Jag kan bara logga in med Administrator kontot på min Domänserver.
När jag försöker att logga in på min Domän med något annat konto än Administrator som finns på min Domän Kontrollant 1 så går det inte. När jag i DC1, skriver gpedit i sökfältet på aktivitetsfältet, för att gå in i "Computer Configuration" > "Windows Settings" > "Security Settings" > "Local Policies" > "User Rights Assignment" >"Allowed log on locally", för att lägga till andra användare som kan logga in lokalt på DC1 på min Virtuella maskin VM1 DC1, så får jag bara ett felmeddelande: "Windows cannot access the specified device, path or file. You may not have the appropriate permissions to access the item." Så jag kan inte lägga till andra konton på grund av att jag inte har tillräckliga rättigheter, trotts att jag är inloggad som Administratör. Är det någon som har tips om vad jag kan göra för att lösa detta problem? Tack i förväg!
Hej! Tack för svar! Jag har testat den metoden med DATORNAMN\user. Jag har också testat user@domännamn och lösenord. Men ingenting har fungerat? Har för mig att från 2012 och äldre servrar använder tipset du gav. Sedan är det det sättet jag nämner här. Men som sagt så går det inte att logga in, då jag får felmeddelande hela tiden, som jag nämnt.