Följ Black Week på SweClockers

Ominstallation av Macbook Air M2 utan lösenordet?

Permalänk
Medlem

Ominstallation av Macbook Air M2 utan lösenordet?

Hej

Fått förfrågan om jag vill köpa en Macbook Air M2 från ett dödsbo.
Problemet är att familjen inte känner till lösenordet.
Frågan jag har är om det går att ominstallera OSx via options efter att man hållt inne start knappen?
Antingen sedan rensa ssdn eller installera om OSx.

Alt. är givetvis att använda delar som reservdelar.

/Jonas

Rubrik smått förtydligad. // MOD
Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem

Ett tips om du googlar grejerna: det har inte hetat OSX på många år. Det är Mac OS nu förtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Hej

Fått förfrågan om jag vill köpa en Macbook Air M2 från ett dödsbo.
Problemet är att familjen inte känner till lösenordet.
Frågan jag har är om det går att ominstallera OSx via options efter att man hållt inne start knappen?
Antingen sedan rensa ssdn eller installera om OSx.

Alt. är givetvis att använda delar som reservdelar.

/Jonas

Om iCloud varit aktiverat på datorn så kan Hitta min Mac vara aktiverad. Om den är det så krävs det att man anger det konto och lösenord som använts på datorn innan återställning, bara en FYI

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

https://support.apple.com/en-us/102655

som ovan säger, har man aktiverad activation lock och find my mac er det tyvärr en pappersvikt du köper