Permalänk
Medlem

Köpråd Robotgräsklippare

Hej alla glada! Detta är tyvärr ett tema av teknik jag inte har så bra koll på, är på jakt efter en robotgräsklippare (utan slinga) kring 20.000:- i budget.

De jag tittat på mest är "Dreame A1 Pro" samt Gardena Smart Sileno Free 1200

Någon med bättre koll som vet för- och nackdelar? Båda är relativt nya, hittar inte jättemycket omdömen/tester överlag. Dreames föregångare A1 verkar riktigt vass, samt verkar det som att "Pro"-modellen har åtgärdat det största problemet (grepp), samt att denna är lite billigare.

Gardena å andra sidan är ju tillverkade av Husqvarna, så de kanske har lite mer "namn" för sig själva i sverige. Kan inte riktigt bestämma mig, eller finns det motsvarande av andra märken som kan vara bättre? Samtidigt känns det lite som att båda hade förmodligen dugt fint åt oss. (Tomt på ~1250m2, effektiva klippytan kanske ~900?).
Hade även velat att den klarar av att köra i diket, lutar väldigt lite där.

Tankar?

Edit; fick Denna rekommenderat, men lite över budget. Dock bra kampanj

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || RTX 3070 || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Husqvarna (med slinga), den är helt ok. Men förra året var det en bekant som köpte en Luba vilken han är mycket nöjd med. Nu är Luba 2 kanske i överkant prismässigt för din budget, men kika på Luba Mini - läs reviews osv.

Jag skulle också kolla på slinglöst om jag skulle köpa en ny idag.

Permalänk
Medlem

Det fick bli en Dreame A1 Pro förövrigt. Återkommer med resultat efter vi orkat göra iordning gården..

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || RTX 3070 || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370