Bästa tipsen från Black Week
Permalänk

Slimmat ITX chassie

Hej jag söker ett slimmat ITX chassie.
Har sedan tidigare ett Node 202 men skulle vilja ha ett som är om möjligt ännu lägre och mindre bredd.
Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Kan vara svårt att få tag på men kolla på Aliexpress, där finns det en hel del lite uddare ITX chassi om man är intresserad. Det finns kanske också att få tag på via ebay eller amazon.

Annars är det inte så stora variationer på utbud av datorlådor.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Terra Silver? Bara 1099:- just nu!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

https://caseend.com/

Kan vara svårt att få tag på vissa modeller men och pengar och tid finns går den nog att få hem allt till Sverige.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orisons:

Fractal Design Terra Silver? Bara 1099:- just nu!

Omtyckt chassi, men formatet fyller nog inte behovet av ett lägre och mer slimmat än Node 202 tyvärr.

Skrivet av Jackson75:

Hej jag söker ett slimmat ITX chassie.
Har sedan tidigare ett Node 202 men skulle vilja ha ett som är om möjligt ännu lägre och mindre bredd.
Tacksam för tips

Vad ska du ha för komponenter? Rätt viktigt att veta när det kommer till små formfaktorer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Streacom FC5? Verkar vara slut hos Streacom själva, men ser ut som att åtminstone ComputerSalg fortfarande säljer den (svindyrt). Alternativt något av HDPlex två ITX-chassin; de har varit slut länge, men ser på deras sida ut som att det finns en avsikt att få in dem i lager igen.
Daemons fråga om komponenter högrelevant då alla dessa dels är passivt kylda och bör ha CPU som inte springer iväg värmemässigt, dels kräver pico-PSU:er eller liknande (HDPlex säljer några intressanta).