AMD skyller "döda" 9800X3D på inkompatibla minneskretsar

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är väl hur vissa påverkade användare har rakt av bytt ut processorn mot en likadan och så fungerar systemet med samma minnen.

Kvalitetsbristerna är ännu inte åtgärdade? Degraderingen av minneskontrollerna pga designfelet med monteringen som orsakade elektromigration över tid är redan åtgärdad med 9000 serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det där ser mer ut som resultatet av överhettning i området pga dålig kontakt.

men visst 5000 serien eller om det var nån intel generation på framförallt asus moderkort hade ju ett liknande problem i början har jag för mig där cpu fick en alderless för hög spänning på något om jag inte minns fel som resulterade i liknande bilder men vill minnas att det löstes med biosuppdateringar när orsaken hade identifierats.

Ändå, tittar man noga på området som är uppsvällt så har flera av kontakterna på CPU'n märke efter sockelns kontakter på åtminstone 8 av 10 kontaktytor i bulan.

Börjar mer och mer gilla krökta stift

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Rubrikvalet är kanske kontentan av av någon DEI-mumbojumbo (Diversity Electronic Inclusion)
Intel har ju haft problem med att CPU´er "brinner" upp, i sann inkluderande anda så ska ingen exkluderas...så för att AMD inte ska känna sig exkluderad så ger rubrikgivaren även intrycket av att AMD´s också "brinner" upp.

Men som sagt skrift uppfattas ofta olika utifrån vår egen subjektiva livsåskådning

Visa signatur

Nuvarande rigg:
CPU: AMD 9800X3D; RAM: 32 GB; GPU: AMD 9700 XTX
Flest datorer när han dör vinner...