Tidigare Nintendo-anställd: Switch 2 lanseras i juni

Permalänk
Melding Plague

Tidigare Nintendo-anställd: Switch 2 lanseras i juni

Enligt "Sean" kommer Switch 2 att kosta som mest 6 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att den går över 5000kr. $300-$350 förmodligen.

Permalänk

Det är ändå en rejäl prisökning. Jag köpte min första Switch för 2700 ett halvår efter release, ett helgerbjudande på Elgiganten men ändå.

Permalänk
Skrivet av matte-elite:

Det är ändå en rejäl prisökning. Jag köpte min första Switch för 2700 ett halvår efter release, ett helgerbjudande på Elgiganten men ändå.

Nja... Switch kostade 300 dollar när den släpptes i mars 2017. Det motsvarar ca 390 dollar idag när man räknar med inflationen. Så om den kostar 400 dollar blir det alltså tekniskt sett bara 10 dollar mer än vad Switch 1 kostade. Att det blir så mycket mer i svenska kronor har ju framför allt att göra med att kronkursen är så otroligt mycket sämre nu än vad den var 2017.

Skrivet av dlq84:

Har svårt att tro att den går över 5000kr. $300-$350 förmodligen.

Har extremt svårt att tro att de gör den billigare än vad Switch 1 kostade, medräknat inflation. 400 dollar låter väldigt sannolikt.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || Google Pixel 8 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elemental:

Nja... Switch kostade 300 dollar när den släpptes i mars 2017. Det motsvarar ca 390 dollar idag när man räknar med inflationen. Så om den kostar 400 dollar blir det alltså tekniskt sett bara 10 dollar mer än vad Switch 1 kostade. Att det blir så mycket mer i svenska kronor har ju framför allt att göra med att kronkursen är så otroligt mycket sämre nu än vad den var 2017.

Har extremt svårt att tro att de gör den billigare än vad Switch 1 kostade, medräknat inflation. 400 dollar låter väldigt sannolikt.

Nu gör du mig deprimerad och jag förlorar livsgnistan.
Det är kanske den moroten dagens ungdomar behöver få se försvinna när de ser sina betyg innan sommarlovet.

På min tid var ett dataspel högsta drömmen på jultidningsstegen, nu krävs nog att man tar ett kontrakt...

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men Switch 2 är ganska mycket starkare än Switch 1. Helt okej att det inte är mer än 6 lökar, vilket jag också skulle ha tippat på att den skulle landa runt där.
Nya tider nu med en massa som har hänt/händer under åren, vi får helt enkelt sluta leva i gamla tankar gällande tv-spel generellt att dem ska vara billiga etc.
Självklart menade jag inte heller att det får kosta hursomhelst, men det är fortfarande ett rimligt pris med tanke på att det har gått 7-8 år sen den första konsolen.

Permalänk
Medlem

Vad kommer detta bli mer än en Switch Pro? Ja jag såg musfunktionen, men det känns som en begränsad grej… ser inte riktigt potentialen helt ärligt

Permalänk
Skrivet av medbor:

Vad kommer detta bli mer än en Switch Pro? Ja jag såg musfunktionen, men det känns som en begränsad grej… ser inte riktigt potentialen helt ärligt

Bara att kunna köra zelda och pokémon utan lagg så är jag nöjd. Drömmen 60+ fps höjning. Switchen är bedrövligt seg för dagens spel.

Permalänk
Medlem

Den kommer inte kosta 6000kr. Det är alldeles för mkt. Det är en konsol riktad till "alla", men mest barn och unga skulle jag säga. Föräldrar köper inte en "slit och släng" bärbar konsol för 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Den kommer inte kosta 6000kr. Det är alldeles för mkt. Det är en konsol riktad till "alla", men mest barn och unga skulle jag säga. Föräldrar köper inte en "slit och släng" bärbar konsol för 6000kr.

De kan fortsätta sälja nuvarande Switch som budget alternativ.