Snusclockers - För oss som vill fortsätta snusa

Permalänk

Snusclockers - För oss som vill fortsätta snusa

Det finns en populär långtgående tråd för SweC'are som vill sluta snusa. Och i all ära. Men det finns förmodligen en lika stor del som gillar snus och vill fortsätta.

Själv kör jag Oden Cold Dry som min daily driver, dock fick den en rejäl prishöjning efter skattesänkning av någon skum anledning. Gillar styrkan på den och finns inte riktigt konkurrenter i den styrkeklassen. Vilket är tråkigt.

Just nu sitter jag med en Siberia White Dry och njuter, dock lär det inte vara något jag kommer köpa ofta pga. att den är så extremt onödigt stark (i de flesta fall).

Vad snusar ni? Fick ni billigare eller dyrare snus efter skattesänkningarna i slutet av förra året? Och vilket snus är det bästa snuset genom tiderna, enligt SweC?

Permalänk

General Lös är det bästa snuset och den blev några kronor billigare. Snus på påse klarar jag inte för det rinner som attan och känns som jag spottar en deciliter var tionde minut.

En dosa lössnus räcker minst 5 dagar och en dosa med påsar en dag typ, så det är mycket billigare med lössnus.

Permalänk
Skrivet av Tooompa88:

General Lös är det bästa snuset och den blev några kronor billigare. Snus på påse klarar jag inte för det rinner som attan och känns som jag spottar en deciliter var tionde minut.

En dosa lössnus räcker minst 5 dagar och en dosa med påsar en dag typ, så det är mycket billigare med lössnus.

Kanske borde gå över till lös igen! Snusade Ettan Lös när jag var i tonåren minns jag. Det jag gillar mest med Oden är att den inte rinner någonting alls, jämfört med mycket annat

Permalänk
Medlem

General sitter ensamt och ohotat på tronen, dock fick det märket stryka på foten när man blev "trasig" och nästan tredubbla priset mot t ex LD (Stark) portionssnus gick inte att motivera i det läget.

Köper 3 stockar åt gången och det har blivit ca 50:- billigare, från 750-ish till 698. Kör Nettotobak

Nu är jag ingen storsnusare heller, dessa tre stockar räcker 180 dagar i SÄMSTA fall. Men någon enstaka gång blir det att man "bjuder till" och köper en General Lös, går inte att slå. Annars är det just LD det som faktiskt kommer närmast General.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

5 dagar? Oj, jag borde kanske snusa mindre, drar nog nästan en per dag...
Är det dåligt med pengar så kan jag spara en prilla i lite papper till nästa gång, hehe.

Permalänk
Medlem

Ville trappa ner på cigg ca 1-2 paket om dagen så började med siberia 😃 Nu köper jag https://snussidan.se/snus/gor-eget-snus/dunderprillan-portion...
Vilket är ca 20 dosor och räcker ca 25+ dagar. Röker kanske 4 cigg om dagen nu.

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Skrivet av FixT:

Ville trappa ner på cigg ca 1-2 paket om dagen så började med siberia 😃 Nu köper jag https://snussidan.se/snus/gor-eget-snus/dunderprillan-portion...
Vilket är ca 20 dosor och räcker ca 25+ dagar. Röker kanske 4 cigg om dagen nu.

Snyggt! Köra på siberia direkt är ganska hardcore. Men mycket snyggt att du slutar röka! Där har vi något där nackdelarna verkligen inte är värda fördelarna.

Permalänk
Medlem

Slutade snusa för ett par månader sedan men det går inte en dag på att jag önskar att jag är en i gänget.

Satan va gött med snus.

Permalänk
Medlem

Körde General och N&J Americana tills kriget i Ukraina. Nu byter jag lite. Dock alltid med tobak

Permalänk
Skrivet av Minzert:

Slutade snusa för ett par månader sedan men det går inte en dag på att jag önskar att jag är en i gänget.

Satan va gött med snus.

Join the dark side

Permalänk
Medlem
Skrivet av prklinteractive:

Join the dark side

Nej nej, är för rädd att tappa tänderna 😁

Permalänk
Medlem

Lundgrens Kör jag på. Gillar deras stora pösar.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

VÅGA ÄLSKA SNUS
Kört One Blå i några år - började med Rapé portion för x antal år sedan men det blev så dyrt så jag gick över till Kaliber+ men usch efter ett par år blev man så less på det och sen poppa One Blå upp på marknaden som är "Inspirerad av Rapé".
Hade faktiskt ett uppehåll på 8 månader för några år sedan men kände att någonting saknades i livet. Den prillan var den bästa jag kört upp.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

General extra strong / vårgårda skog stark.
Båda portion.

Överväger att sluta för att lägga pengarna på bättre saker, men samtidigt vill jag ju inte sluta :/

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

För den modige kan ni köpa en sådan här: https://www.snushandel.se/produkt/cuba-black-pineapple-extrem...

Där t.om. rutinerade snusare med 20 års snusande i bakfickan får extrema nickotinkickar och typ spyr. Inte provat själv för jag har slutat sedan länge, men har sett när kompisar provat. Kompisen som köpte den i en butik i Stockholm sa att hon som sålde varnade för att den var stark, någon dag innan hade det kommit in en snubbe som snusat halva livet och köpte en dosa, tog en snus och sedan 4-5 minuter senare stod på knä och spydde i rännstenen.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

General extra strong / vårgårda skog stark.
Båda portion.

Överväger att sluta för att lägga pengarna på bättre saker, men samtidigt vill jag ju inte sluta :/

Nikotinberoendet krånglar till det en del såklart, men det är j u också fullt möjligt att ta en "vit månad" eller två, om man vill prioritera annat en stund

Permalänk
Medlem

Har kört LD Vit 30 ett par år nu.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Har helt övergått till Velo mighty peppermint. Kan stoppa in en siberian red emellanåt, men nikotin är inte nikotin. Kan få en sne-kick av siberian och bli på riktigt dåligt humör så för det mesta är det MP som gäller.

Visa signatur

Linux EndeavourOS

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Har helt övergått till Velo mighty peppermint. Kan stoppa in en siberian red emellanåt, men nikotin är inte nikotin. Kan få en sne-kick av siberian och bli på riktigt dåligt humör så för det mesta är det MP som gäller.

Hoppsan. Nu blev jag nyfiken! Aldrig hört talas om att man kan få "snekickar" av nikotin förut. Att man kan bli grymt lättirriterad om man trappar ner eller är utan är väl jättevanligt, men detta är nytt för mig.

Hur blir en sådan snekick för dig?

Permalänk
Medlem

Hoppsan. Nu blev jag nyfiken! Aldrig hört talas om att man kan få "snekickar" av nikotin förut. Att man kan bli grymt lättirriterad om man trappar ner eller är utan är väl jättevanligt, men detta är nytt för mig.

Hur blir en sådan snekick för dig?

Inte så jätteilla, men humöret går verkligen spikrakt ner. Sällan det händer men slutade med S.R pga det

Visa signatur

Linux EndeavourOS

Permalänk

Ha ha, skulle gärna vara fri från nikotinberoendet men är brukare sedan 1982 (tror jag) och jag blir helt tålamodsbefriad de få gånger jag försökt lägga av. Ingen står ut med mig då. Förra årtusendet var det 100% lössnus men de senaste 20 åren portion för mindre kladd. Grovsnus, alltid grovsnus. Smakar smaskens, blandar sig väldigt bra med kaffe. Kaffe är min andra drog som också behöver konsumeras dagligen, all vaken tid.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag började snusa regelbundet redan i sjätte klass, runt år 1999/2000, och mitt första val var oftast ettan lös. Men med tiden, när priset på lössnus steg, bytte jag till portionssnus. Jag har testat flera olika märken och typer av snus genom åren. White portion var en favorit i början, men numera tenderar jag att föredra brun portion, kanske för att jag känner mig som en gubbjävel för varje dag som går. De senaste två åren har jag endast snusat sporadiskt, vilket innebär att en dosa kan räcka i 4-5 dagar om jag inte dricker alkohol.

Jag köper dock alltid Swedish Matchs kardus-serie, som är en limited edition och kostar över 999 kr. Sammantaget verkar det som att jag inte är särskilt beroende av snus längre, även om jag inte helt har slutat. Bara igår fick jag hem det nya Small Batch från Swedish Match.

Permalänk
Medlem

Nikotinberoendet krånglar till det en del såklart, men det är j u också fullt möjligt att ta en "vit månad" eller två, om man vill prioritera annat en stund

En månad eller två har ingen nämnvärd betydelse ekonomiskt, men över tid är det ju jäkligt mycket pengar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."