Permalänk

”Krasch” vid spel av Warzone

Hej!
Har ett ganska skumt fel med min dator.
När jag är inne och spelar Warzone så kan båda mina skärmar bli svarta och datorn svarar inte. Jag hör fortfarande ljud och kan prata i Discord men sen måste jag starta om datorn med tvång för att starta om den.
Jag har gjort följande:

Gjort en återställning på datorn
Kört en Scan&Repair på Call of Duty
Installerat om Call of Duty

Tidigare innan återställningen av datorn så funkade bara ena skärmen vid omstart och enligt enhetshanteraren så funkade inte mitt grafikkort korrekt. Efter ominstallation av drivrutiner så funkade datorn som den skulle ett litet tag.

Nu när skärmarna blir svarta och datorn ”kraschar” så har jag inga fortsatta problem med GPUns drivrutiner.
Enligt loggboken så har jag inga konkreta fel under tidpunkten som datorn kraschar utan då står det enbart att datorn stängdes oväntat av.

Spec på datorn:
AMD Ryzen 9 5900x
Kingston Fury 32gb
AMD Radeon RX 6950xt
Gigabyte Ultra Durable 1000W
Gigabyte B550 Aorus Elite V2

Om någon har tips eller idéer på vad mer jag kan göra så uppskattas det enormt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackisch:

Hej!
Har ett ganska skumt fel med min dator.
När jag är inne och spelar Warzone så kan båda mina skärmar bli svarta och datorn svarar inte. Jag hör fortfarande ljud och kan prata i Discord men sen måste jag starta om datorn med tvång för att starta om den.
Jag har gjort följande:

Gjort en återställning på datorn
Kört en Scan&Repair på Call of Duty
Installerat om Call of Duty

Tidigare innan återställningen av datorn så funkade bara ena skärmen vid omstart och enligt enhetshanteraren så funkade inte mitt grafikkort korrekt. Efter ominstallation av drivrutiner så funkade datorn som den skulle ett litet tag.

Nu när skärmarna blir svarta och datorn ”kraschar” så har jag inga fortsatta problem med GPUns drivrutiner.
Enligt loggboken så har jag inga konkreta fel under tidpunkten som datorn kraschar utan då står det enbart att datorn stängdes oväntat av.

Spec på datorn:
AMD Ryzen 9 5900x
Kingston Fury 32gb
AMD Radeon RX 6950xt
Gigabyte Ultra Durable 1000W
Gigabyte B550 Aorus Elite V2

Om någon har tips eller idéer på vad mer jag kan göra så uppskattas det enormt!

Har du testat stresstest? Har du problem med andra spel? Har du sag på gpu?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Nej, jag har inte kört något stresstest. Har du någon att rekommendera?
Iom att jag rensade datorn helt så har jag inga andra spel på hårddisken installerade, brukar heller inte spela annat än cod för tillfället.
Sag på gpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackisch:

Nej, jag har inte kört något stresstest. Har du någon att rekommendera?
Iom att jag rensade datorn helt så har jag inga andra spel på hårddisken installerade, brukar heller inte spela annat än cod för tillfället.
Sag på gpu?

Furmark är en trevlig benchmark som är gratis
https://geeks3d.com/furmark/

Sag är om kortet hänger lite i burken, att du inte har ett gpu stöd. Intermittenta fel kan bero på att kontakten blir dålig när korten blir varmt.

Hwinfo64 är kanon för övervakning av https://www.hwinfo.com/download/

MSI afterburner eller amds adrenaline kan du testa och ändra Power limit och se om ett hjälper, både ned och upp i %

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Tack för tipset!
Jaha okej, nja jag tror inte det hänger något. Skall dock dubbelkolla det imorgon.
Men får börja med ett stresstest och se om problemet återkommer utanför spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackisch:

Tack för tipset!
Jaha okej, nja jag tror inte det hänger något. Skall dock dubbelkolla det imorgon.
Men får börja med ett stresstest och se om problemet återkommer utanför spelet

Håll koll på memory junction och hotspot på kortet under stresstest

Visa signatur