Man kan lätt bara vara i Orlando eller New York i 14 dagar och ändå inte hinna med att se allt. Så jag skulle nog inte lagt in fler etappmål än så, då blir det bra stressigt. Bättre då att komma tillbaka en annan gång och ta andra städer då.
Ang. Hyrbil: New York går bra - eller gör sig till och med bättre - utan bil. Men det är ett av de få undantagen i USA. I Orlando och i princip 99% av USA så behöver ni ha tillgång till bil, det blir ett jäkla bök annars, eller så får ni ta och lägga sjuka pengar på att åka UBER eller Taxi överallt.
Jag har bott i USA några år, kollektivtrafiken och möjligheter till gång/cykel är ett skämt för européer. Hela samhället är byggt runt att man ska ha en bil för att ta sig runt. Det är inte alls ovanligt att både gång- och cykelbanor saknas helt, och bussar kan gå med över 1 timmes mellanrum (om de alls finns) även i miljonstäder. Bli inte förvånad om du måste ta bilen till exempelvis till en restaurang 700 meter bort från hotellet, då det helt enkelt inte finns något sätt ta gå dit, om du inte vill vandra längs en 6-filig motortrafikled - och tro mig, det vill du inte.