Bästa tipsen från Black Week

Gaming dator budget runt 20k - även skärm och tillbehör

Permalänk
Medlem

Gaming dator budget runt 20k - även skärm och tillbehör

Hej!

Jag har tänkt att jag skulle ge mig in i gaming världen igen efter att knappt ha spelat något sen tonåren för över 15 år sedan.

Jag har noll koll på komponenter och vad som är kompatibelt längre och har ju heller ingen skärm eller mus eller andra tillbehör längre.

Jag vet inte ens vad jag kommer att spela riktigt! Åtminstone lite fps spel då mina kompisar lirar det, men kommer förmodligen vilja prova på alla möjliga spel. Baldurs gate 3, manor Lords, total war. Om något bra mmorpg skulle komma ut vill jag testa det.

När jag tänker efter är jag kanske även lite intresserad av att kunna redigera video som jag filmat i hög kvalitet på dslr kameran för en tio år sedan. Min gamla dator gick sönder under redigeringen så all klipp har bara blivit liggande.

Jag vill ju iallafall ha något utav kvalitet som förhoppningsvis inte kommer behöva bytas ut inom snar framtid.

Chassit får gärna vara lite minimalt. Det är inte hela världen om det ser lite spaceat ut dock.

Jag hade även tänkt försöka montera ihop den själv så allt behöver inte vara från inet.

Jag skulle möjligen kunna lägga mig ett par få tusen över 20k, men vore guld om det gick för ca 20 blankt.

Skulle uppskatta tips, råd och era förslag på byggen otroligt mycket!

Tack så mycket på förhand! 🙏

PS. Är det viktigt att slå till nu under Black Friday/cyber Monday för att spara några tusen eller brukar det finnas några bra reor under resten av året? Skulle vara bra att veta hur mycket jag behöver stressa med att få iväg en beställning i dagarna. 🙂