL, så jag har bara en ifön.

Permalänk
Medlem

@redationen Kommer det med RGB som flashar och ändrar färg?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Du kommer också få se en och annan ändring.

Ändring på sidan för Desktop redan på måndag också?

Bra ändringar över lag ser det ut som på mobil, fast jag nästan bara är en desktop-surfare.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lagers:

Ändring på sidan för Desktop redan på måndag också?

Bra ändringar över lag ser det ut som på mobil, fast jag nästan bara är en desktop-surfare.

Yes, bildbredd, högerställda bilder, omöblering av kommentarsknappar och det som nämns i artikeln kommer också synas på desktop.

Permalänk
Medlem

Coolt! Kommer mest troligt köra desktop versionen i telefonen ändå!

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Yes, bildbredd, högerställda bilder, omöblering av kommentarsknappar och det som nämns i artikeln kommer också synas på desktop.

Vad spännande! Hoppas det blir en bra förbättring för desktop också, men det blir det säkert.

Bara kronologisk nyhetsflöde på framsidan kvar då (Fred på jorden önskar man sig också förstås )

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Får hoppas att Dark Mode hänger med eller får vi vänta 10 år på den igen?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Boggus:

Ingen fara, Dark Mode är här för att stanna.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Boggus:

Retro och mörkt tema finns med från start!

Permalänk
Medlem

Har ni fixat buggen med antal forum-replies? Framsidan säger alltid ett färre än vad som står när man går in i tråden

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av talonmas:

Har ni fixat buggen med antal forum-replies? Framsidan säger alltid ett färre än vad som står när man går in i tråden

Nej, det är en feature och inte en bugg. Vi cachar elementen för att servern ska orka med.

Edit: Första inlägget, själva trådskaparen räknas inte som en kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Nej, det är en feature och inte en bugg. Vi cachar elementen för att servern ska orka med.

Det märks på "citat"-länken uppe i menyn.. man hinner läsa, och svara på citatet innan knappen blir gulorange.

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter! Sitter majoriteten av tiden på Sweclockers i mobilen, så detta blir ju toppen!

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Varför inte göra ingressen full-bredd även vid små bilder i flödet? Känns som det ofta blir dött utrymme under de små bilderna

Kul att ni lyssande på massa feedback senast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*suck*

Jodå, att ringa och skriva meddelanden på främst. En microskärm som på telefoner är långt ifrån nog för att åtnjuta vad internet har att erbjuda och att surfa på hemsidor med text är inte för små mobiler

Dessutom ser jag dåligt på nära håll och tycker det är obekvämt att behöva ta på och av glasögonen hela tiden när man gör olika saker, och måste hålla mobilen precis på rak armslängds avstånd vilket inte fungerar mer än en minut. Mend et är ju ett personligt problem.

Se på tv/film i 4k och (riktigt)surround gör man inte på en mobil. TV likaså. Man får hoppas att Sweclockers inte fu*kar upp designen för alla som vill surfa bekvämt på en riktig skärm hemma, sista "förbättringarna" som gjordes var om jag inte minns fel inte några förbättringar alls för datorsurfare. Men man kan ju ha kvar hoppet tills man provat i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jodå, att ringa och skriva meddelanden på främst. En microskärm som på telefoner är långt ifrån nog för att åtnjuta vad internet har att erbjuda och att surfa på hemsidor med text är inte för små mobiler

Dessutom ser jag dåligt på nära håll och tycker det är obekvämt att behöva ta på och av glasögonen hela tiden när man gör olika saker, och måste hålla mobilen precis på rak armslängds avstånd vilket inte fungerar mer än en minut. Mend et är ju ett personligt problem.

Se på tv/film i 4k och (riktigt)surround gör man inte på en mobil. TV likaså. Man får hoppas att Sweclockers inte fu*kar upp designen för alla som vill surfa bekvämt på en riktig skärm hemma, sista "förbättringarna" som gjordes var om jag inte minns fel inte några förbättringar alls för datorsurfare. Men man kan ju ha kvar hoppet tills man provat i alla fall.

Du tillhör minoriteten

Permalänk
Medlem

Toppen! Vi är många som hänger på SweC i luren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du tillhör minoriteten

Det känns väl dock som att Swec borde vara platsen där det är okej att än idag föredra datorer?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Vi gamla gubbar och kärringar som använder datorer är en minoritet.
Och vissa som andå använder mobil ställer in så den visar som på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du tillhör minoriteten

Minoritet angående vad? Du får ju vara mer specifik för annars är det ett påstående som varken har grund eller minsta vikt.
Som besöker Sweclockers på PC? Som tittar på film och TV på storskärm? Som surfar på hemsidor (socialmedia-appar räknas inte) överlag på PC? Skulle Sweclockers skapa en app hade jag gärna haft den på mobilen även fast jag inte skulle använda den ofta då jag tycker bättre om att sitta hemma i soffan och surfa på storbilds-TV än en pytteskärm och jag är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Minoritet angående vad? Du får ju vara mer specifik för annars är det ett påstående som varken har grund eller minsta vikt.
Som besöker Sweclockers på PC? Som tittar på film och TV på storskärm? Som surfar på hemsidor (socialmedia-appar räknas inte) överlag på PC? Skulle Sweclockers skapa en app hade jag gärna haft den på mobilen även fast jag inte skulle använda den ofta då jag tycker bättre om att sitta hemma i soffan och surfa på storbilds-TV än en pytteskärm och jag är inte ensam.

De flesta surfar på nätet via mobilen, antagligen gäller det till och med på SweC.

Permalänk
Medlem

Så man ska kunna gilla första posten i forumet som inte är själva nyhetsartikel redan i artikeln?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Retro och mörkt tema finns med från start!

Får man hoppas och önska ett "retro tema" även för oss desktop användare??
Detta borde det lagstiftas om, det skall alltid erbjudas ett alternativ att fortsätta med nuvarande GUI vid förändringar.

Jag är militant motståndare till just vad jag anser är onödig förändring i GUI..... Det är en utbredd sjuka inom IT i en krystad strävan efter att upplevas "modern o fräsch".

O med retro menar jag inte att hålla fast vid det vanskapta GUI som ni har nu, jag vill rulla tillbaks till runt 2010-2011 nånstans.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Får man hoppas och önska ett "retro tema" även för oss desktop användare??
Detta borde det lagstiftas om, det skall alltid erbjudas ett alternativ att fortsätta med nuvarande GUI vid förändringar.

Jag är militant motståndare till just vad jag anser är onödig förändring i GUI..... Det är en utbredd sjuka inom IT i en krystad strävan efter att upplevas "modern o fräsch".

O med retro menar jag inte att hålla fast vid det vanskapta GUI som ni har nu, jag vill rulla tillbaks till runt 2010-2011 nånstans.....

Ok men gissningsvis och förhoppningsvis är det inte dina åsikter som ligger till grund för hur swec väljer att designa sin webbplats…

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er