Ska sälja burken och behöver hjälp med prissättning

Permalänk
Medlem

Ska sälja burken och behöver hjälp med prissättning

God kväll, detta är min första post här så jag hoppas att jag vänt mig till rätt kategori etc.

Som rubriken lyder ska jag sälja min gaming-dator men vet inte riktigt hur jag ska prissätta den. Vill varken lägga mig för högt eller för lågt, vill ju såklart ha så mycket som möjligt för den. Allt är inköpt för ~4 år sen.
Tack på förhand!

Specs:
Mdr: ASUS prime z390-a
CPU: intel core i9 9900k 3.6Ghz
GPU: GeForce RTX 2060 Super 8Gb
Kylning: ASUS ROG Ryuo 240mm
RAM: Corsair 32Gb (2x16Gb) DDR4 2666Mhz
SSD1: kingston A400 240gb
SSD2: Samsung SSD 860 2Tb
HDD: Seagate Barracuda Desktop 2Tb
Ström: be quiet! Straight power II 850W
Chassi: be quiet! Base 601

Permalänk

Kanske inte hjälpen du sökte men du kan ju alltid lägga upp den med ospecificerat pris och se vad folk är villiga att ge. Du kan ju räkna med att få strax över bud som du får kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolomakatita:

Kanske inte hjälpen du sökte men du kan ju alltid lägga upp den med ospecificerat pris och se vad folk är villiga att ge. Du kan ju räkna med att få strax över bud som du får kanske.

Alla seriösa svar är uppskattade!
Det är inte en dum idé.
Tanken är att lägga ut dator, 3 skärmar och en Arozzi stol på samma gång.
Men kan absolut lägga ut utan att sätta pris och se skambuden ramla in. /s

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av OskarB98:

Du kan ju köpa en bättre dator helt ny för 1-2k över det.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste när du gör annonsen är att skriva att/om den är TMP2 verifierad eller inte, det kommer säljas ofantligt mycket datorer inom närmsta tiden då många sitter på burkar som inte är TMP2 verifierade, priserna kommer sjunka drastiskt på datorer då det kommer vara för hårt säljtryck då datorer med Windows 10 som kommer i princip bli värdelösa nästa år då det utgår. Folk kommer försöka sopa under mattan att deras datorer kommer bli värdelösa och försöka kränga dom, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Haha jag vet, men det är ungefär vad delarna är värda om man säljer dom var för sig.

Folk betalar runt 2-2.5k för bara 9900K på Tradera.
2060 Super, ca 1300:-
Moderkort, ca 600:-
RAM, ca 4-500:-
HDD + A400: ca 300:-
2 TB SSD: Ca 600:-
PSU: Ca 500:-
Chassi och AIO oklart värde, men ett par hundra iaf.

Permalänk
Skrivet av Knusen:

Det viktigaste när du gör annonsen är att skriva att/om den är TMP2 verifierad eller inte, det kommer säljas ofantligt mycket datorer inom närmsta tiden då många sitter på burkar som inte är TMP2 verifierade, priserna kommer sjunka drastiskt på datorer då det kommer vara för hårt säljtryck då datorer med Windows 10 som kommer i princip bli värdelösa nästa år då det utgår. Folk kommer försöka sopa under mattan att deras datorer kommer bli värdelösa och försöka kränga dom, tyvärr.

Det går installera Windows 11 utan TPM. Microsoft släppte någon guide nyss som rapporterades här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Skrivet av Knusen:

Har redan Windows 11 installerat