Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Tokbryt på iPad

Som rubriken är, har ett helt otroligt problem med paddan sedan några månader tillbaka.

Helt plötsligt så blir man utloggad från ett antal forum som man är regelbundet på.
Det kan ske flera gånger per dag och innan detta började så hade man vart inloggad i flera år utan att bli utloggad.
Har alltid en flik öppen för dessa forum.

Blir inte utloggad från datorn så det är bara på paddan.
Har uppdaterat paddan till senaste versionen också

Vad beror detta på och vad kan man göra för att det inte upprepas?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen appleprodukt, men för min del brukar det vara nätverken, som i routern eller 4G/5G genom simkort som rapporterar felaktig tid, alternativt att enheten (paddan) är felkonfigurerad och hämtar fel tid. Webbläsaren får då för sig att något är fel och man blir då utloggad och måste verifiera sig.

Ett annat fall är att något har ändrat sig där man brukar logga in, så man behöver rensa temporära filer, logga ut och logga in igen.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har ingen appleprodukt, men för min del brukar det vara nätverken, som i routern eller 4G/5G genom simkort som rapporterar felaktig tid, alternativt att enheten (paddan) är felkonfigurerad och hämtar fel tid. Webbläsaren får då för sig att något är fel och man blir då utloggad och måste verifiera sig.

Ett annat fall är att något har ändrat sig där man brukar logga in, så man behöver rensa temporära filer, logga ut och logga in igen.

de du syftar på är om klockan datum är fel så att loginkakorna är utanför giltighetstiden och "utdaterade" och inte längre giltiga att använda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows