SweClockers klassiska musmattor återvänder!
Permalänk

Streaming box

Funderar på en box med Google tv till vanliga streamingtjänster som Youtube, Svt play och Iptv.
Förslag på prisvärd box till detta?
Funderar på Nokia 8010, Thomson 240 eller 270 men om 240 räcker till mer grundläggande funktioner så är ju den bra mycket billigare.
Vill ha bra kvalitet på bilden och hyfsat snabb på att öppna apparna.

Permalänk
Medlem

Varför inte en Google tv streamer? Sure kostar 1400kr men tvivlar starkt på att andra modeller blir en lika trevlig upplevelse.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vissa folk har ljudproblem med denna halvfärdiga produkt.

För vissa försvinner ljudet, återkommer o.s.v. Hemmabio receivers, soundbars å vanlig inkoppling via HDMI till TV, inga speciella märken. Funkade för mig utan problem i ca 2 - 3 veckor, bara dök upp sen.

Mitt problem är jag när startar Britbox appen på Streamern (inkopplad i TV:ns HDMI port 4). Har en Ultra High Speed kabel från Nördic. Dock får jag Atmosljud från Netflix/Disney + Premium.

Har en hemmabio receiver, Britbox har Stereoljud, på allt i film/serie väg. Enligt receiverns display är ljudet: DDSurround. Kör jag Britbox appen på min 4K Chromecast Google TV (inkopplad i TV:ns HDMI port 3) visas Stereo i receivers display.

Finns en Systemuppdatering på ca 15, 15 MB, har den installerad men för en del folk hjälpte den inte.

Är iallafall ingen utmanare till Apple TV:n.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Vissa folk har ljudproblem med denna halvfärdiga produkt.

För vissa försvinner ljudet, återkommer o.s.v. Hemmabio receivers, soundbars å vanlig inkoppling via HDMI till TV, inga speciella märken. Funkade för mig utan problem i ca 2 - 3 veckor, bara dök upp sen.

Mitt problem är jag när startar Britbox appen på Streamern (inkopplad i TV:ns HDMI port 4). Har en Ultra High Speed kabel från Nördic. Dock får jag Atmosljud från Netflix/Disney + Premium.

Har en hemmabio receiver, Britbox har Stereoljud, på allt i film/serie väg. Enligt receiverns display är ljudet: DDSurround. Kör jag Britbox appen på min 4K Chromecast Google TV (inkopplad i TV:ns HDMI port 3) visas Stereo i receivers display.

Finns en Systemuppdatering på ca 15, 15 MB, har den installerad men för en del folk hjälpte den inte.

Är iallafall ingen utmanare till Apple TV:n.

Vad säger du om Xiaomi tv box 2nd Gen?
Är den tillräckligt kraftfull för de vanliga apparna för streaming och eventuellt en VPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke nyfiken 74:

Är den tillräckligt kraftfull för de vanliga apparna för streaming och eventuellt en VPN?

Har en tvstick, iofs 4k, som lär vara snäppet segare än boxen. Och den är lite seg, inte så det stör, men märks jämfört med en annan androidbox jag har.
Vet inte om jag skulle vilja lägga wireguard också på stickan…… boxen…. Mja, kanske. Kollat på nvdia shield?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Varför snåla på en tv box? Du komme ju vara missnöjd och sedan behöva lägga pengar igen.

Köp en Nvidia shield alt. något från Google. Har inte rört någon av de alternativen du listar.

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat den, men jag skulle personligen aldrig släppa in något från Xiaomi med inbyggd mikrofon i mitt hushåll.

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Har en tvstick, iofs 4k, som lär vara snäppet segare än boxen. Och den är lite seg, inte så det stör, men märks jämfört med en annan androidbox jag har.
Vet inte om jag skulle vilja lägga wireguard också på stickan…… boxen…. Mja, kanske. Kollat på nvdia shield?

Visst, man hör ju hela tiden att Shield är bäst men tycker den är alldeles för dyr.
Väljer mellan Xiaomi och Google tv streamer.
Men känns ju som att man tar ut ett saftigt överpris för Google tv streamer jämfört med Xiaomi som man får för ungefär halva priset.
Efter vad jag läst så ska boxen vara klart rappare än stickan.

Permalänk
Medlem

Visst, man hör ju hela tiden att Shield är bäst men tycker den är alldeles för dyr.
Väljer mellan Xiaomi och Google tv streamer.
Men känns ju som att man tar ut ett saftigt överpris för Google tv streamer jämfört med Xiaomi som man får för ungefär halva priset.
Efter vad jag läst så ska boxen vara klart rappare än stickan.

DV8919X är min andra box, och den är klart rappare än min stick. Fast den kostar mer också, dock inte som Shield.
Jag vet inte vad som skiljer i funktion mellan xiaomi och tv streamer, är det samma funktionsmässigt, så gissar jag att man får vad man betalar för. Kanske inte dubbelt så bra, men en bit på väg.

Som med allt annat, man får det man betalar för.
Håll dig borta från Amazon Firestick bara.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället