Ang. egen hosting via firebase - överbelastning vid indexering?
Hej!
Förlåt på förhand till alla riktiga utvecklare, jag har gjort ett hobbyprojekt för att utmana mig själv och se om jag kommer ihåg någon utveckling - det var ungefär 15 år sedan, och jag var inte speciellt duktig då heller.
Jag har gjort en webbplats där man kan läsa på och lära sig om odling av olika träd/blommor - med fokus på Sverige https://gronskaper.se. Det är inte så snyggt, men jag hade iaf kul när jag gjorde sidan
En fråga;
Jag har gjort sidan i Visual Studio, och hostar den via Firebase - kör deploy med CMD-prompten från min egen burk hemma. Efter senaste deploy så gjorde jag en koppling till Google Search Console.
Google Search Console indexerar vissa sidor, men för cirka hälften får den meddelandet "Upptäckt - indexeras inte för närvarande".
Min fråga; Kan detta bero på att jag hostar med en gratisplan via Firebase? Överbelastas servern när Google försöker crawla sidan?
Jag kollade lagringen, och jag nyttjar under 5% av det som erbjuds, så där borde inte problemet vara iaf.
Det finns inget specifikt felmeddelande, det står något generellt:
Upptäckt – inte indexerad för närvarande
De här sidorna indexeras inte och visas inte på Google
LÄS MER
När man trycker läs mer så står det;
Upptäckt – inte indexerad för närvarande
Google har hittat sidan men inte genomsökt den än. Detta brukar betyda att Googles genomsökning sannolikt hade överbelastat webbplatsen, så Google senarelade den. Därför saknas datumet för senaste genomsökning i rapporten.