iPhone SE eller iPhone 11 det är frågan.

Permalänk
Medlem

iPhone SE eller iPhone 11 det är frågan.

Hejsan!

Min gamla SE från 2018 tappade min dotter i skurhinken…nu behöver jag ny. Vilken ska jag välja?
Jag var nöjd med den gamla, har inga större krav mer än att den ska hålla en dag utan att behöva laddas, har en ok kamera, och appar funkar som det ska och högtalare så att man hör vad den säger i andra änden. Priset ska inte vara skyhögt.
Jag har kikat på SE2020 men funderar om jag är för snål. Har möjlighet att köpa en 14 om en månad för 4100 men behöver en nu.
Hjälp vad ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Hade nog lagt lite extra och köpt en iPhone 12, har en sån själv och den fungerar väldigt bra trots 80% batterihälsa. Man får ladda oftare dock, men om jag inte använder telefonen mer än några få gånger så håller batteriet hela dagen.

Annars finns ju SE2022 också.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 980 2TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Skrivet av Alx2:

Hejsan!

Min gamla SE från 2018 tappade min dotter i skurhinken…nu behöver jag ny. Vilken ska jag välja?
Jag var nöjd med den gamla, har inga större krav mer än att den ska hålla en dag utan att behöva laddas, har en ok kamera, och appar funkar som det ska och högtalare så att man hör vad den säger i andra änden. Priset ska inte vara skyhögt.
Jag har kikat på SE2020 men funderar om jag är för snål. Har möjlighet att köpa en 14 om en månad för 4100 men behöver en nu.
Hjälp vad ska jag köpa?

-11 kommer väl troligen ha bättre kamera - kolla gärna detta - samt vara vattenskyddad. Skulle definitivt välja den över en SE om jag kunde få en i bra skick.