Game buds, vilka ska jag välja?

Permalänk

Game buds, vilka ska jag välja?

Står i valet och kvalet mellan 2st in ear buds för 80% spelande och 20% lyssning på mobilen, prommenader, träning m.m.

Vet att bästa ljudet är ju med större overhead lurar men vill undvika dessa pga av storleken och kravet är att det ska finnas en 2,4 ghz dongel då en ren bluetooth koppling till datorn lämnar en hel del att önska.

Jag har kommit fram att 2 st är av intresse men håller på och velar fram och tillbaka mellan dom, det är Steelseries Arctis gamebuds och Jlab Epiclab Edition, priset är i stort sett lika för båda.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-gamebuds-for-x...

https://www.jlab.com/products/epic-lab-edition-earbuds-black?...

Jlab Epic Edition verkar har bättre ljud och bättre codecs (LDAC) när man ska använda dom med mobilen men ej byggd för gaming så att säga medan steelseries är byggd för gaming men har inte lika bra ljud och något sämre codec (SBC), en liten bonus för steelseries är att man kan använda den till både Xbox och PC.

Lite rädd för att Steelseries mjukvara kan vara lite för mycket dvs det känns som det är alldeles för mycket att välja på, lite plottrig helt enkelt medans mjukvaran för Jlab är mer standard och inte lika anpassningsbar, ett par EQ och ANC osv.

Jag är ute efter bra ljud helt enkelt och vill ha den där immersion känslan (eller vad det nu heter) när jag spelar, vill höra detaljerna såsom fotsteg, vinden etc och samtidig bra bas m.m, spelar till 100% endast single player så mic eller annat är inte av intresse.

Någon som har provat båda eller kanske har tips på liknanden baserat på vad jag är ute efter?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga vilken som är bäst.

Men tänk på och kolla vilken som har lägst fördröjning när du spelar spel, inget kul om man får för mycket fördröjning i ljudet och blåtand och andra trådlösa standarder ger mer eller mindre fördröjning beroende på variationer (blåtand 3 mot 4 tillexempel) och ljudkvalit (mer kvalitet = oftast mer fördröjning) med mera.

Bara värt att tänka på

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

som ovan säger googla de du väljer innan köp angående latency.

t.ex. mina Jabra Elite 7 Pro funkar bra till musik, video och samtal kopplade till mobilen utan någon direkt fördröjning, men ansluter jag dem på datorn så visst de funkar men de har typ 1s latency så pass att man märker väldigt tydligt att en video att bild och ljudet inte är synkat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack för era svar.

I och med att båda dessa ansluts via 2,4 GHz dongel till pc så är laggen minimal om en något. Jag har för övrigt inte bluetooth till min pc så kan inte ansluta med vt oavsett.

Permalänk
Medlem

Skulle trådade IEMs fungera? Sambon använder nästan uteslutande IEMs (istället för buds) och ett par USB-C dongles.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk

Helst trådlösa då jag vill även använda dom på promenader eller träning när jag inte spelar på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Tack för era svar.

I och med att båda dessa ansluts via 2,4 GHz dongel till pc så är laggen minimal om en något. Jag har för övrigt inte bluetooth till min pc så kan inte ansluta med vt oavsett.

Jag tyckte Sony Inzone Buds hade bäst ljud. Det har även längst batteritid (tror jag?).
Är överlag nöjd med mina.
Men det finns två negativa grejer;
Ibland kan anslutningen brytas. Typ som att de stängs av, men sen ansluts de igen efter några sekunder. Detta händer kanske en gång per vecka? Ibland mindre.. ibland mer.. Men jag har rätt mycket trådlösa grejer vid datorn så det kanske är störning.
De har ett lågt brusande ljud. Inget jag stör mig på dock. Det hörs ju bara om det är tyst.

Ingen latens med 2.4ghz på dessa.

Men då de använder LE Audio så fungerar det tyvärr inte med Iphone

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Men man kanske kan använda sig olika mjukvaror såsom Dolby Atmos eller Windows Sonic for headphones för att få en mer 3d känsla för ljudet även med ex jlab buds, kanske till och med Sonar app från Steelseries?

Permalänk

Titta på Audio Technica de har en del för ok priser

Permalänk

Det blev Jlab epic lab edition, Inet hade kampanjpris på dom. Jag är supernöjd, funkar klockrent til datorn med 2,4 GHz dongeln och ljudet är riktigt bra, mycket bättre än jag förväntade mig.

Kopplade till mobilen upplever jag ljudet som fantastiskt, hade verkligen inte förväntat mig bättre ljud än mina Sony wf1000xm5 men det är bättre, till och med mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Det blev Jlab epic lab edition, Inet hade kampanjpris på dom. Jag är supernöjd, funkar klockrent til datorn med 2,4 GHz dongeln och ljudet är riktigt bra, mycket bättre än jag förväntade mig.

Kopplade till mobilen upplever jag ljudet som fantastiskt, hade verkligen inte förväntat mig bättre ljud än mina Sony wf1000xm5 men det är bättre, till och med mycket bättre.

Nu blev jag sugen. Har totalt missat dessa och att de har 2.4ghz.
Om du spelar tex ett FPS spel, och skjuter, det är ingen delay alls?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ronz:

Nu blev jag sugen. Har totalt missat dessa och att de har 2.4ghz.
Om du spelar tex ett FPS spel, och skjuter, det är ingen delay alls?

Nej inte vad jag har märkt, minimalt skulle jag vilja säga.

De som har recenserat säger också att delayen är väldigt låg eller nära noll.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har beställt nu

Dom här fungerar bra som mikrofon om man vill sitta på voice samtidigt
https://www.maxgaming.se/sv/mikrofoner/hopper-lavalier-2st-tr...

Visa signatur