Följ Black Week på SweClockers

Hjälp med datorbygge för 20-25k (Inet, singelplayer/World of Warcraft)

Permalänk

Hjälp med datorbygge för 20-25k (Inet, singelplayer/World of Warcraft)

Hej allihopa! 👋

Jag är ute efter att köpa en ny dator med en budget på 20-25k (ish både ner och upp, skärmen är inte inkluderad i databudgeten) och skulle behöva lite hjälp och tips. Här är några av mina tankar och krav:

• Byggtjänst: Jag tänkte beställa allt från Inet och låta dem bygga ihop datorn åt mig.

• Användningsområde: Jag spelar främst singelplayer-spel och World of Warcraft. Jag är inte superintresserad av att ranka i FPS-spel utan mer casual, mer immersive med snygg grafik

• Skärmval: Jag funderar på att köpa en LG C4 som skärm, men om ni har andra rekommendationer som passar mitt användningsområde tar jag gärna emot förslag!

• Prioritet: Det är mest viktigt att få så mycket prestanda som möjligt för pengarna. Jag bryr mig inte om ljudnivån eftersom jag alltid använder hörlurar. Jag har heller inga starka preferenser för eller emot något märke.

Så: Vad skulle ni rekommendera för komponenter för att maximera prestanda inom min budget? Och är LG C4 ett bra val, eller finns det bättre alternativ för min spelstil?

Stort tack på förhand! 🙏

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/dYkyAeTh4wR0rQpJsBAIHMiZGVg/scrubdaddy