Permalänk
Medlem

Köpråd OLED monitor

Skall flytta till teneriffa. Idag när jag jobbar hemma så använder jag min 77" LG OLED CX som bildskärm, det fungerar utmärkt på ca två meters avstånd. På jobbet sitter jag framför en 32" 4K Dell IPS, det fungerar lika bra. I båda fallen sitter jag på stationära ganska kraftfulla datorer. Nu kommer jag initialt bara ha en laptop, ser ut att bli en Lenovo Yoga Pro 14,5" med en Intel 285H och dess iGPU. Jag jobbar i huvudsak i två applikationer, Microsoft Visual Studio och Autodesk Revit. Jag har bra synskärpa och brukar ha 100% skalning i windows. Jag utvecklar addins för Revit, Outlook, Word, Excel samt diverse standalone, Office är ju Net 4.8 Framework som gäller men Revit stöder nu .Net 8. c# nästan uteslutande. traditionell 3840x2160 plan skärm är ett krav. Jag kommer också spela på en Xbox Series X, i huvudsak Halo i 120Hz VRR. Text är Mao prio 1, stabil bild i VRR upp till 120HZ kommer väl därefter, färgrymd och färgkorrekthet ser jag som bonus och inget prio. Kommer kolla på TV-serier på denna också men ljud löser jag separat om det behövs. Ett mjukt tak på 10 000:- är väl tanken. Rummet har inga fönster (är under marknivå).

TLDR;
Vilken skärm kommer vara bäst för mig;
LG OLED TV (42-55")
En OLED monitor med LG OLED panel (Finns väl bara 31,5"?)
Annan TV
Annan monitor?