Ny 9800X3D, leveransförpackning urusel från Amazon

Permalänk

Ny 9800X3D, leveransförpackning urusel från Amazon

Beställde en 9800X3D från Amazon för 300kr billigare än från andra återförsäljare. Paketet kom idag levererat till dörren men helt utan vaddering. Alltså, en processor för 6400kr kom i ett kuvert, se bilderna.

Hur orolig borde jag vara? Det känns ju som att just processorer är någon av de mest ömtåliga komponenter mot fysiska stötar m.m. Processorn ser okej ut i förpackningen men funderar på att skicka tillbaka och gå förbi Inet imorgon istället.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

En processor lär tåla riktigt mycket. Kompakt konstruktion utan ömtåliga hålrum. Rejält med metall. Inga tunna, sköra, utstickande delar (nu när AMD också sett ljuset och dumpat PGA).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bloodshed:

Hur orolig borde jag vara?

Inte det minsta. Hade paketet utsatts för någonting som kunde skada processorn hade vaddering inte gjort någon skillnad.

Visa signatur
Permalänk

Tack för snabba svar, då kan jag sova lite lättare i natt. Inväntar chassit som kommer imorn och drar igång lite cinebench r23 när datorn är monterad

Permalänk

Kan bara instämma i att Amazons förpackningar är usla.

Jag fick hem ett moderkort idag från Amazon, värde över 5000 kr. Det hade bara packats i en papperspåse. Ingen ytterkartong eller vaddering. Kartongen till moderkortet hade flera stötmärken på kanterna och en bula på ovansidan av kartongen. Moderkortet i sig ser ok ut men under all kritik att skicka så dyra produkter i så undermåligt emballage. Jag kommer nog inte att köpa dyrare elektronikprodukter eller annat känsligt från Amazon hädanefter.

Permalänk
Skrivet av Lómáldir:

Jag fick hem ett moderkort idag från Amazon, värde över 5000 kr. Det hade bara packats i en papperspåse. Ingen ytterkartong eller vaddering. Kartongen till moderkortet hade flera stötmärken på kanterna och en bula på ovansidan av kartongen. Moderkortet i sig ser ok ut men under all kritik att skicka så dyra produkter i så undermåligt emballage. Jag kommer nog inte att köpa dyrare elektronikprodukter eller annat känsligt från Amazon hädanefter.

Har du hunnit testa det än? Trist när Amazon har snabba leveranser och ligger en bit billigare än andra återförsäljare.

Permalänk
Musikälskare

Ingen fara alls

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Viking
Skrivet av Lómáldir:

Grejen är att moderkortspaketeringen är godkänd för att fraktas i. Så egentligen behövs ingen ytterligare kartong alls.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Som många har skrivit ingen fara alls. ska mycket till att en processor blir skadad. mest trist om förpackningen till processorn får nån skada om man vill sälja vidare den senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Min gamla 6700K var ett demo-ex från Komplett och kom i ett vadderat kuvert. Stånkade på utan problem i 9 år.

Finns inte så mycket som kan gå sönder på en sådan liten kompakt yta, tänker jag. Ingenting som kan bli "mosat" heller direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Köpte en Pentium MMX 233 från en enmansfirma när det begav sig. Kom i vadderat kuvert men utan förpackning. Fungerade fint i många år. Det var då det. Hade fått hjärtat i halsgropen om jag i dagens läge fått liknande förpackning, precis som TS, men det är nog inga problem så länge den ser hel och fin ut på utsidan.

kommatecken i void