Oled tv som gamingskärm? ni som kört ett tag hur är dom?

Permalänk
Medlem

Oled tv som gamingskärm? ni som kört ett tag hur är dom?

Hej. Jag lyckades putta in en dr Pepper 1.5l rakt in i min Asus predator 34 1440p, en skärm jag varit mycket nöjd med och inte alls hade tänkt byta ut på flera år, men,, men,, Murphys lag sket fullständigt i detta, så nu har jag fina regnbågsfärgade linjer och sprickor utan att ens behöva röka på.

Vad jag nu ville säga/fråga med detta är, ni som kört med en Oled tv som datorskärm, är ni nöjda?, jag vet att det finns möjlighet med inbränning ,speciellt med alla statiska menyer på en datorskärm, men då jag förutom min nu trasiga Asus skärm har kört hdmi till min Lg g1 65" och spelat i soffan, detta har fungerat mycket bra MEN Windows 11 får ofta krupp och visar antingen små eller stora ikoner, jag antar detta är för att jag byter mellan en 4k och en 2k skärm, och detta borde väll i så fall försvinna om jag skaffar säg en Lg c4 48" då båda har samma upplösning?. (känns lika bra att uppgradera till 4k när man ändå håller på)

Annars undrar jag bara om det är något annat jag borde tänka på?, Jag har inte helt uteslutit en dyrare Normal Skärm, men då jag inte bryr mig för 5 öre om 480fps eller 0,03 ressponsstid, vet jag inte riktigt vad en sådan skärm gör bättre än en Tv?
jag har tittat på tex Samsung 49" Odyssey och den är onekligen läcker samt att jag gillar välvda skärmar (nuvarande trasig är en sådan)

Permalänk
Medlem

Har kört med en LG C2 42 tummare i ett par år nu utan några problem. Använder datorn till 99% spel så kan hända att upplevelsen kan va annorlunda om du ska jobba i skrivbordsmiljö lite offtare.
Hade jag fått välja idag så hade jag tagit en av de nya Oled 4k 32 tummarna med 240hz paneler. Högre pixeldensitet och med min positiva upplevelse av MFG på mitt 5080 så hade de varit trevligt med lite mer flexibilitet med högre hz.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Har du ingen hemförsäkring?

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Kört samsung G8 oled nu i ett års tid. Riktigt bra skärm, hade dock jätte problem med mitt RTX4090 ihop med denna skärmen. Fungerar klockrent nu när jag bytt till AMD. Fördelen med denna skärm är att den är passivt kyld och tyst, sen ser den riktigt bra ut också. Vill mam ha samma panel men billigare pris är det alienware man får titta på.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Har kört med en LG C2 42 tummare i ett par år nu utan några problem. Använder datorn till 99% spel så kan hända att upplevelsen kan va annorlunda om du ska jobba i skrivbordsmiljö lite offtare.
Hade jag fått välja idag så hade jag tagit en av de nya Oled 4k 32 tummarna med 240hz paneler. Högre pixeldensitet och med min positiva upplevelse av MFG på mitt 5080 så hade de varit trevligt med lite mer flexibilitet med högre hz.

Jag spelar nog 95% av tiden, med surfing och youtube o liknande där i mellan, men inget jobb alls, sitter på ett 3080 så jag behöver inte bry mig om Frame gen , men samtidigt skall man väll uppgradera nån gång, så kanske en Samsung Odyssey Neo G9 skulle sitta fint, om än dyyyyrt,,,,,

Skrivet av KroesusSork:

Har du ingen hemförsäkring?

Jodå men det blir inte mycket pengar för en 8 år gammal skärm.

Skrivet av Vivace:

Kört samsung G8 oled nu i ett års tid. Riktigt bra skärm, hade dock jätte problem med mitt RTX4090 ihop med denna skärmen. Fungerar klockrent nu när jag bytt till AMD. Fördelen med denna skärm är att den är passivt kyld och tyst, sen ser den riktigt bra ut också. Vill mam ha samma panel men billigare pris är det alienware man får titta på.

Enda problemet med den skärmen och många andra bra skärmar i den klassen är att man blivit van 34" sen många år nu och skulle gärna öka i storlek när jag ändå skall köpa nytt.

Permalänk
Medlem

Kört lg oled c7 55 i sex sju år nu och älskat det. Ta i trä inga egentliga problem hittills. Förutom att den är för stor på mitt mus-avstånd för vissa fps och rts. Jag hade ursprungligen tänkt köra en del spel med lägre upplösning och bara använda en del av skärmens storlek för att lösa det problemet, men det var lite för mycket stök och bök att få det att funka bra givet min nivå av tålamod för fixande. Så har blivit att jag kör på helskärm nästan hela tiden, och väljer spel därefter. En 42” borde lösa det problemet.

Permalänk
Bildexpert 📺

Finns då väldigt många som kör en LG 42:a som datorskärm. Var i praktiken nästan enda alternativet tills OLED-bildskärmarna tog fart. Kan också vara ett ekonomiskt alternativ om man tajmar inköpet med en reaperiod.

Inbränningar behöver inte ett problem såvida man inte gör det till ett problem. Det går att hantera långsiktigt. Statisk grafik i Windows etc utgör sällan problem så länge man undviker dark mode eftersom det ökar problematiken i och med ABL-förfarandet. PC-läget på en OLED C-serien håller panelen på en rimlig nivå i fråga om hur den arbetar. Sedan applicerar lite enkla ändringar av vanor, likt att variera hur man använder skärmen. Kör man alltid samma app i fullskärm lägger sig alla statiska element på samma plats varje gång och då har man en ökad riskfaktor.

Mitt snart tre år gamla test av 42C2 som datorskärm tar upp en del: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Permalänk
Medlem

Är väl en av få som faktiskt haft problem Min 48CX har inbränningar, men jag ångrar fortfarande inte köpet och det stör mig inte tillräckligt för att byta. Om jag skulle byta så skulle jag välja OLED igen.

Tråd om min problematik och lite bilder

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1701170-lg-oled-garant...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macintoy:

Kört lg oled c7 55 i sex sju år nu och älskat det. Ta i trä inga egentliga problem hittills. Förutom att den är för stor på mitt mus-avstånd för vissa fps och rts. Jag hade ursprungligen tänkt köra en del spel med lägre upplösning och bara använda en del av skärmens storlek för att lösa det problemet, men det var lite för mycket stök och bök att få det att funka bra givet min nivå av tålamod för fixande. Så har blivit att jag kör på helskärm nästan hela tiden, och väljer spel därefter. En 42” borde lösa det problemet.

jo tänkte väll 42, Meeeeen har plats för en 48 eller lits större, så är inte helt säker,,, vela vela vela!

Skrivet av Laxpudding:

Finns då väldigt många som kör en LG 42:a som datorskärm. Var i praktiken nästan enda alternativet tills OLED-bildskärmarna tog fart. Kan också vara ett ekonomiskt alternativ om man tajmar inköpet med en reaperiod.

Inbränningar behöver inte ett problem såvida man inte gör det till ett problem. Det går att hantera långsiktigt. Statisk grafik i Windows etc utgör sällan problem så länge man undviker dark mode eftersom det ökar problematiken i och med ABL-förfarandet. PC-läget på en OLED C-serien håller panelen på en rimlig nivå i fråga om hur den arbetar. Sedan applicerar lite enkla ändringar av vanor, likt att variera hur man använder skärmen. Kör man alltid samma app i fullskärm lägger sig alla statiska element på samma plats varje gång och då har man en ökad riskfaktor.

Mitt snart tre år gamla test av 42C2 som datorskärm tar upp en del: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Oooo Tv manen själv lägger visdomsord , jag har läst testet av c2:an och som du skriver får man ju ändra sina vanor, men det borde inte bli något problem då det är vad jag gjorde när jag skaffade min Lg G1 65, gick från (Gammal) lcd till oled (underbart!) och inte haft några problem, lite annorlunda så klart med en dator skärm mot en renodlad tv, men som du skriver bara man tänker till ordnar det nog sig.

Skrivet av macmann1:

Är väl en av få som faktiskt haft problem Min 48CX har inbränningar, men jag ångrar fortfarande inte köpet och det stör mig inte tillräckligt för att byta. Om jag skulle byta så skulle jag välja OLED igen.

Tråd om min problematik och lite bilder

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1701170-lg-oled-garant...

hm,,, synd du hade problem, läste tråden din och det såg skumt ut, men då det är mest spelande tror jag inte jag kommer ha några större problem,,,,,,,,, ta i trä, kast salt över axeln, undvika svarta katter m.m.

Permalänk
Medlem

Finns ju Philips 34” oled, jag har en (vanlig skärm), fungerar mycket bra. Jobbar som utvecklare på dagtid å gamear på kvällarna.
Inga problem med inbränningar hittills.

Permalänk

Har en LG 42 C2 som skärm till mac Mac Mini som används mestadels för att bara läsa nyheter, men också aktiehandel (och lite Balatro). Har aldrig haft några som helst problem med den, förutom att få skalningen från min nya Mac att fungera som den ska (bytte från en M1 till M4), men det gick att lösa med tredjepartsmjukvara. Har innan dess haft en C8 som primär-tv, som numer är en 77" G1.
Samtliga skärmar är Calman-kalibrerade. Kan inte tänka mig att köra något annat, då jag har ganska höga krav oavsett vad jag använder skärmen till. Är faktist sugen på att uppgradera min 42" till en 48" C5.

Vill helst av allt att de släppte en G-modell i mindre storlekar i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

sitter på ett 3080 så jag behöver inte bry mig om Frame gen

Du är okej med rätt så låga frames/inställningar i modärna titlar då antar jag, om du tänker köra 4K alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Statisk grafik i Windows etc utgör sällan problem så länge man undviker dark mode eftersom det ökar problematiken i och med ABL-förfarandet.

Är det OK om du utvecklar vad detta syftar på? ABL = Auto Brightness Limiter? Är det ett problem för de nya dator-avsedda OLED skärmarna (Asus PG27UCDM, LG 32GS95UV m fl)? Vad om man har stängt av HDR i OS:et?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Har en Samsung G9 OLED 49" sedan 1,5 år och det funkar bra. Blandat med spel, lite jobb, surf etc.
Men jag har både energispar på skärmen (10 min) och Windows gamla skärmsläckare Mystify (3 mån).
Går jag iväg en lite längre stund så stänger jag ofta av skärmen med fjärren.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Har rullat en LG 48 C1 till min PC sedan dess lansering 2021; bästa beslutet jag gjort, har aldrig varit så nöjd med en datorrelaterad produkt. Kommer aldrig kunna gå tillbaka till något som inte har perfekt svärta igen, allt annat ser platt och livlöst ut. Skärmen används runt 80% till spel, resterande är webbsurf, youtube och CAD och det känns som att det är en rätt passande fördelning för en sån skärm och är det omvända procent skulle jag titta på något annat. 3,5 år nu och inga inbränningar än men jag har alla skydd som går påslagna; både på TVn och i Windows, även ljusstyrkan hålls på en passande för rummets ljus som oftast är mörkt.

Mitt råd.. köp!

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

Har sedan lite mer än 2 år tillbaka använt en 83" C1:a för både datorn PS5 och allt vanligt tv-tittande. Efter ett tag ändrade jag dock till att bara köra 15% OLED-pixelstyrka för just datorn och det fungerar utmärkt såvida jag inte får inte direkt soljus i rummet. Har aldrig sett en tillstymmelse till image retention ens, 'peppar peppar', och jag har spelat mer på den TV'n nu är jag vill erkänna

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otsu:

Är det OK om du utvecklar vad detta syftar på? ABL = Auto Brightness Limiter? Är det ett problem för de nya dator-avsedda OLED skärmarna (Asus PG27UCDM, LG 32GS95UV m fl)? Vad om man har stängt av HDR i OS:et?

Tackar på förhand!

Om du kör darkmode är det mesta av bilden svart/mörk. Det betyder att de pixlar som lyser kan lysa mycket starkare än om alla pixlar lyser samtidigt

Det gör att panelen kan driva vissa pixlar till en tidig död om man har otur

Permalänk
Medlem

Jag har kört 34' ultrawide länge, men bytte upp mig till G9 oled 49' för drygt ett år sedan. Jag skulle aldrig kunna gå tillbaka till 16:9. Inlevelsen i spel samt skärmytan för jobb är helt oslagbart!

Permalänk
Medlem

Jag körde en LG C2-42 som huvudskärm i drygt ett år och älskade det. Inga problem alls, det flöt på som förväntat. Det är en fantastisk TV, helt klart.

Valde att byta till en Asus PG32UCDM då jag fick ett fyndpris på senaste rean, och 32" passar mig bättre då jag jobbar mycket vid datorn också och där blir 42" lite väl stort ibland. 32" och 4K är för mig den perfekta pixeltätheten. För spelande var jag oerhört nöjd med 42", dock. TV'n är numera förpassad till sovrummet där den också gör ett ypperligt jobb. Inga inbränningar vad jag kan se, och den har kört rätt hårt sedan inköp (~1.5 år sedan, BF '23).

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min c2 42 jag haft ett tag nu. Kommer aldrig valfritt gå ner under 42 igen. Spelar framför allt (mycket fps). Enda störiga var auto-dimmingen som jag stängde av ett tag, vilket kanske inte är bra om jag behöver använda garantin.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att en OLED-TV inte slår av och på med PCn men det finns ju lösningar: LGTV Companion

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Har en LG C2 42" som primär datorskärm och haft i typ 2,5 år nu och funkat utan problem, ingen inbränning o.s.v. använder skärmen för mer jobb än spel då jag jobbar på distans. ( jobbar som Utvecklare ås väldigt mycket statiskt innehåll ) och ja vi pratar lätt 10+ timmar om dagen under vardagar. Har en sekundär skärm utöver detta som jag använder mer för Teams/Discord och annat statiskt som typ alltid är där.

Funkar riktigt bra, det enda jag skulle önska idag är lite mindre skärm, 42" är tyvärr lite för stort och blir lite svårt att optimalt använda den övre delen av skärmen till något vettigt, det funkar bra när man spelar och lutar sig tillbaka men betydligt sämre när annars så brukar sitta med fönster där de översta 7-8cm inte används, hade önskat det fanns bra skärmar i runt 36-37" (Inte intresserad av ultrawide) idag så hade jag bytt på en gång.

De enda problem jag haft dock väldigt sällan är retention men det löser sig genom skärmens normala funktioner för att fixa sådana problem som körs när skärmen stängs av, dock bara skett 2 ggr under 2,5 år där det har märkts.

Så om du frågar mig så är 48" alldeles för stort, funkar nog bra om du planerar att sitta ca 1,5 meter ifrån skärmen men sitter du som jag runt 80-100cm så är 42" redan för stort idag.

Kommer inte bytta tillbaka från Oled dock fören någon bättre teknik finns.

Edit Annars att tänka på när det gäller oled oavsett vad för skärm:
* Slå av HDR; använder bara HDR när du faktiskt har nytta av det, t.ex. film/spel, HDR läge ökar risken för inbränning rejält, lätt att slå på i windows kontroll panel och finns andra program som kan göra det åt dig.
* Kör dark mode, samt googla hur du får perfekt svärta i Windows, kräver lite register hack vill jag minnas men kommer minska risken för inbränning.

Utöver det har jag inte gjort något mer själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Får du tag på äkta drpepper eller dricker du den med äckligt, giftigt fusksocker i?! Fick en chock då jag köpte en häromdagen och den smakade helvete.

Körde en lg cx tv som monitor i 4 år, med enbart screensaver efter 5 min och autohide taskbar som åtgärder (darkmode har jag på allt som går ändå), noll inbränning.
Bryr du dig inte om hög refreshrate så är de absolut toppkvalitet och ofta billigare än oled-monitors. Gäller bara ha plats att sätta den lite längre bak än en normalstor monitor.
Bytte själv till en 32" alienware, enbart för att få 240Hz refresh, men subjektivt var nog lg'n pyttelite bättre bildkvalitet (men den hade mild black crush, det har inte denna qd-oled).

Permalänk
Medlem

Tvärnöjd med en 42" lg c2 som skärm.
Storlek i överkant mja, men äsch.. typ.

Som Tenerezza nog nämner; kolla upp rekommenderade inställningar, anpassa till eget user case o dyl.

Hittas prisvärd 2nd hand; slå till vetja.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk

Kört LG CX 65" sedan 2020 utan några som helst problem med inbränningar eller annat, flyter på väldigt bra i 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Om du kör darkmode är det mesta av bilden svart/mörk. Det betyder att de pixlar som lyser kan lysa mycket starkare än om alla pixlar lyser samtidigt

Det gör att panelen kan driva vissa pixlar till en tidig död om man har otur

.... så man ska inte köra svart bakgrund i Windows och darkmode? Jag trodde detta var den "rätta metoden" för att undvika inbränning. Svart = Pixeln avstängd och körs inte.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag har en LG Oled Flex 42", vilket i stort sett är samma panel som en C2, men böjbar.
Jag har haft den i ca 1.5 år nu och den har fungerat perfekt.
TV:n är en gammal LG Oled B9 65", det är väl ungefär 5 år sedan jag skaffade den. Den har används mest till TV, men också en hel del spelande och web surfande.
Den har lite ljusare pixlar just i kanterna, vilket jag gissar är pga pixelskiftningen, det märks inte vid vanlig användning och annars kan jag inte se någon annan typ av inbränning.

Skrivet av marow:

MEN Windows 11 får ofta krupp och visar antingen små eller stora ikoner, jag antar detta är för att jag byter mellan en 4k och en 2k skärm

Windows är inte särskilt bra på att byta skalning. Om du byter från en skärm som har 150% till en som har 100% så kommer många program fortfarande ha 150%, det kan oftast fixas genom att minimera och återställa programmet fram och tillbaka, men ibland kan man behöva logga ut och in för att fixa vissa saker på skrivbordet.

Skrivet av Najk:

.... så man ska inte köra svart bakgrund i Windows och darkmode? Jag trodde detta var den "rätta metoden" för att undvika inbränning. Svart = Pixeln avstängd och körs inte.

Ja, man ska ju helst köra den i dark mode och en mörk/svart bakgrund.
Men man vill också undvika ojämn belastning på pixlarna, men det är inte ett problem så länge man inte visar samma bild konstant.
Oleds har blivit mycket bättre att hantera sånt här på senaste tiden dock och det är egentligen inget man behöver oroa sig för.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Vad jag nu ville säga/fråga med detta är, ni som kört med en Oled tv som datorskärm, är ni nöjda?, jag vet att det finns möjlighet med inbränning ,speciellt med alla statiska menyer på en datorskärm, men då jag förutom min nu trasiga Asus skärm har kört hdmi till min Lg g1 65" och spelat i soffan, detta har fungerat mycket bra MEN Windows 11 får ofta krupp och visar antingen små eller stora ikoner, jag antar detta är för att jag byter mellan en 4k och en 2k skärm, och detta borde väll i så fall försvinna om jag skaffar säg en Lg c4 48" då båda har samma upplösning?. (känns lika bra att uppgradera till 4k när man ändå håller på)

Har kört 65 tums LG C9 tidigare och kör en LG C3 77 tums just nu som PC skärm. Hur bra som helst. Du ställer bara in skala i Windows under skärminställningar. Kör allt från soffan, skulle aldrig tillbaka till nån vanlig PC skärm.

Ingen inbränning, ingenting på båda TVn. Körde 65 tummaren i tre år, inga problem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Kör en Samsung s95b 65" som dator skärm sedan början av 2023 så lite över två år, inga synliga inbränningar.
Har de flesta skydd på (stängt av sådant som auto logo dimming). Kör dark mode i Windows med automatisk döljning av aktivitetsfältet och med en 10 min tom/blank skärmsläckare (hel svart alltså).

Skulle tippa på cirka 40% data användande med statiska element så som att köra webbläsare och program och liknande. Resterande då till spel och film.

Lite off topic, men körde en 50" plasma (Pioneer pdp-lx5090) som datorskärm från början av 2016 till bytet till QDOLED så cirka 7 år och inga synliga inbränningar på den heller. Blev riktigt varm och go dock

Visa signatur

Antec ninehundred
q6600@3,01GHz 8800gt
ASUS p5kpl IG31
4gb ram W7 X64
Obs! torts lite gamla mojänger så kan burken fortfarande övertyga lite. ;-)