Logitech G915x och Logitech G502x - Problem?

Permalänk
Medlem

Logitech G915x och Logitech G502x - Problem?

Hej!

Först av allt vill ja säga att detta kanske är fel forum, då ber jag om ursäkt.

Jag har vad som verkar vara ett litet problem.
För ngr veckor sen köpte jag G915x tangentbord och en G502x mus, bägge är ju trådlösa.

Jag har inte förstått hur man kopplar bägge till samma mottagare, vilket jag tror ska gå att göra, men jag får inte till det.
Det är hursomhelst faktiskt inte det som är problemet.

Problemet är att när jag spelar (änsålänge märkt av det i PoE2) så har min mus en tendens till at helt random zooma in (typ som att rulla på scrollhjulet) även när jag inte har ngn kontakt med hjulet.
Det andra problemet är att helt plötsligt teleportat markören sig längst till vänster i bild, ibland oxå högst upp i bild, vilket så klart kan ställa till det en del.

Jag vet inte om andra haft problem med detta, eller om det är specifikt för PoE2 eftersom det trots allt är i EA.
jag har provat o uppdatera drivrutiner för allt, men hittills har ingenting hjälpt.

Min första tanke var ju att det kanske ställde till med problem då mina två sändare är inploppade i en USB hub på skrivbordet då dom sitter nära varandra och jag tänkte att signalerna kanske bråkar.. men kan tycker ju att det borde funka 2025 hahaha

ngr tips?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Kör en liknande setup på jobbet och märkte att det varit lite struligt när jag använt USB-hub. Upplever du samma problem när du kopplar donglen direkt i datorn? För mig blev det mycket bättre och har inte upplevt några "dippar" eller knasigheter sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kör en liknande setup på jobbet och märkte att det varit lite struligt när jag använt USB-hub. Upplever du samma problem när du kopplar donglen direkt i datorn? För mig blev det mycket bättre och har inte upplevt några "dippar" eller knasigheter sedan dess.

jag har faktiskt inte provat det än. Hade en trådlös mus för många år sen som inte alls gillade när den satt i datorn och inte hade "fri sikt" mellan mottagare och sändare.
Men jag ska prova nu

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Får tyvärr rapportera om att det inte funkade.

Varken för pekarens in och utzoomning eller för ”hoppandet”

Visa signatur