Veckans fråga: Vad ska skärmen på din AIO-kylare visa?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad ska skärmen på din AIO-kylare visa?

DeepCools AIO-kylare har en LCD-skärm som kan visa allt från temperatur till gif:ar – hur skulle SweClockers använda möjligheten?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Annat.

Självklart ska den visa Rick Astley. P g a du har lagt pengar på vattenkylning.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Helt klart bild på @petter_mattssons katt

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av medbor:

Helt klart bild på @petter_mattssons katt

Jag lämnar svarsalternativet öppet för tolkning

Permalänk
Medlem

Helst ska det inte vara någon display alls, är väl väldigt sällan man tittar på den om man nu inte har datorn framme och med glassida.
Om något så vore det inte fel med status på själva vattenkylningssystemet och pumpen, ev CPU-temp.

Permalänk
Medlem

Jag avstår att rösta på grund att det är en oväsentlig del .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Givetvis morgondagens lunchrätt i matsalen.

Permalänk

Grön text "OK" eller blinkande röd text "Danger to manifold"

Permalänk
Medlem

Endast NSFW på den där lilla skit skärmen så när andra undrar vad dom ser, så får ta fram förstoringsglaset.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk

Jag är lite tråkig och undviker allt som har med RGB och glaschassi att göra. Vill att datorn ska vara så oansenlig som möjligt.

Jag hade alltså undvikit att köpa en AIO med skärm på, men om jag fick en gratis hade jag lämnat den på default eftersom jag inte kan se den ändå.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Men för att återgå till tråden: jag skulle nog aldrig köpa en kylare med inbyggd skärm om den inte var billigare än jämförbara modeller

Verkligen inget jag skulle betala extra för

Permalänk
Medlem

HAL 9000 som sedan slängs in i ett ljuddämpat chassi utan fönster.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Vansinniga priser för modeller med LCD , man kan helt enkelt köpa en Lian LI fläkt med LCD på rean och smälla till i burken om man vill ha det .

Permalänk
Medlem

Så DeepCool har modellerna Mystique 240 och Mystique 360, men ingen Mystique 220?

Edit: Om Microsoft fick bestämma så skulle nog skärmen visa reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men för att återgå till tråden: jag skulle nog aldrig köpa en kylare med inbyggd skärm om den inte var billigare än jämförbara modeller

Verkligen inget jag skulle betala extra för

Kan bara hålla med: inte värt att betala extra för en skärm inne i datorn som jag aldrig kommer komma åt att se under normala förhållanden iallafall. (Har inte ens fönster på datorn i nuläget)
Och är inte speciellt sugen på att installera tillverkarnas bloatmjukvara iallafall för att styra displayen...
Föredrar för övrigt luftkylning

Valde att avstå röst...
Blir jag tvungen att välja något så blir det väl CPU-temp helt enkelt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Annat = Ingenting, känns för mig som en totalt meningslös finness med display på cpu kylaren, inte bered betala ett öre extra för det , men om moderkortstilverkare läser detta, en co-lab så den kan visa qled koder / felkoder från moderbrädor som saknar sådan egen liten display ... now we may talk ... men jag ser nog ändåå helst de sitter på moderkortet iofs

Permalänk
Medlem

Jag tycker aatt det är helt onödigt med LCD-display på en kylare och jag höll på att börja gnälla ordentligt. Det enda vettiga vore ändå temperaturen på CPU:n men vem sitter och tittar in i chassit hela tiden för att titta på LCD-skärmen?

Permalänk
Medlem

Aldrig fattat grejen, vem sitter och stirrar in i chassit ?

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Ingenting då den sidan av min dator är vänd mot en vägg...

Om man såg den vore CPU-temp vara det enda logiska. Samt larm ifall fläktarna eller pumpen lade av.

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

"Self-destructing in 3, 2, 1 ..."

(Har ingen nytta av skärm på kylaren, därför skulle jag bara skriva något nonsens - om något.)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

En hög med damm så den matchar resten av komponenterna...

Permalänk
Medlem

2 girls 1 cpu

Permalänk
Medlem

Oooh, med glassida och faktiskt bredsidan utåt så... naturligtvis inte nödvändigt, men det är ju varken Flight Simulator 2024, PS5 eller ens julskinka (!) heller "egentligen", så: coolt med skärm - visa tempen förstås, rödblinkande om tempen är hög, annars bakgrund som pulserar i färgtakt med RGB-fläktarna - nåt annat motiv? Årstidsanpassning med julgran nu, gul kyckling till påsk, midsommasrstång - över "hela" skärmen så länge tempen är låg/rimlig.

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk

Min AIO ska kyla saker, inte visa bilder.

Permalänk
Medlem

Inget då jag inte kommer att ha fönster i mina chassin.. någonsin.

Men visst.. låt oss leka med tanken..

Temp och belastning, i realtid, på de komponenter jag för tillfället tycker är kul att monitorera.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Som många andra här i tråden hittills så skulle jag aldrig betala extra för att ha en display på kylaren. Ser inte meningen med det helt enkelt. Speciellt eftersom jag inte har glassidor på mitt chassi (och vill inte ha det heller). Men om jag skulle ha en kylare med display så känns temperatur som det mest troliga.

Permalänk
Medlem

Vad annars?

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Moderator
Moderator

Nedräkning till att de släpper en något längre version av CH160 som får plats med ~3cm längre grafikkort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon slags meme med en hund som är okej med temperaturen kanske