Flexibelt skärmfästen för att växla mellan ultrawide och 27-tums?

Permalänk
Medlem

Flexibelt skärmfästen för att växla mellan ultrawide och 27-tums?

Hej,

Jag kan knappast vara den enda som vill ha en ultrawide-skärm för produktivitet, med flera Linux-terminaler, programmering och liknande, men samtidigt föredrar en 27-tums skärm för competitive FPS-gaming.

Min drömlösning vore att ha ultrawide-skärmen längst ner och 27-tummaren ovanför, men enkelt kunna byta plats på dem när det är dags att spela. Tanken är att ultrawide-skärmen ska kunna flyttas undan smidigt, så att 27-tummaren hamnar centralt längst ner, ungefär som med två flexibla armar som låter skärmarna justeras fritt så de kan byta plats på ett lätt sätt.

Finns det några bra fästen eller lösningar för detta? Någon som har testat något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Tjena,

Hoppar på denna tråd i hopp om goda råd från medlemmar som har löst det bra.
Sitter själv och klurar på samma lösning. Men i mitt fall handlar det om en OLED skärm för gaming som jag vill kunna skifta med en va-panel för arbete. Uteslutande för att minska risk för inbränning.

Har kikat en del på gasarmar som är justerbara. Men när två av dessa kostar nästan lika mycket som skärmarna känns det inte så hett=P

Permalänk
Medlem

ChatGPT hjälpte mig med lösningar, som jag tror kommer fungerar bra för mig. Blir två armar, dock som du säger kostar dessa ganska mycket, runt 3000kr, för mig känns det värt för lösa mitt problem.

Permalänk
Medlem

Du får gärna skriva vilka det blir så jag själv kan kika på om dom känns värt det

Permalänk
Medlem

Det stora problemet här är ju att du vill ha en skärm över den andra det kräver ganska långa armar för att få till det.
Både om man har båda armarna monterade i bordet heller på ett högre rör ovanpå varandra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

ChatGPT hjälpte mig med lösningar, som jag tror kommer fungerar bra för mig. Blir två armar, dock som du säger kostar dessa ganska mycket, runt 3000kr, för mig känns det värt för lösa mitt problem.

Vilka armar löste ditt problem?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S