Permalänk
Medlem

Cpu-kylare till barton xp2500+, max 400kr

Jag har beställt komponenter till mitt datorbygge från datorbutiken men märkte att jag har valt fel cpu-kylare.
Valde denna:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMXDREAER

Frågade om det var Aero 7+ och DB svarade att det troligtvis var det... men nu när jag frågade n'är de skulle få in den så får jag också svaret att det e den "vanliga" versionen, alltså icke + versionen =/

Så nu undrar jag om ni kan ge mig bra råd på vilket kylare som jag skall köpa. Helst från datorbutiken så att jag kan ändra på min beställning. Om inte det går så helst någon affär i Västerås eller i Stockholm för att slippa fraktkostnader så att priset drar mycket över 400kr.

De som jag har lagt på minnet just nu är:
Coolermaster Aero 7+
Zalman CNPSA7000-Cu
TT Volcano 11 Xe

Permalänk
Medlem

Köp en taisol med heatpipe-teknologi från gtek.

Visa signatur

-

Permalänk

kanske? http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SPFROCK2

Jag har falconrock I o min processor ligger på 38 idle/50 full har ca 30-32 chassitemp

Visa signatur

Windows 7 -Asus P5Q PRO - C2Duo 2,4 - 6GB Ram - Geforce GTX460OC 1Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av camh
Köp en taisol med heatpipe-teknologi från gtek.

Har en sådan på min XP 2100@2200MHz och den kommer att sitta på Bartonen senare.

Permalänk
Medlem

har en taisol heatpipe å med den kan jag köra min 1700+ i 2400mhz med en fullload temp på ca 46-50 grader.

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Avstängd

yeeyeyyeye de e bra

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

Beställ aero 7+ från www.komplett.se

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groundwave
kanske? http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SPFROCK2

Jag har falconrock I o min processor ligger på 38 idle/50 full har ca 30-32 chassitemp

Har du kanske någon länk till en recension?
Vad har du för processor?

Permalänk
Medlem

Tasoil sä'ger ni... får väl ta en närmare titt på den då

aero 7+ från komplett kanske

tack för svaren...

Mera svar tack gärna lite konstruktiv kritik också så att man vet vad som e bra respektive dåligt med kylaren

Permalänk
Medlem

Har en Aero7+ från komplett.
Välldigt nice faktikskt.

Permalänk

zalman cnps7000a för 450:-
grym

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CDrom
har en taisol heatpipe å med den kan jag köra min 1700+ i 2400mhz med en fullload temp på ca 46-50 grader.

jo han verkar rätt skön. men låter den mycket?

Visa signatur

[ Barton 2800+ | NF7-S 2.0 ersatt med 8RDA3+ 2.1 | 512MB TwinMOS PC3200 DualChannel | Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR | 400GB Seagate + Samsung | Chieftec BX 360W ]

Permalänk
Medlem

Spire WhisperRock funkade rätt fint och när jag shoppa den kosta den 95kr vet ej vad den går på nu!

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Spire WhisperRock funkade rätt fint och när jag shoppa den kosta den 95kr vet ej vad den går på nu!

Fixa din sign, får max vara tre rader i 1024

Permalänk
Medlem

lägger min röst på aero 7+ finns bara en stor nackdel undersidan av flänsen ser ut som ett bombnedslag på de recensioner jag läst så du kanske måste putsa den lite innan du stoppar på den de tjänar du kanske 5 grader på

Visa signatur

Permalänk

Är inte Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THVOL11X
bättre än Spire WhisperRock?! Det har jag fått för mig iallfall.... :S

Visa signatur

Intel Pentium 4 2,8c @ 3.4GHz, Zalman CNPS7000A-Cu, ABIT IC7-G, DualDDR 4*256MB (1024MB) Twinmos Orginal DDR400, Hercules 9500Pro 325/310 (max 385/325), Maxtor 120GB & 160GB SATA150, IBM 40GB ATA100, Thermaltake XaserV V7000A, Thermaltake Xaser Silent Purepower 410W, NEC 2500 DVD-Bränn 8X, 21" Taxan Monitor

Permalänk
Medlem

Tycker Aero 7+ är rätt sunkig.. Den borde vara bra, men det är den inte.. Med en barton 2500+@2260Mhz vid 1,8v går den uppåt 55 grader.. Har lappat botten och kör med as2..

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Oj Spire WhisperRock har blivit lite dyrare typ 130kr! Nä då är den nog inte värd att ha! Men den var helt klar bra när jag shoppa den till min i alla fall efter att jag bytt kylpasta

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Oj Spire WhisperRock har blivit lite dyrare typ 130kr! Nä då är den nog inte värd att ha! Men den var helt klar bra när jag shoppa den till min i alla fall efter att jag bytt kylpasta

Hur många grader "tjänade" du på att byta kylpasta? Jag kör fortfarande med "klegget" som satt på från början. Jag har typ 33 grader idle och 47 grader full load på min Barton 2500@2050Mhz. Vad kör du med för kylpasta?

Whisperrock IV är klart prisvärd!!

Visa signatur

Intel E8400 | 4GB RAM | Gigabyte GA-X48-DQ6 | Windows 7 RC1 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kribban
Hur många grader "tjänade" du på att byta kylpasta? Jag kör fortfarande med "klegget" som satt på från början. Jag har typ 33 grader idle och 47 grader full load på min Barton 2500@2050Mhz. Vad kör du med för kylpasta?

Whisperrock IV är klart prisvärd!!

Jag tog och bytte till artic cooling pasta och tappade 2 grader... Men Artic Silver 3 lär det ju tappa nån grad till!

Visa signatur