Meta utvecklar 500 kilo tänkarhatt

Permalänk
Melding Plague

Meta utvecklar 500 kilo tänkarhatt

AFK inte längre hållbar ursäkt när hjärnsignaler omvandlas till textinput.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Så tankar omvandlas till text utan filtrering, har vi inte detta redan i reddit?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Känns som att långsiktig exponering av en magnetkamera kanske är något man bör fundera över ett par gånger

Permalänk
Medlem

De borde bara frågat min fru hur de ska göra. Hon är ofta helt säker på att jag kan läsa hennes tankar.

Permalänk

Jo, Meta är precis det företag jag ser framför mig att jag skulle ge obegränsad tillgång - ens teoretiskt - till min hjärna…

Permalänk
Medlem

Nu var det egentligen inte Laholms Kommun i sig som köpte tänkarhattarna, även om det var dåvarande kommundirektören/kommunchef Kristiina, som efter tilltaget fick sparken.
Kristina har haft rollen av kommundirektör/kommunchef i Laholm, Ronneby, Karlshamn och Alvesta och fått sparken ifrån alla ihop med ett välförtjänt? avgångsvederlag. Hennes karriär började som jurist på Boverket och i regeringskansliet.

Enda riktiga likheten mellan Tänkarhattarna i Laholm och metas tänkarhatt är önskan om att tjäna pengar, i Laholm så fick man några försökspersoner att ta på hattarna för en bild, efter det så låg dom ett tag och samlade damm en bit ifrån entrén i kommunhuset, då till kommuninvånarnas förtret och irritation. En symbol för dårskap och slöseri, enligt en majoritet.
Dom flesta Laholmare har sedan länge förträngt dessa hattar, frågar man så misstänks det att dom slutade sina dagar på Ahla avfallsanläggning, nordöst om Laholm.
Inte många i Laholm vet att dom fått nytt liv på Ekobrottsmyndigheten! Dom verkar ha blivit kvar där efter utlånandet.

Laholm är i sig inte ensamma, skillnaden var att det hamnade på nyheterna.

Tänkarhattar är ett gammalt begrepp i världen som antagligen på nytt blivit materialiserat av Edward de Bonos utbildningsmaterial, som även tagits upp i ett examensarbete på Linköpings Universitet av Viktoria Ericson som gick lärarprogrammet 2002.
Dessa mytiska hattar har efter det figurerat hos flera landsting och kommuner, senast är Beredskapsveckan 2024 | Karlstads Universitet.
Tänkarhattar har en förmåga att visa sig utan förvarning på dom flesta platser, Åbo, Mörbylånga, Blekinge, är några av platserna dessa mytiska föremål helt utan förvarning har poppat upp och visat sig i sann Harry Potter anda.

Det är verkligen två sidor av myntet, där ena sidan söker svar på hur det fungerar och andra sidan försöker legitimera ett svar, det senare förefaller vara en väldigt flummig väg till ett mål.

Själv så är jag helt för den första sidan av myntet, kan dom finna det minsta lilla hur hitintills okända funktioner eller kasta nytt ljus över sådär kända funktioner i hjärnan, då är det en vinst!

Andra sidan av myntet, den gör jag allt i min makt att undvika...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Så tankar omvandlas till text utan filtrering, har vi inte detta redan i reddit?

Varför gå över ån?
Vi har flashback...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Nu var det egentligen inte Laholms Kommun i sig som köpte tänkarhattarna, även om det var dåvarande kommundirektören/kommunchef Kristiina, som efter tilltaget fick sparken.
Kristina har haft rollen av kommundirektör/kommunchef i Laholm, Ronneby, Karlshamn och Alvesta och fått sparken ifrån alla ihop med ett välförtjänt? avgångsvederlag. Hennes karriär började som jurist på Boverket och i regeringskansliet.

Vad jag kan se så fick hon 2,5 miljoner från Laholms kommun och 1,7 miljoner från Alvesta, så bara från två ställen har hon lyckats få ihop 4,2 miljoner för att *inte* arbeta, utöver då all lön hon uppburit för att faktiskt arbeta. Det jag hittar om henne när hon var i Ronneby var att hon satte nytt lönerekord när hon anställdes där så det verkar onekligen som hon hittat en fungerande strategi.

1. Bli kommundirektör.
2. Förhandla hög lön.
2. Gör något dumt.
3. Få sparken och pengar.
5. Se steg 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Vad jag kan se så fick hon 2,5 miljoner från Laholms kommun och 1,7 miljoner från Alvesta, så bara från två ställen har hon lyckats få ihop 4,2 miljoner för att *inte* arbeta, utöver då all lön hon uppburit för att faktiskt arbeta. Det jag hittar om henne när hon var i Ronneby var att hon satte nytt lönerekord när hon anställdes där så det verkar onekligen som hon hittat en fungerande strategi.

1. Bli kommundirektör.
2. Förhandla hög lön.
2. Gör något dumt.
3. Få sparken och pengar.
5. Se steg 1.

Där skrev du det jag försökte undvika

Tror att var kommun behöver Metas hatt när dom gör en anställningsintervju för nästa kommundirektör...

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

BrainZucker™

Kanske en flyttank på några tusen liter förbättrar funktionen också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint