Strömma spel från dator till mobil med Razers nya app

Permalänk
Melding Plague

Strömma spel från dator till mobil med Razers nya app

Razer PC Remote Play bygger på öppna källkod-projekten Sunshine och Moonlight.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Virtuella skärmen har de snott från Apollo som är en fork på Sunshine.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Virtuella skärmen har de snott från Apollo som är en fork på Sunshine.

Vadå snott, de har ju bidragit till öppna projekt precis så som det är tänkt? De har vidareutvecklat öppen kod och själva publicerat sina förbättringar.

Permalänk

Jag tycker det är bra om de förenklat processen, det är aldrig fel! Moonlight var lite för krångligt tycker jag, svårt att hitta bra info om setup etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

Vadå snott, de har ju bidragit till öppna projekt precis så som det är tänkt? De har vidareutvecklat öppen kod och själva publicerat sina förbättringar.

Jaja lugn o fin nu. Jag ville bara ge lite cred till Apollo-projektet eftersom det inte nämndes i artikeln.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

But………why?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

But………why?

Till mobilen har jag bara streamat någon enstaka gång. Men att kunna spela spel på min stationära dator via min gamla bärbara när jag är på resande fot är guld.

Permalänk
Medlem

Kan man streama till en Chromecast också då tro?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

But………why?

Du kan ju ha telefonen i en hållare med kontroller så den blir som en switch.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Jaja lugn o fin nu. Jag ville bara ge lite cred till Apollo-projektet eftersom det inte nämndes i artikeln.

Haha ok fair!

Permalänk
Medlem

men måste va på samma wifi så tror ej att de går på resande fot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Borde väl gå att lösa med en reverse proxy, vpn eller nåt. Gillar detta verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Borde väl gå att lösa med en reverse proxy, vpn eller nåt. Gillar detta verkligen.

Då ser jag ingen skillnad på detta och moonshine tyvärr. Så då blir de "but why" som någon annan sa innan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sgtjohnson:

Skrivet av baggz143:

Fast det står såhär längst ner på sidan: https://www.razer.com/eu-en/gaming-software/razer-pc-remote-p...

Citat:

Do your mobile device and PC need to be on the same network?

Your PC and mobile device must be on the same network for initial pairing, but afterwards it should be playable on cellular or other WiFi networks depending on your home network configuration (UPNP must be supported and enabled).

Permalänk
Medlem

Kan man streama över internet?
Funkar detta i dex läge på tex samsung s25u? Där man kan ha tbord och mus i samma docka?

Jag har sunshine och moonlight men funkar rätt kasst med upplösning till steam deck. Kan något sådant här (korrekt forkat) vara lösningen till smidig och bra streaming?

Isf vore det rätt så jäkla nice. Annars ser jag inte riktigt poängen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Blir bilden sådär förvrängd som i exemplet då? :/