Permalänk
Medlem

Dator för 10-12k

Tja! Är i behov av en ny PC. Jag spelar endast lol och cs kanske eventuellt lite fortnite. Finns det någon vänlig själv som hade pallat sätta ihop något åt mig? Endast Inet eller Komplett då jag vill betala med crypto.

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt gå upp till nån tusenlapp mer men helst inom den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Är det värt att köra på den eller bygga eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjnwowz:

Är det värt att köra på den eller bygga eget?

Välj delar och välj att www.Inet.se bygger ihop och installerat och testar allt eller så bygger du ihop delarna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Välj delar och välj att www.Inet.se bygger ihop och installerat och testar allt eller så bygger du ihop delarna själv.

Har tyvärr ingen koll på sånt, du råkar inte ha lite tid över och lust att göra det? Hade varit super snällt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjnwowz:

Har tyvärr ingen koll på sånt, du råkar inte ha lite tid över och lust att göra det? Hade varit super snällt.

Kan du hjälpa honom @Alastor Moody

Permalänk
Medlem

Finns många trådar just med maskiner för dessa pengar där man kommit till besta maskin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Finns många trådar just med maskiner för dessa pengar där man kommit till besta maskin.

Har kollat tidigare trådar men det är oftast delar från olika hemsidor eller att vissa delar saknas, jag vet inte riktigt hur man ska ersätta, samt om dem är ”updaterade” eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjnwowz:

Har kollat tidigare trådar men det är oftast delar från olika hemsidor eller att vissa delar saknas, jag vet inte riktigt hur man ska ersätta, samt om dem är ”updaterade” eller inte.

Kör på den färdig byggda då. Dessa byggen som florerar här är kanske 5% billigare eller nått. Inga markanta skillnader

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det dök upp nån slant mer haha, har budget på 16 nu ifall nån orkar ta sig tiden o bygga ihop på inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjnwowz:

Det dök upp nån slant mer haha, har budget på 16 nu ifall nån orkar ta sig tiden o bygga ihop på inet

Så här kan det se ut, dock behöver du fixa Windows själv.

https://www.inet.se/lista/L0HDV/bjnwowz

Windows 11-nycklar: https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-com...

Permalänk
Medlem

Håller med bygget ovan. Men sattsa på 2tb disk istället. 1TB räcker till typ 3AAA titlar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, tror du datorn duger till framtida spel som kanske GTA 6? Tänkte även fråga ifall den första delen ASRock, går att byta ut då den är beställningsvara och jag vill ha dator så fort som möjligt. Tack så mycket för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt öka budgeten lite mer om det gör någon större skillnad i längden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjnwowz:

Kan eventuellt öka budgeten lite mer om det gör någon större skillnad i längden

Den är ganska optimerad och avvägd. Du ska upp många tusenlappar i CPU eller GPU eller båda för det ska bli någon stor skillnad.

Du kan byta ut Asrock modekortet mot valfri B650. Se till att få minst 2st M.2 2280 plattser och 4 RAM slotts bara. Annars skiller moderkort inget åt

Visa signatur