Permalänk
Medlem

Ljud i köket? Hur?

Hej, detta är kanske en dum fråga men har nyss flyttat till en lägenhet som har två våningar. Har insett att det vore trevligt med nån form av radio eller högtalare i köket som enkelt kan spela musik.

Min setup just nu:

Har en Asus router på nedervåningen och med kabel en till på ovanvåningen och kör Aimesh så har bra täckning överallt. Har en tv med Sonos Beam Gen 2 på ovanvåningen.

Vet inte om det enklaste är nån Sonos-högtalare iom jag redan har Sonos? Vill bara kunna via mobil eller via knappar på enheten få typ radio eller spotify eller liknande med minimalt krångel.

Om ja, vilken enhet skulle vara bäst? Kan tänka mig begagnat också.

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Kanske ett gyllene läge att slå till på IKEA symfonisk som har kampanj idag?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kanske ett gyllene läge att slå till på IKEA symfonisk som har kampanj idag?

Ok vet du om det funkar enkelt med den? Är ljudet bra för det priset?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sture123:

Ok vet du om det funkar enkelt med den? Är ljudet bra för det priset?

Tja de har ju stöd för SONOS och Airplay så det bör väl vara smidigt antar jag.
Jag använder större högtalare själv, men av det jag hört av andra så verkar de väldigt prisvärda från början, typ "SONOS till halva priset" vid ordinarie pris och givetvis ännu mer just nu då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

sonos ray

Jag väggmonterade en sonos ray under ett av fönsterbrädena i köket (med tillräckligt utrymme för att kunna komma åt touchen). Funkar hur bra som helst och den smälter in bra eftersom väggarna också är vita.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tja de har ju stöd för SONOS och Airplay så det bör väl vara smidigt antar jag.
Jag använder större högtalare själv, men av det jag hört av andra så verkar de väldigt prisvärda från början, typ "SONOS till halva priset" vid ordinarie pris och givetvis ännu mer just nu då.

Detta verkar bra men kan inte se att nått varuhus har detta i lager? Förutom andra sidan landet.. Suck!

Visa signatur