FPS droppar hastigt emellanåt

Permalänk

Om jag nu skulle byta moderkortet till ett som ger B580 maxkapacitet, vilket skulle ni köra på då? Jag har idag i5 10400 och har väl inte tänkt spendera mer pengar just nu på datorn men när det blir dags så blir det nog ett i5 14600K som är aktuellt efter att ha läst tips och råd här på Swe. Mina minneskort är DDR4 också, kommer dem funka i ett moderkort med ddr5?

Är ju en djungel för oss novisa, att välja moderkort. Hela tiden ska man ha något i beaktande när man väljer och man blir helt snurrig..

Permalänk
Skrivet av Thomas:

2060 hade väl också problem?
Men jo, översta plasten blir helt klart bättre.

2060 hade drops ibland då och då, absolut inte så som det är nu, och med 2060 hackade aldrig bilden så som den gör nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av priinseen:

Om jag nu skulle byta moderkortet till ett som ger B580 maxkapacitet, vilket skulle ni köra på då? Jag har idag i5 10400 och har väl inte tänkt spendera mer pengar just nu på datorn men när det blir dags så blir det nog ett i5 14600K som är aktuellt efter att ha läst tips och råd här på Swe. Mina minneskort är DDR4 också, kommer dem funka i ett moderkort med ddr5?

Är ju en djungel för oss novisa, att välja moderkort. Hela tiden ska man ha något i beaktande när man väljer och man blir helt snurrig..

Börja med att felsöka klart din befintliga hårdvara.

Steg 1 är att byta till översta PCI-sloten!

Steg 2 är att rensa gamla drivrutiner med DDU!

Permalänk
Skrivet av fusiob:

Börja med att felsöka klart din befintliga hårdvara. Steg 1 är att byta till översta PCI-sloten!

Absolut ska göra detta efter jobbet men förstod det som att mitt moderkort ev inte tillåter B580 att prestera på max pga pcie 3.0 oavsett va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av priinseen:

Absolut ska göra detta efter jobbet men förstod det som att mitt moderkort ev inte tillåter B580 att prestera på max pga pcie 3.0 oavsett va?

Jo, men vi snackar kanske 1-4% skillnad i FPS. Dina problem beror troligtvis på något annat.