Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

Råd kring blocket-köp

Hej, söker lite råd om ett köp på blocket från er med erfarenhet.

Hittat en dator som är ungefär 15% billiga än övriga annonser, dessutom oöppnad. Detta låter för bra för att vara sant. Men säljaren har 25 bra omdömen och är Bank-ID verifierad. Jag har läst lite andra trådar och detta verkar inte stoppa vissa bedragare.

Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

Verkar det för bra för att vara sant - då är det troligen så.
Det kostar dig inget att avstå affär men det kan kosta dig rätt mycket att bli lurad

Permalänk

när du som köpare, köper något på blocket och betalar så är det blocket som första hand har dina pengar innan dom skickas vidare, skulle du köpa en dator på blocket och får inte datorn så kommer pengarna gå tillbaka till dig, blocket har blivit mycket hårdare och bättre på senare år. köpa från verifierade säljare säkrare än overifierade säljare.

Permalänk

Hej!

Varningsklockorna är ju alltid bra och ha.

Har säljaren kvitto?

Skulle avstå om du inte kan vara på plats och ni öppnar produkten tillsammans och testar datorn.

Om det fungerar bra så är alltid ett kvitto på transaktionen bra och göra ett handskrivet/digitalt mellan er parter.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig köpt en dator såvida jag inte kan åka dit på plats och kolla allt först. Finns det kvitto? Billigare är inte alltid bättre om det strular nåt så blir det knappast värt dom där 15% billigare tänker jag..

Permalänk
Skrivet av Barricade:

när du som köpare, köper något på blocket och betalar så är det blocket som första hand har dina pengar innan dom skickas vidare, skulle du köpa en dator på blocket och får inte datorn så kommer pengarna gå tillbaka till dig, blocket har blivit mycket hårdare och bättre på senare år. köpa från verifierade säljare säkrare än overifierade säljare.

Gäller bara blocketpaket och det är inget tvång.

Permalänk
Medlem

När jag säljer saker på Blocket så använder jag alltid Blocketpaketet. Jag lägger mig också alltid under alla andra annonser i pris så att jag får produkten såld snabbt. Jag har endast bra omdömen.

Men nu är det inte jag som säljer den här produkten.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Gäller bara blocketpaket och det är inget tvång.

jag använder alltid blocketpaketet när jag säljer på blocket och har aldrig blivit blåst