Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Steam får prestandamonitor

Permalänk
Melding Plague

Steam får prestandamonitor

Visar bland annat hur mycket högre FPS du får tack vare DLSS/FSR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul!

Lättare att kolla upp prestanda är bara positivt.

Leder kanske till att fler gör det med 👍

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant om dom även använder dessa för analys och presenterar i sin årliga komponentindex monitorering. Dock kanske svårt då den monitoreringen består väl av en rapport vid ett tillfälle och inte knuten till ett spel om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att själva räknaren drar ner prestandan också.
Bra med en fusk FPS-räknare dock. Kommer den funka med XeSS också och kommer Ånga ha en lista över stödda komponenter, samt kommer Linux också få stöd?

Edit: Jag fick förfrågan av Ånga idag att ha med mina komponenter i statistiken, så ett halmstrå där till myrstacken.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yanglii:

Väldigt intressant om dom även använder dessa för analys och presenterar i sin årliga komponentindex monitorering. Dock kanske svårt då den monitoreringen består väl av en rapport vid ett tillfälle och inte knuten till ett spel om jag inte missminner mig.

Menar du hardware survey so görs varje månad?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se vad för slutsats som dras efter att statistik har samlats in från Oblivion remastered.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem

Nice!
Har saknat denna funktionen i Steam.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Menar du hardware survey so görs varje månad?

Ja precis, jag som inte är helt med på rutinen. Trodde det endast var en gång på år för det är så ofta jag brukar få frågan av steam

Permalänk
Medlem

Coolt! Detta borde även Nvidia och AMD bygga in. Har inte sett motsvarande i den ovarlay man kan slå på i Nvidia App?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Good guy steam, imo.

Inget de var tvingade att ge oss,men vi fick det ändå.

Kostar inte heller något.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Coolt! Detta borde även Nvidia och AMD bygga in. Har inte sett motsvarande i den ovarlay man kan slå på i Nvidia App?

Jo du kan se det i nvidia overlay, dock inte temps.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Nice, då kan man stänga av nvidias overlay.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Fint

Kan vi få svensk krona som betalningsmedel med?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av yanglii:

Ja precis, jag som inte är helt med på rutinen. Trodde det endast var en gång på år för det är så ofta jag brukar få frågan av steam

Ja det ör varje månad men jag har nog max också svarat 1 eler 2ggr / år.
Men finns år då jag aldrig fått frågan

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Umm man kan visst se temps i Nvidia App'ens overlay (Steam top, Nvidia höger).

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Radeon har det redan i Adrenaline.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Joppis:

Skrivet av blue eyed devil:

Jag har iaf GPU temps i Statistics Overlay (ALT+R) Konstigt att CPU temp inte visas

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr så att Steams nya prestandamonitor inte kan visa hotspot-temps på grafikkortet. Men det kanske kommer framöver får man hoppas!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk

Undrar vad den kör för drivare för att ta ut informationen.

Får hoppas att de fått en egen singnierade drivare så inte den också förlitar sig på winring0.sys och rätt vad det är så slutar det funka för windows har bantat bort drivaren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Såg förvirrande ut med 4st DLSS och 3st FPS räknare. Vilken gäller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Såg förvirrande ut med 4st DLSS och 3st FPS räknare. Vilken gäller ?

Det är fyra olika exempel på hur man kan konfigurera den.