Behöver ordna ny nätverkslösning i min lägenhet och behöver lite råd till att få så stark uppkoppling som möjligt. Har försökt göra en rough planlösning så man förstår. Gul linje är bärande vägg, tjock betong. Orange är betong men mycket tunnare. Just nu drar jag en ethernetkabel till kontoret från routern som hänger vid den röda pricken dvs uttaget. Väldigt icke-optimalt.
Jag behöver helst ethernet till både vardagsrummet och kontoret då jag önskar att streama PC-spel i kontoret till en docka i tvn, behöver ju givetvis så stabil koppling som möjligt. Min tanke är mesh som jag har noll erfarenhet av, men det kanske är overkill då det verkar mer anpassat för hus? Tanken är att ha varsin nod i hall, vardagsrum och kontor och i rummen dra kabel från noderna.
Alternativt ny starkare router i änden av hallen (blå prick) och typ nätverkskort i datorn (https://www.inet.se/produkt/5412779/tp-link-archer-txe75e-axe...). Och kanske wifi-förlängare i vardagsrummet. Har ALLTID kört ethernet rakt i datorn, via mesh hade det ändå känts som en halvlösning.