Problem med Google Chromecast med Google TV

Permalänk
Medlem

Problem med Google Chromecast med Google TV

Hejsan,

Har haft en Google Chromecast med Google TV några år och den har funkat hur bra som helst, fram tills ungefär årsskiftet 24/25.

Senaste månaderna har den börjat lagga något enormt till och från, både i gränssnittet på hemskärmen och i uppspelning av video. Uppspelningsproblem både från NAS och streaming. Mediaspelaren (Nova) glömmer bort spellistor med mera, med mera.

Någon som har upplevt något liknande? WIFI verkar inte vara problemet, då uppspelning från TVns inbyggda spelare funkar utan problem både lokalt och streaming.

Testat fabriksåterställning, byta så den kör direkt på routerns WIFI istf Unifi-WLANet, men inget verkar hjälpa.

Är så man börjar fundera på om Google skickat ut någon planned obsolence-uppdatering för att de vill sälja den nya, eller om den helt enkelt bara börjar ge sig (den blir ju väldigt varm när den används).

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Kontaktat Googles support? Kanske inte det roligaste att behöva göra (hade själv en DOA Chromecast Ultra för något år sen och det tog 1h genom någon typ av frågeformulär, som de följde slaviskt, för dem att komma fram till att den var död) men är nog det bästa om du vill reda ut om det är hård- eller mjukvarurelaterat.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Kontaktat Googles support? Kanske inte det roligaste att behöva göra (hade själv en DOA Chromecast Ultra för något år sen och det tog 1h genom någon typ av frågeformulär, som de följde slaviskt, för dem att komma fram till att den var död) men är nog det bästa om du vill reda ut om det är hård- eller mjukvarurelaterat.

Med tanke på att den är från 21/22 så tror jag inte att jag att det är lönt / orkar inte dra i det.

mest nyfiken om någon annan har sett något liknande, om kan vara relaterat till uppdatering de pushat ut. Annars så skulle jag tro att den helt enkelt har passerat bäst före-datum HW.

Vore intressant att se vad Google säger, men du mer eller mindre avskräckte mig med "en timme frågeformulär"

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Hittade en mail-adress direkt till Chromecast support, så skickade en översättning av mitt inlägg ovan med lite mer detaljer och utan mina konspirationsteorier. Ska bli intressant att se om de svarar och vad de isf säger.

Visa signatur

Köttfärskonfetti