Permalänk
Medlem

Hyper X cloud dongel.

Hej!

Det är så att jag efter att ha packat i och ur datorn 200 gånger haft sönder min dongle till mitt trådlösa headset.

Jag har läst lite på andra forum som säger att det bara är att byta ut mot valfri bluetooth-mottagare, stämmer detta?

HyperX säljer inte separata mottagare så därför undrar jag vilken jag kan använda mig av.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linndeen:

Hej!

Det är så att jag efter att ha packat i och ur datorn 200 gånger haft sönder min dongle till mitt trådlösa headset.

Jag har läst lite på andra forum som säger att det bara är att byta ut mot valfri bluetooth-mottagare, stämmer detta?

HyperX säljer inte separata mottagare så därför undrar jag vilken jag kan använda mig av.

Tack!

Cloud 3 och cloud alpha verkar supporta bluetooth. Annars är du fast med 2.4Ghz radion (som inte kör bluetooth som protokoll).
Vad har pajat på adaptern? Om det "bara" är kontakten så borde du kunna ta isär den och löda dit en sladd direkt till kortet.

Permalänk
Medlem

När jag i en flytt tappade bort en dongle till en annan modell av headset så mailade jag till HyperX och bad att få köpa en ny. De skickade en utan kostnad då, men det var några år sedan.

Permalänk
Medlem

Ja jag hadde också mailat supporten och kollat först, innan man köper något eget.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.